Diskussion: Padfone 2

Diskussion i 'Padfone' startad av Withered, 2 okt 2012.

  1. MSIOCGenie

    MSIOCGenie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2012
    Inlägg:
    721
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    Nej skiten fungerar inte för mig heller. :thumbdown:

    Sent from my PadFone 2 using Tapatalk 2
     
  2. Fassan

    Fassan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Sitter och funderar på att beställa en idag men verkar som att en del har problem med sina.

    Vad säger folk är ni nöjda med er produkt?
     
  3. master_of_rock

    master_of_rock Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2010
    Inlägg:
    348
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Det är ju mest små saker som oftast orsakas av appar man installerar. Jag lovar att återkomma med feedback när min kommer. Kan bli vilken dag som helst. :)
     
  4. ime95mos

    ime95mos Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    1 091
    Mottagna gillanden:
    1 193

    MINA ENHETER

    Från den världen jag kommer ifrån är det rena dröm-telefonen.

    Förra luren var en LG, Säger det mesta..
     
  5. utor

    utor Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2010
    Inlägg:
    470
    Mottagna gillanden:
    287

    MINA ENHETER

    Sjukt nöjd :)


    (förutom med en kass högtalare, men får en ny enhet i utbyte snart)
     
  6. MSIOCGenie

    MSIOCGenie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2012
    Inlägg:
    721
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    Småsaker, men man måste ju gnälla :P har färre problem än vad morsan har med sin SGSIII.

    Sent from my PadFone 2 using Tapatalk 2
     
  7. Ariozo

    Ariozo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    653
    Mottagna gillanden:
    80
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 2 XL
    Telefon 2:
    iPhone X
    Platta:
    iPad Pro 2017
    Självklart finns det måndagsex på mobiler, men har 2 pf2 själv och ingen av dom har det varit något problem med.
    Som en sa tidigare så har jag haft mer saker jag stört mig på med HTC, samsung, Nokia. Det är ju alltid något man stör sig på med mobiler, den perfekta finns ju inte. Men gillar att pf2 har en "renare" android utan massa skit man inte behöver, även om man alltid kan slänga i en annan Rom så finns det ju människor som kör den original.
    Själv är jag ju en "Fan" av denna hårdvara, och skulle ju inte köpa något annat än den på en mobil idag. Då hade jag i så fall väntat på samsung att släppa ut sin nya cpu. Finns dock inte så mycket intressant just nu, men kommer nog lite roliga saker q2. :)


    Skickat från min PadFone 2 via Tapatalk 2
     
  8. master_of_rock

    master_of_rock Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2010
    Inlägg:
    348
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Min ligger och väntar på mig i butiken och jag kan hämta den först sent på fredag. Men jag är glad ändå :-)
     
  9. Fassan

    Fassan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Alright tack för era svar!

    Jag har tyckt att detta varit givet köp men tvekade lite efter folk i denna tråden skrev om lite problem och det fyllde mitt huvud med tvivel.

    Min stora dröm hade varit att få in en riktigt Ubuntu på den, tänk vilka möjligheter.....

    Beställer nu från Phonehouse :D
     
  10. Lobac

    Lobac Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    128
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Någon som pallar göra en Padphone 2, direkt under Asus? Så man slipper gröta bland första Padfånens inlägg.
    Fick min idag och ser med nöje fram emot att slippa min HTC One X.
     
  11. Herman8

    Herman8 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2011
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Tycker hela paketet Padfone2 är kanon! Har inget att klaga på. Men det är väll med den som det är med allt letar man bara fel hittar man fel.. Så jag tänker inte leta, jag tänker vara nöjd!! ;-)
     
  12. XenapZ

    XenapZ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Efter ca 3 månaders väntan fick jag äntligen min Padfone 2 och jag är hur nöjd som helst :)

    Enda problemet som faktiskt är ganska irriterande är ju att jag har samma problem med att kontaktlistan försvinner såfort jag börjar synka kontakter och liknande, riktigt störande :( Nån som har en lösning på detta?

    Nån som skulle kunna länka till en enkel guide om hur man rootar denna?
    Har aldrig rootat en telefon förut och vill göra det rätt :)
     
  13. master_of_rock

    master_of_rock Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2010
    Inlägg:
    348
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Sitter och leker med min :-)
     
  14. Lobac

    Lobac Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    128
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Någon som vet hur man stänger av den där jäkla "Snabböversättning"-appen?

    [Edit]
    Löst!
    Fanns visst i snabbmenyn. :D
     
    Last edited: 17 jan 2013
  15. dplarsson

    dplarsson Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 dec 2012
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER


    Jag skrev lite kring kontaktproblemen i onsdags (tror jag det var), kolla det inlägget och se om det hjälper dig!
     
  16. XenapZ

    XenapZ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jo jag läste det men då det är facebook som jag får mina bilder från känns det dumt att inte använda det :/

    Har ju liksom funkat bra på alla andra telefoner jag haft så det måste ju vara någonting som asus gör som ställer till det.
     
  17. Lobac

    Lobac Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    128
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Har samma problem och det gör mig galen.
    Ett tag fick jag dubbletter, tripletter på alla kontakter... Nu försvinner alla.
    Dyker upp igen.
    Håller med... Har fungerat hur bra som helst på alla 10 andra Androidmobiler jag haft.
    Håll mig gärna uppdaterad, om du hittar ngn lösning.
    För tillfället vågar jag inte ens göra ngt med kontaktlistan, för då verkar den försvinna. :S
     
  18. Nevill

    Nevill Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2013
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Station power button issue

    Hey guys i got Padfone 2 , and sudenly i got strange issue with power button on station for the phone, when i dock phone in to the station i can click power button ( short cklick ) and i get option to restart and turn off the phone but on short click im suposed to turn off station screen, after i cklicked once power button on station, that button become non responsive to more cklicks, so i cant wake the screen up restart or any kinde of action that include station power button, so i need to remove phone from station and redock the phone again to be able to klick that power button but only once again, so do u guys have any idea if this is software issue or anithing else hardware issue ( hope its not hardware issue ) , but if u got any idea how to fix this plz help me out .
     
  19. deadmau5

    deadmau5 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2010
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 4a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 4a
    ROM:
    stock
    så snart Ubuntunissarna fått häcken ur vagnen kan du göra precis det... Du behöver bara en dualcoretelefon för att köra officiell Ubuntulinux. :) men det är inte släppt än, vad jag vet. Sitter själv och väntar på den dagen! epic!

    I övrigt är jag nödt med prestandan på luren!!! finfin skärm, rappt och bra flyt i Android som följer med. 4.1.1 i dagsläget.

    Bu för: Asus har lagt på ett liiiiitet skin; Notificationsrullgardinen har lite quicksettings, liknande samsungs TouchWiz;
    Bu för: visaren för vilken hemskärm du är på ser lite annorluna ut jfr Stock Android och så har dom smällt in ca 1 miljard appar... Vissa är smarta, som t.ex batterisparmöjligheter och en bra app för anteckningar.. Vad man ska använda AudioWizard till, vetefåglarna... Det är ju ändå ingen direkt audioanläggning.... ;)
    Bu för: att det inte finns någon tangentbordsdocka som till PF1. :(
    Bu för: Vidare saknas något som jag FAKTISKT stör mig på ordentligt: en Notification Light!! Ingen liten lampa som pulserar vid Mail eller sms eller dylikt. Det är faktiskt jävligt irriterande... :(
    Bu för: Sist stör jag mig på Asus EGEN laggningskabel med en specialUSB... den är ca 2mm lång (överdriver kanske lite... men den är extremt kort)... Telefonen kan inte ligga på bordet och ladda om kontakten sitter vid golvet!! riktigt cp. Man liska in en vanlig microusb, men den ramlar lätt ur, då ointe de små hakarna har något att fästa i. nej, usch och fy.

    tjoho för: hela konceptet och att benchmatks är uppe i över 8k på Quadrant. :)
    tjoho för: att man kan ta foton genom att klicka på en fysisk knapp! (volume toggle i kameraappen!) otroligt smidigt!
    tjoho för: ett relativt clean android! Får se hur kvicka Asus är på att uppdatera vad det lider.
    tjoho för: att luren känns lätt, trots att den är större än GNex och har metallram.
    tjoho för: att jag har den.. :)
     
  20. Saabturbo95

    Saabturbo95 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Laddade ner truecaller och efter jag installerat den och uppdaterat mina kontakter med den har d funkar kanon bra :) Inga dubletter å inga krasher hittils.
    Älskar min padfone! bästa mobilen hittils