Problem: Hjälp! Telefonen fortsätter laddas efter laddningen?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av cutejessika, 12 jan 2013.

  1. cutejessika

    cutejessika Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 nov 2012
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Som jag skrev i mina två andra trådar har jag haft en del problem med min galaxy s 2 och batteriet. Ibland drar den 1 % på en natt, ibland 10 %. Då batteriet är under 20 % töms det nästan direkt. Batteriet håller alltså bra vid fulladning, men då det är under 50 % kvar försvinner det fort även i viloläge. Det är något som inte stämmer. Laddningen håller iallafall annars bra. På förra hade jag 1 dygn och 10 timmar + 4 timmar och 30 minuter skärmtid.

    Idag då jag laddade batteriet till 50 % och kollade på telefonen en hlavtimme senare visade batteriet 56 %. Det visade ändå ingen blixt som det gör under laddning. Nästa gång jag kollade var batteriet 72 %. Sedan började den ladda ur som vanligt.

    Vad är det för fel? Vad kan jag göra? Batteritiden är ju annars bra, men jag är inte nöjd med att procenterna lurar mig... :ehm:

    Telefonen har precis varit på service för att den hängde sig, de bytte kretskort och det problemet försvann.
     
  2. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Hmm... Många mysko problem kan uppstå vid USB-problem, vet ej om detta kan vara ett av dessa! Jag brukar ge folk detta råd:

    "USB-kontakten (OBS. Ha mobilen avstängd och batteriet urdraget tack, vill inte förstöra din mobil :P)... Gör rent kontakten inuti mobilen med en liten borste - eller om du har, luft på burk/kompressor (UTAN dimmsmörjning) - vissa säger att det även hjälper att ta en liten tandpetare och bända själva kontakten där inne (plattan som är mitt i kontakten) mot skärmen."
     
    Shibby89 och brobjo gillar detta.
  3. cutejessika

    cutejessika Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 nov 2012
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Stort tack för tipset! :)
    Jag ska testa med tandpetare.
    Min telefon är ju bara någon månad gammal men jag har ingen lust att skicka in den på service igen då batteriet ändå håller en hel dag...
     
  4. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Inga problem! Hoppas det löser sig!

    Bor du i Stockholm så kan jag föreslå Mobilbyrån på Södermalm, om du lämnar in den direkt till verkstaden där så bör det ej ta mer än 2-3 dagar innan du får tillbaka mobilen, om du skulle känna för att lämna in den trotsallt! :)
     
    Paul gillar detta.
  5. SunTzu

    SunTzu Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2012
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Låter som att USB kontakten är körd, alternativt att den blivit skitig. Ta en ren tandborste och med bara några strån försiktigt så rengör du på insidan, och se till att komma åt överallt. Det löste problemet för mig. Med telefonen avstängd, självklart.
     
  6. cutejessika

    cutejessika Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 nov 2012
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hade du precis samma problem med din? Jag har inga andra problem med min. Batteriet håller bra, laddas alltid som det ska och då batteriet ökar efter laddningen visas inte blixten som borde visas vid laddning...
     
  7. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Som sagt var, många mysko problem kan uppstå via USB-problemet, så testa och se om det hjälper dig eller inte! I värsta fall så har du fått en ny tandborste!
     
  8. cutejessika

    cutejessika Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 nov 2012
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Testade, men det ändrade inte. Skickar iallafall inte den på service nu.. :)
     
  9. brobjo

    brobjo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2012
    Inlägg:
    326
    Mottagna gillanden:
    47

    MINA ENHETER

    Händer ibland att det tycks som den laddar även efter man tagit ur sladden men jag tror att det är ett batterikalibreringsfel som försvinner när telefonen lärt sig batterikapaciteten lite bättre.
     
  10. Shibby89

    Shibby89 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2013
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack så hemskt mkt! Tandpetar tricket gjorde susen! Detta gjorde så att batteriet slutade blinka och gjorde så att allt funkar precis som vanligt... Om batteriet blinkar kan du ha svårt att använda Kies, men denna lösning gjorde så att mina problem (Svårt att ansluta till Kies, Går inte att säkerhetskopiera med Skies, Laddar ur snabbt, Den tror att den är in kopplad i USB fast den inte är det, tar 100 år att ladda fullt batteri) är lösta :) Tack igen min hjälte!
     
  11. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Härligt, kul att det hjälpte någon iaf! :) Ha det så kul med din upp"hottade" mobil! :D
     
  12. Boss302

    Boss302 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2011
    Inlägg:
    1 127
    Mottagna gillanden:
    187

    MINA ENHETER