Få ur kontakterna

Diskussion i 'Desire S' startad av Markus1, 13 jan 2013.

  1. Markus1

    Markus1 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jan 2013
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har sedan updpateringen till 2.3 bara lidit av min Desire S. Att jag lyckats hålla mig från att byta så här lägne tyder förmodligen på ett fenomenalt tålamod, fruktansvärd lättja , Norra halvklotets högsta stresströskel och ett visst mått sv utomgalaktiskt bra karaktär ... :P

    Nåväl, nu är det bye bye HTC för all överskådlig framtid. Skall försöka få till ett rituellt farväl, funderar på att knuffa den framför tunnelbanan eller slänga den från en (hög) bro. I alla fall, det sista jag begär av den är att jag får över mina kontakter till SIM-kortet - inte helt oväntat är även det för mig oöverstigligt. Det finns tre alternativ:

    1. Att kopiera från SIM
    2. Att kopiera från SD
    3. Att kopiera till SD

    Då jag har nytt SIM finns inget att hämta där. Det är det nya SIM jag skall ha in mina kontakter på hade jag tänkt. Så då är det alternativ '2' ovan som gäller. Då svarar min Desire S att den kan inte hitta några vCard-uppgifter på mitt SD. Så, what now? Borde mn inte kunna gegga in i SD-kortet via USB:n och kopiera någon fil och dumpa in i min nya Nexus?

    Kan tillägga att jag är otroligt okunnig på egentligen allt vad IT heter. Jag kan manövrera ett Playstation hyfsat. Kan inga IT-akronymer över huvud taget osv. o_O
     
  2. Magnus

    Magnus Först på /forum Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2009
    Inlägg:
    2 583
    Mottagna gillanden:
    471

    MINA ENHETER

    I många android enheter så kan man endast kopiera från simkortet. Om du vill få in dina kontakter på den nya så väljer du att 3. att kopiera till SD och sen ansluter du den till datorn och kopierar över filen till nya datorn.
     
  3. orcophant

    orcophant Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2011
    Inlägg:
    829
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    Synca kontakterna med google-kontot istället?
     
  4. enor

    enor Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    6
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro
    Det är inte svaret på din fråga egentligen men varför ska du kopiera till sim? Att gå via Google är både enklare och bättre!
     
  5. naDah

    naDah Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2011
    Inlägg:
    316
    Mottagna gillanden:
    67
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Moto G7 Power

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Moto G7 Power
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Apple iPad 4
    ROM:
    Stock
    Ja vad fan. Det är ju en av fördelar med en Android; att det bara är att logga in på sitt konto med telefonen och sen synkas allting som var synkat på ens gamla lur.