Problem: Är detta döden för min S2a, bricked? *HJÄLP*

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av ddanken, 15 jan 2013.

  1. ddanken

    ddanken Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2011
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Så, nu är det så att min kära S2a verkar totaldöd. Började med att luren hamnade i en bootloop bara sådär. Satt och bläddrade genom twitter samtidigt som jag kollade på NFL. Lägger undan mobilen i någon minut eller två och när jag sen tar upp den ser det ut som att den fått en random reboot. Inget konstigt tänker jag och låter den starta om. Men det gjorde den aldrig.

    Lät den ligga över natten med laddaren inkopplad. När jag stiger upp är det fortfarande samma sak så jag trycker in mig i Recovery-mode. Tänker att jag kör en Full Wipe, så börjar med att Wipea Cachen. Märker efter ett tag att CWM hängt sig. Plötsligt kraschar CWM och jag trycker in mig i Recovery igen. Dycker upp massa skit om att E: Cache nånting inte går att mounta eller så. Dum som jag är försöker jag då Wipea datan. Samma sak där, CWM hänger sig..

    Borde redan där sökt lite på google men dum som man är tror man att allt kan lösa sig via Odin. Försöker då via Odin återställa till JB Leaken. Där hänger det sig vid cache.img och sen när jag provar igen vid data.img. Nu går inte mobilen att starta ens, recovery är dött och enda som funkar är Download mode. Dycker upp en felskärm om att jag ska koppla in i Kies för att det upstått något fel typ. Här börjar jag känna mig smått uppgiven men googlar runt lite och hittar någon som haft liknande problem.

    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1446887

    Börjar kolla där och ser att jag känner igen vissa delar.. Så som någon användare skrev laddar jag ner XXKI3 Recovery Packet och försöker fixa det. Första gången hängde sig Odin och skrev något om att COM porten inte gick att öppna. Andra gången fastnade den på Set Partition i 3-4 timmar innan jag drog ut USB:n. Nu var planen att försöka med XXKI3 kerneln först och alternativt bootloadern. Dock finns ingen fungerande länk..

    OM någon vet vad jag ska göra uppskattas hjälp jättegärna samt om någon har länkar till Bootloadern/Kerneln. Är smått uppgiven och skulle vara jävligt surt om den slutade funka då eknomin just nu är knaper som fan. Aja tack på förhand alla Swedroidare!

    F.ö. så satt jag på JB Leaken 4.1.2 som hade fungerat felfritt fram tills detta.
     
  2. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Har du kvar kvitto? Var det mindre än ett år sedan du köpte mobilen? (tror att garantin är 1 år iaf, kanske var två år... Fast njaeaeae)
     
  3. ddanken

    ddanken Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2011
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Yesbox kvittot finns, tyvärr köpt slutet av 2011 och garantin gäller bara i 1 år vad jag förstått.. Men ska ta och kolla igenom alla lappar o skit i lådan, borde ju gå på garantin (kanske?) då Flash Countern står på 0 i download mode.
     
    Last edited: 15 jan 2013
  4. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Skall absolut gå på garantin då det låter som EMMC! Dock om garantin bara är 1 år blir det ju lite svårt... Men du kan ju lämna in den hos någon verkstad och fråga vad det skulle kosta att fixa det!
     
  5. qnorsten

    qnorsten Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2011
    Inlägg:
    417
    Mottagna gillanden:
    241

    MINA ENHETER

    Köpte min på elgiganten oktober 2011 skyndade att läsa in den för usb kontaktsbyte veckan innan ett år gått. Han på butiken sa då att det är två års garanti på telefonen. Så han ju vara värt att kolla upp

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  6. rodak

    rodak Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    2 206
    Mottagna gillanden:
    1 392
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    "Directive 1999/44/CE dictates1 that any object meeting certain criteria (incl. telephones, computers, routers etc.) that is sold to a consumer2 inside the European Union, has to carry a warranty from the seller that the device will meet the quality that you would expect for such a device for a period of 2 years."

    Mer att läsa:
    http://matija.suklje.name/rooting-and-flashing-your-device-does-not-void-the-warranty-in-eu
    "På svenska":
    http://translate.google.se/translat...-your-device-does-not-void-the-warranty-in-eu

    Så 2 år verkar gälla, bara till att lämna in ski..t ;)

    Första 2 åren gäller:
    "the seller has to prove that your action caused5 the defect"
     
    Last edited: 16 jan 2013
  7. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Bara att skicka in. Du behöver inte ens ha kvitto. Jag kontaktade verkstaden direkt och struntade i att gå via butiken. Jag sa bara att min telefon var köpt på expert och de har ju som bekant gått i graven.

    Det ÄR två års garanti på mobilen. Min dog också pga eMMC brick buggen, som jag håller Samsung ansvariga för! Det är ju faktiskt deras fel. Så no hard feelings där inte.

    I mitt fall hade jag dessutom redan bytt ut skärm, karossen, bakstycke, kameran, mic, hörlursuttag, hemknapp, volymknapp själv. Jag köpte alla dessa delar på ebay för runt 800kr. Så de som jag oroade mig över när luren var på verkstad va att de skulle se att någon icke Samsung verkstad har bytt allt detta men jag gjorde de försiktigt och snyggt så de såg så original ut som möjligt.

    Så de är säkert inga problem för dig heller. Jag vände mig till CR Service/deltaservice. Du når dom här:
    http://www.deltaservice.se/kontakt_service.html

    Det enda jag fick betala var frakten till dom. Men man kan slippa detta om man vill. Det går att beställa en fraktsedel ifrån Samsungs kundtjänst. Det var killarna på CR-service schysta och berättade för mig när jag pratade med dem.

    De tog för mig cirka 2 veckor dörr till dörr för få mobilen fixad.
     
  8. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Om trådskaparen bor i Stockholm så rekommenderar jag Mobilbyrån på Södermalm! :)
     
  9. Snorre

    Snorre Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2012
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    *läste inte hela*