Fråga: Är ni nöjda med er Nexus 4?

Diskussion i 'Nexus 4 - Allmänt' startad av Lunatico, 19 jan 2013.

  1. Lunatico

    Lunatico Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2011
    Inlägg:
    425
    Mottagna gillanden:
    111

    MINA ENHETER

    Som frågan lyder...vad tycker ni?
    Kommer skjälv från Galaxy S3 och ska vara ärligt så vet jag inte vad jag ska tycka riktigt o_O
     
  2. polejam

    polejam Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag är grymt nöjd med min N4a,kommer från en hox och saknar verkligen ingenting.

    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
     
  3. bjajjull

    bjajjull Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2012
    Inlägg:
    448
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Extremt nöjd. Kommer från en ZTE Blade men tycker ändå den känns snabbare än alla andra telefoner jag testat.
     
  4. llama

    llama Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2012
    Inlägg:
    1 755
    Mottagna gillanden:
    309
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p
    Platta:
    Nvidia Shield K1
    vad menar du med att du inte vet vad du ska tycka? :3 nyfiken på ifall det är positivt eller negativt, eller ifall det inte är för stor skillnad typ.
     
  5. Varazir

    Varazir Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2009
    Inlägg:
    1 464
    Mottagna gillanden:
    54
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5
    Info:
    Nova launcher
    Jag köpte min idag och kom från en DHD
    Jag gillar den verkligen.

    Den glider lätt om man lägger på en lutande mjuk yta. tex soffa eller byxor.
     
  6. Lunatico

    Lunatico Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2011
    Inlägg:
    425
    Mottagna gillanden:
    111

    MINA ENHETER

    Jag menar på att tex. skärmen är bättre på S3...svärtan var bättre och s3:an gav in så "varma" färger som N4 gör, andra småsaker är att den inte visar nån indikation på när den laddar och när den har laddat klart.
     
  7. cogli0ne

    cogli0ne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2012
    Inlägg:
    756
    Mottagna gillanden:
    129

    MINA ENHETER

    Kommer också från sgs3.

    Har inte tänkt så mycket på skärmen, är nöjd med nexusens skärm.

    Eftersom jag använder light flow har jag inte märkt av det där med indikationen, har ställt in så att den lyser grönt när det är fulladdat.

    Är i överlag nöjd med N4 men saknar batteritiden på S3 litegrann, fick ofta ut en timme mer i skärmtid.
    Känner mig även mer rädd om nexusen, glasbaksida är ju mer omtåligt än plast och på S3 kunde man enkelt byta batterilucka om man skulle lyckas repa sönder den.


    Problemet med att telefonen inte växlar över till 3g efter en längre period på wifi är ju också irriterande, men det får vi hoppas att de löser med en mjukvaruuppdatering.

    Trots dessa punkter föredrar jag nexusen, känner mig mer hemma med vanilla android än tillverkaranpassade gränssnitt.
     
  8. BMarkusK

    BMarkusK Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2011
    Inlägg:
    437
    Mottagna gillanden:
    99

    MINA ENHETER

    Indikation på när den laddar och när den laddat klart kan du få via appen lightflow

    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.rageconsulting.android.lightflow

    Sen är ju allt en smak sak när det gäller skärmen. Min kompis har en S3a och både han och jag tyckte min N4a hade bättre skärm. Han fick till och med en "woow" känsla sa han när han prova min telefon första gången. Både han och jag tycker skärpan på N4an är mkt bättre. Sen är ni med amoled skärm lite bortskämda. Den har ju rätt överdrivna färger och får bilder och annat att se bättre ut än vad de egentligen skulle gjort i verkligheten.

    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
     
  9. bjajjull

    bjajjull Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2012
    Inlägg:
    448
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Jag har aldrig haft problem att den inte växlar över till 3G, så jag tror inte det är telefonen det är fel på, det är nog din operatör.
     
  10. BMarkusK

    BMarkusK Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2011
    Inlägg:
    437
    Mottagna gillanden:
    99

    MINA ENHETER

    Jag har heller aldrig haft problem med det. Tror också det kan bero på operatören. Finns ju en hel tråd här på forumet om detta problem och de flesta verkar ha få problemet när de använder tele2. Själv kör jag Halebop och har som sagt aldrig råkat ut för det.

    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
     
  11. PickePock

    PickePock Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2011
    Inlägg:
    206
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Ärligt talat inget att klaga på. Köpte 2, en till mig och en till ena sonen som iom detta blev man :teeth: han kom från flicktelefonen Ifån :cool: Själv kom jag från Arc S. Iom N4:an tycker JAG det flytet man saknat på tidigare telefoner infunnit sig.

    Det intressanta är ju egentligen hur nöjd mannen är som gick från Ifån till Android :teeth:
     
  12. frippan

    frippan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2012
    Inlägg:
    294
    Mottagna gillanden:
    153

    MINA ENHETER

    Grymt nöjd med min Nexus 4, hade en galaxy s3 innan och är väldigt nöjd med bytet. Har haft dem i ca 1,5 månad och har inte ångrat en dag att jag bytte.

    //Fredrik
     
  13. Taskman

    Taskman Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2010
    Inlägg:
    1 071
    Mottagna gillanden:
    855
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S23 Ultra 512GB Green

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S23 Ultra 512GB Green
    Info:
    Nova Launcher
    Telefon 2:
    Pixel 7 Pro
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Galaxy Tab S8+
    Platta 2:
    Galaxy Tab S6 LTE
    Övrigt:
    CCGTV, Gear S3, Google Home & Nest Mini, Philips Hue
    Har själv en och är riktigt nöjd med den. Köpte dock ett skal till den samt displayskydd för att skydda den. Inte för att den glas utan av vana gör jag det på alla mina telefoner.
    Displayskyddet lär ju ryka snart då jag tröttnar på det.

    Tjejen har enb S3 och jag har jämfört en del. Skärmen är bättre på S3 förutom svärtan vilket jag redan räknat med inte skulle vara "svart" på min N4.

    Ljudet via BT är inte speciellt bra och den saknar aptx. Kanske bara jag som är kräsen dock.
    Högtalaren ge OK ljud men inte mer. Den är ganska låg även på högsta. I övrigt älskar jag telefonen, snabbheten och indikatorn fram tillsammans med lightflow.
    Gillar även det inbyggda tangentbordet som nu har swype då jag alltid varit ett fan utav detta.

    Möjligtvis är batteriet sämre än min senaste telefon, galaxy note, dock var ju batteriet på den väldigt bra. Klarar mig dock en hel dag utan större problem med sync etc på.

    Har inte haft problemet som nämns med att den inte skulle växla till 3G från WiFi.
     
  14. cogli0ne

    cogli0ne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2012
    Inlägg:
    756
    Mottagna gillanden:
    129

    MINA ENHETER

    Förmodligen en kombination av telefonens modem och operatörens frekvens eller något liknande.

    Finns många internationellt som lider av problemet, med olika operatörer.
    Men i Sverige verkar det drabba främst Tele2kunder, och även några enstala andra.
     
  15. atomicboy

    atomicboy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Har haft min sen i torsdags och kommer också från en s3, tycker det är mer smooth och snabbare än s3. 2gb ram märks eftersom det är inte lagg, mer än nöjd än så länge ;-)
     
  16. Ramboline

    Ramboline Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2009
    Inlägg:
    2 679
    Mottagna gillanden:
    917

    MINA ENHETER

    Är i stort sett nöjd,saknar min Sgs3 i bland.Ljudet från högtalaren är bra men ljudet med BT är katastrof och det höres för jäkligt ut.Gillar skärmen och bygg kvaliteten på telen skarpt och den ligger bra i handen
     
  17. Lunatico

    Lunatico Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2011
    Inlägg:
    425
    Mottagna gillanden:
    111

    MINA ENHETER

    Flyttet går iaf. inte att klaga på, ser direkt att N4:an flytter på bättre än vad min S3:a någonsin gjorde...jag antar att det är en vanesak det där skärmens svärta och varma färger.
    Byggkvalitén är med en helt annan sak från S3:an, den är jag riktigt nöjd med :)
     
  18. -Henric

    -Henric Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2011
    Inlägg:
    1 695
    Mottagna gillanden:
    331

    MINA ENHETER

    Jag är mycket nöjd med min Nexus 4. Den har allt jag vill ha/behöver och den känns premium. Bästa smartphonen jag haft :)
     
  19. Slampan

    Slampan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2012
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Nöjd

    Jag kommer från Galaxy Nexus (4.2.1) och köpte Nexus 4 häromdagen.
    Det är bättre flyt överallt speciellt bildhanteringen.
    Kameran är riktigt dålig på Galaxy Nexus, den är mycket bättre på N4.

    Däremot kommer jag att sakna min bilhållare och docka som används med pogo pins på Galaxy Nexus.

    Men N4 är bättre på alla andra sätt.
     
  20. bvb

    bvb Solbränd Android Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    3 416
    Mottagna gillanden:
    1 420
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Jag överväger starkt att sälja min SIII'a för denna krabat! Kommer jag bli besviken på kameran som N4'an erbjuder eller håller den ändå måttet tycker ni?