Nya modeller utan jätteskärmar

Diskussion i 'Allmänt' startad av Sveos, 4 aug 2012.

  1. PsychoCheF

    PsychoCheF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    505
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Det kan ju vara nåt. Hoppas den inte blir för mycket budget lur.
     
  2. dannyh

    dannyh Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2010
    Inlägg:
    636
    Mottagna gillanden:
    86

    MINA ENHETER

    Någon Ray2-aktig? Hade inte haft nånting emot samma storlek men bättre bruk av skärmytan. Mindre sån "bezel".
     
  3. improwise

    improwise Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2012
    Inlägg:
    912
    Mottagna gillanden:
    171

    MINA ENHETER

    Tror nog de flesta här klarar av att åka rakt fram och SMS:a, det är snarare vad som händer när det plötsligt springer ut ett barn mitt i vägen medan du letar efter den där speciella smileyn som oroar. Jag gissar att du antagligen inte haft körkort länge nog för att råka ut för nån "nära ögat" situation, trodde också att jag var en övermänsklig demonförare en gång i tiden...

    Tittade själv på en Note 2 idag...var rätt sugen men insåg precis som flera andra här att den helt enkelt var för stor, typ när man står på en trång tunnelbana med en väska i ena handen och ska dra iväg nåt "blir lite sen..." sms
     
    Last edited: 19 jan 2013
    tobebb gillar detta.
  4. dannyh

    dannyh Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2010
    Inlägg:
    636
    Mottagna gillanden:
    86

    MINA ENHETER

    Åsikter om galaxy ace 2, xperia sola och acro s?
     
  5. PsychoCheF

    PsychoCheF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    505
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    OK lurar enl. min bedöming, sett till priserna.
    Men det är låg- till medelspecade lurar.
    Föredrar personligen Sony framför Samsung.
     
  6. dannyh

    dannyh Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2010
    Inlägg:
    636
    Mottagna gillanden:
    86

    MINA ENHETER

    All clear. Vilken telefon bedöms just nu som bäst, bland dem med minus 4"-skärmar?
     
  7. ftangstrom

    ftangstrom Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2012
    Inlägg:
    1 318
    Mottagna gillanden:
    142
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T
    Sen måste man väga in att jag har haft körkort länge och har under de åren aldrig sett ett barn springa på en motorväg med viltstängsel på sidorna.
     
  8. Mjölk

    Mjölk Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2012
    Inlägg:
    181
    Mottagna gillanden:
    47

    MINA ENHETER

    Acro S är ju större än Galaxy S2 ju....

    Xperia Ray fortfarande bäst under 4" klarar alla testade spel, allt!
     
  9. dannyh

    dannyh Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2010
    Inlägg:
    636
    Mottagna gillanden:
    86

    MINA ENHETER

    Jaså? Felbedömning där då. Även jag är nöjd med ray. Men jag tycker den är lite trög och har ont om apputrymme.
     
  10. Loefet

    Loefet Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 dec 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Håller med om att telefonerna har blivit alldeles för stora nu på senare tid, tycker att min Xperia U är så nära man kan komma i lagom storlek idag. Visst saknar jag lite plats på bredden, speciellt om man skall använda tangentbordet i landscape, samt att de kunde ha gjort den lite kortare då det är väldigt mycket onödigt utrymme på fronten.
    Hoppas verkligen att Sony eller andra släpper några vettiga telefoner i den mindre storleken under året.

    Med risk att gå lite offtopic, men men...
    Apropå sakna telefon inom vissa områden, så kom jag fram idag att det skulle vara grymt om någon skulle kunna släppa en clam-shell telefon med Android, 3.5" skärm och bra spec i liknande format som de som säljs i Japan. Älskar verkligen det formatet samt att jag saknar fysiska knappar när man skall ringa eller liknande.
    Har man någon form av surfplatta så behöver man ju egentligen inte ha någon av dessa stora telefoner, då man kan spela, se på film, etc. på den istället. Man kan nästan ta det så långt att man nära nog kan ha en "dumb phone" att ringa på, men de som finns tillgängliga är så värdelösa, speciellt om man vill ha en clam-shell, att man undrar vad som hänt med mobilerna idag. Min gamla SE Z770i är ju grymt mycket bättre än de liknande som säljs idag.
     
    dannyh gillar detta.
  11. dannyh

    dannyh Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2010
    Inlägg:
    636
    Mottagna gillanden:
    86

    MINA ENHETER

    Åh vad jag saknar SonyEricssons Z-serie!
     
  12. Mjölk

    Mjölk Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2012
    Inlägg:
    181
    Mottagna gillanden:
    47

    MINA ENHETER

    Jag tror Sony snart kommer med en ny telefon 3,5-4" där skärmen täcket mer av telefonen än tidigare modeller!
    Skaffar dom fram de och ett bra batteri för en gång skull... köper ja 2!
     
  13. Loefet

    Loefet Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 dec 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    dannyh: precis, just nu finns det riktigt billiga telefoner low-end eller smartphones (helst med gigantiska skärmar). Inget emellan.

    http://www.engadget.com/2011/12/03/samsungs-two-faced-sch-w999-android-plays-the-dual-core-dual-s/
    En sån här hade varit precis det jag letar efter. Anpassad för våra nät och något uppdaterad hårdvara så är det exakt vad jag vill ha. Dock så skulle jag hellre vilja se en vridbar överdel istället för två skärmar (så att man kan ha skärmen synlig eller inte när den är hopfälld), eller gärna med en liten skärm för uppdateringar på utsidan.

    En sån och en Nexus 7:a skulle vara en perfekt kombination att ha med sig. Telefonen för mejl, meddelanden, ringa, kalender, väder, musik, etc. Nexus 7:an för dokument, kartor, film, spel, etc.
     
    Last edited: 20 jan 2013
  14. Mjölk

    Mjölk Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2012
    Inlägg:
    181
    Mottagna gillanden:
    47

    MINA ENHETER

    Har hört att Xperia sx (3,7") finns för ca 650$ i Japan någon som har köpt?
     
  15. Toni Carona

    Toni Carona Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2013
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Verkar trevlig, men man kan ju verkligen undra varför dom gör en skärm på ovansidan. Fördelen med flip telefoner e ju bl.a att skärmen skyddas. :confused:

    Sent from my HTC Desire X using Tapatalk 2
     
  16. Toni Carona

    Toni Carona Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2013
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Smartphones har ju smartphones ökat markant i japan. Hittade kyoex.com. Verkar dyrt o sådär telefoner, men dom verkar ha mindre skärmar. Kanske värt att hålla utkik efter japanska Android telefoner på eBay?

    Sent from my HTC Desire X using Tapatalk 2
     
  17. dannyh

    dannyh Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2010
    Inlägg:
    636
    Mottagna gillanden:
    86

    MINA ENHETER

    Slagit till på en htc one s. Förutom något lägre skärmkvalli än min gamla ray är denna telefon helt topp.
     
  18. Etienne

    Etienne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2010
    Inlägg:
    703
    Mottagna gillanden:
    108

    MINA ENHETER

    Fast den är ju knappast "liten"... Förvisso väldigt tunn, och bredden är väl inte så farligt, men på längden drar den ju iväg ordentligt. Jag kan nog nästan tycka att den ser lite oproportionerlig ut...

    Upplösningen+PentTile är ju annars verkligen i sämsta laget m.a.p storleken på skärmen.

    Bra telefon annars!
     
  19. dannyh

    dannyh Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2010
    Inlägg:
    636
    Mottagna gillanden:
    86

    MINA ENHETER

    Enig i vad du säger. Men jag tycker formatet är helt okej. Upplösning även så. Men pentile är inget vidare.
     
  20. anderssons91

    anderssons91 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 maj 2012
    Inlägg:
    142
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Jag har en note 2, vilken har den största skärmen på marknaden (vad jag vet). Kan ju intyga att man vänjer sig fort vid skärmstorleken. Min kärring har en s3a och jag tycker nu att den är alldeles för liten, min gamla iphone drunknar i handen.



    Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk 2