Fråga: Lägga till/ta bort appar i panelen "flera fönster" (multiwindow)

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av nilsson08, 10 jan 2013.

  1. nilsson08

    nilsson08 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!

    Är helt ny på forumet och har en fråga. Är det någon som vet hur man tar bort/lägger till appar i panelen "flera fönster" (multiwindow) på SGS3. Har försökt att dra apparna till panelen, men det går inte. När jag går in på redigera på panelen så kan jag bara växla mellan ett antal appar som redan ligger inlagda i ett litet bibliotek. Vore ju väldigt trist i fall det inte gick att ändra som man vill.

    (Den här funktionen kom efter den senaste uppdateringen, tror den heter Premium Suite eller något)

    Hoppas någon har ett svar :)

    [​IMG]

    Bilden: Samsung galaxy note 2, där funktionen finns sedan tidigare
     
    Last edited: 10 jan 2013
  2. G4il1

    G4il1 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    1 006
    Mottagna gillanden:
    341

    MINA ENHETER

    Svaret finns på flera ställen i forumet redan men för att göra det enkelt så: Det är bara anpassade appar som kan köras i MultiView och alla dessa finns med i listan eller om det tillkommer kan läggas till genom att klicka på edit knappen i listan. Finns det inga fler där så är de inte anpassade.
    Du kan alltså INTE ta vilket program som helst och köra i MultiView
     
  3. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Kan man visst, men det innebär metoder alla kanske inte vill utföra. För att göra det måste man paja garantin genom att installera lite saker. Root + annan recovery + multiview-mod och du kan lägga till varenda app du vill, fast bara en åt gången.

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
     

  4. Inte längre, Vid rootning har du fortfarande kvar garantin, iaf om du befinner dig i EU.
    Skickade min gamla DHD på reparation för antennfel . Visst var jag tvungen att hänvisa till länken, men när jag gjort det så var det inga problem att få det på garantin.
    Se denna länk för mer info:
    http://fsfe.org/freesoftware/legal/flashingdevices.en.html


    OP: Länk till modden:
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1995697
     
  5. Nummerskivan

    Nummerskivan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    1 165
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Halvt OT men hur startar och stoppar detta elände? Jag har denna sidopanel ibland och ibland inte. Den kommer och går hur som helst utan att jag gör något.

    Nu vet jag vad den heter tack vare denna tråd, så ska försöka stoppa den helt.
     
  6. Ampa69

    Ampa69 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2010
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Långtryck på tillbaka knappen slår på och av denna finess.

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
    marcus.n.andersson och Nummerskivan gillar detta.
  7. Nummerskivan

    Nummerskivan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    1 165
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    LOL hade man ju inte kunnat räkna ut. Men går det att stänga av helt så man slipper få fram den vid långtryck?
     
  8. Tiny Turtle

    Tiny Turtle Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2010
    Inlägg:
    1 142
    Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    Japp, det går: Inställningar -> Display -> Ta bort bocken vid "Flera fönster". Klart!
     
    marcus.n.andersson och Nummerskivan gillar detta.
  9. Nummerskivan

    Nummerskivan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    1 165
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Tack TT!
     
  10. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Intressant länk, fast de står ändå klart och tydligt att om man rootar sin telefon och gör bort sig. Flashar t.ex. något man inte borde ha flashat och brickar sin lur, då gäller inte garantin längre. Fast vanligtvis kan inte verkstaden bevisa detta och då går det på garantin ändå.

    Faktum är att de enda gångerna jag har hört att folk har fått problem överhuvudtaget är när de har lämnat in sin telefon och den har haft typ AOSP på sig och folk har klagat att exempelvis USB-audio inte funkar, när de inte ens finns drivers för AOSP. Lite epic failure över de där men de va en snubbe på xda eller om de va swedroid som åkte på de. Tror han fick betala undersökningsavgiften bara så va de lugnt sen.

    Pga ovan med herr stupid så bör man inte rekommendera rootning till noobs som inte riktigt har förstått de helt ännu. Men din länk är ändå intressant. Kan va bra att kunna hänvisa till om de blir strul någon gång.
     

  11. Tack för den!
    Påvisade inte alls att rooting är något för "newbs", utan jag vill bara att folk inte ska hänga kvar i den gamla tron att om man modifierar mjukvaran i enheten så försvinner fabriksgarantin, för det gör den inte.
    Däremot kan, om tillverkaren/operatören har en egen "extra" garanti som gäller längre än 2 år försvinna vid rooting.
    Men som sagt så gäller detta endast om enheten är köpt inom EU, så alla som beställt från USA är ganska körda.
    Och man bör testa att flasha tillbaka original firmwaren innan man skickar in den, så man kan se att det inte var romen eller rootet i sig som gav upphov till problemet.

    Ha en bra dag! :cool: