Diskussion: Tips på butiker som kommer leverera Nexus 4 snabbast!

Diskussion i 'Nexus 4 - Allmänt' startad av aeqvist, 29 okt 2012.

  1. atomicboy

    atomicboy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Bazula skickade min idag :D #jublar..... :beer
     
  2. MackaN96

    MackaN96 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2011
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Nu har kolli-nummer dykt upp på ordern på Comviq, så nu bör telefonen dyka upp imorgon!
    La ordern den 26 december och har haft beräknad leverans 2013-01-16 :-)
     
  3. eway

    eway Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2010
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ännu en chatt med Halebop, dem vet inte riktigt när dem ska få in den. påstår dem. =/
     
  4. Tiki

    Tiki Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2010
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jupp, snacket om att de skulle få telefonerna idag verkar ha varit önsketänkande.

    Flyttar mitt nummer till nya abonnemanget som beställdes samtidigt som Nexusen och fick idag brev om att porteringen blivit uppskjuten en vecka. Enda anledningen jag kan komma på är att de skickar nya SIM-kortet med telefonen.
     
  5. Frasp

    Frasp Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2011
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Min dagens Halebop: "Kan se att telefonen inte skickats ännu, men vi beräknas få in telefonen under veckan, därefter kommer den skickas ut till dom som har beställt"

    På prisjakt börjar den trilla in lite här och där, LG kanske har nåt emot Halebop :P
     
  6. Qrac

    Qrac Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    669
    Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    Nokia 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nokia 8
    Mitt blev också uppskjutet en vecka först, sen kunde dom inte skjuta upp mer eftersom mitt gamla abonnemang avslutades så fick igång det nya Halebop-abonnemanget innan telefonen kom med den första månaden gratis på grund av förseningen.

    Ja dom skickar ett nytt MicroSIM med mobilen. :)

    Haha ja. :D
     
  7. Knopp

    Knopp Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2012
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

  8. Pacman5

    Pacman5 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2012
    Inlägg:
    159
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Det var väl så senaste gången det var dags att skicka ut en omgång också? Halebops mellanhand skickade ut dom till Halebop riktigt sent.
     
  9. fiplip

    fiplip Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2013
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER


    Ja det stämmer nog. De kan inte skicka ut telefon och kort för sig tydligen. Jag ville få mitt helt nya abonnemang med nytt nummer innan Nexus 4 men det var tydligen inte alls möjligt då det beställdes tillammans och är då en paket beställning.




    Hoppas att vi alla lär få dem nu. Hoppas att han/hon menar de dem säger med att " den kommer att skickas ut till dem som har beställt" att hon menar ALLA som har beställt då.


    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
     
  10. Tiki

    Tiki Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2010
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Fick erbjudande i chatten igår att plocka upp ett nytt SIM-kort i valfri Telia-butik, men eftersom de samtidigt sa att telefonerna skulle skickas idag så hoppade jag inte på det tåget.
     
  11. Nappandroid

    Nappandroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2011
    Inlägg:
    1 577
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Beställde en därifrån idag, men jag chattade med en från kundservice och han trodde min skulle skickas ut redan imorgon. Hoppas det stämmer.
     
  12. bombay

    bombay Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 nov 2010
    Inlägg:
    758
    Mottagna gillanden:
    109

    MINA ENHETER

    Jag frågade två olika och ingen kunde säga något annat än det som stod som beräknat :( Men kan säkert vara så som du säger.
    Jag tog däremot och avbröt min order och beställde en på netonnet som redan är på väg och kommer vara hos mig i dag eller imorgon. Lite dyrare, men lite snabbare, inget jag dör av :D
     
  13. Nappandroid

    Nappandroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2011
    Inlägg:
    1 577
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Väldigt konstigt dock att det stod 1-3 dagar. Borde man inte kunna klaga och få någon form av rabatt? På mitt Comviq konto ser jag nu att det står beräknad leverans den 30 januari...
     
  14. bombay

    bombay Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 nov 2010
    Inlägg:
    758
    Mottagna gillanden:
    109

    MINA ENHETER

    Kan ju vara att de automatiskt sätter 15 dagar för säkerhetsskull. Hoppas du får den inom 1-3 ändå!
     
  15. lolbazor

    lolbazor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    1 681
    Mottagna gillanden:
    244

    MINA ENHETER

    Comviq hade 1-3 dagars leverans i början av november... :-) även då hävdade kundtjänsten bestämt att den var i lager. Skulle köpa från någon annan om jag var du.

    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
     
  16. Nappandroid

    Nappandroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2011
    Inlägg:
    1 577
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Har köpt därifrån förut och det har inte varit något problem då, dock är ju Nexus 4 precis släppt så man får väl ha lite tålamod. Det jag tycker är enormt dåligt är att de inte skriver det innan. Kanske borde avbeställa men orkar inte krångla med det...
     
  17. Nappandroid

    Nappandroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2011
    Inlägg:
    1 577
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Jo men nu ser det mörkt ut. Ska dock klaga till dem ifall det dröjer två veckor. Då kanske de lär sig till nästa gång :)
     
  18. dallev79

    dallev79 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2013
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Även jag har beställt från Halebop. Mitt senaste och enda samtal med dom gav svaret att leverans skulle ske i mitten av månaden. Minns inte min plats exakt men tror det var nått på 140. Frågade hur många enheter de förväntades få, men de visste de inte. Ifrågasatte detta, men de har tydligen "ingen" kommunikation med lagret. Uträknat kanske så man hela tiden lever på hoppet om att få en lur o inte avbeställer?

    Är riktigt sur på hela situationen. Dessutom läste jag färska rykten idag om att LG kommer lansera en uppföljare till Nexus 4 rätt snart, verkar redan va på G så att sägga.

    http://www.slashgear.com/lg-confirms-nexus-4-still-in-production-with-no-5-on-the-books-15265386/
     
  19. Pacman5

    Pacman5 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2012
    Inlägg:
    159
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Artikeln du länkar till avfärdar ju ryktena du pratar om.
     
  20. bombay

    bombay Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 nov 2010
    Inlägg:
    758
    Mottagna gillanden:
    109

    MINA ENHETER

    Fast länken du gav indikerar ju att det inte är någon femma på väg? Det har varit snack om det i några dagar nu och är ju bara väldigt lösa rykten än så länge antar jag.