Fråga: Samtal med headset

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av kloow, 20 jan 2013.

  1. kloow

    kloow Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2010
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Upptäckte under semester att min ifåne inte behärskar något av simsätten. Inhandlade mig en N4, dock upptäckte jag snabbt ett problem.
    Sitter i telefon ca 80% av min arbetstid, använder Office headset (plantronics trådat). Det dröjde inte innan folk började klaga på ljudet (lät burkigt, lågt osv.) detta inträffade enbart när jag körde med headset, utan så var ljudet perfekt för motparten.
    Testade kollegors headset med samma tråkiga resultat. Pg.a detta blev det retur på luren (som för övrigt var grym :( )
    Googlade lite och hittade ett par trådar med folk som har liknande problem, en teori är att noise reduction får frispel när headset är inkopplat. Vissa roms har boostat mic som verkar hjälpa men det är inget alternativ för mig pg.a företagets policy där root inte uppskattas alls!
    Har någon av er varit med om detta på S3:an?
    Ljud vid samtal är det viktigaste för mig, ifåne må ha världens drygaste OS men ljudet vid samtal är super oavsett headset.
     
  2. Ramboline

    Ramboline Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2009
    Inlägg:
    2 686
    Mottagna gillanden:
    925

    MINA ENHETER

    Det är en bugg med i BT till N4an. Har själv en N4 och en SGS3 ljudet är katastrof med Bt på N4 har aldrig hört att folk har klagat på ljudet när jag har kört sgs3 med BT
     
  3. kloow

    kloow Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2010
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ok, tack för infon. Hur är det med trådbundet headset?