Problem: Koppla HTC One X till Mac Air för filhantering/uppspelning

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av MikeDropIt, 15 jan 2013.

  1. MikeDropIt

    MikeDropIt Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2012
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Att det skall vara så jävla komplicerat med Apple...

    Nu har jag i en timme försökt att koppla min mobil genom USB kabel till min Macbook Air utan resultat.

    Jag kopplar in kabeln till mobilen och sedan till datan. Väntar i ett par sekunder. En ruta kommer upp som föreslår att jag laddar ner HTC Sync Manager, vilket jag gör. Efter att ha laddat ner programmet så öppnar jag den i hopp om att få igång hanteringen av filer i min mobil. Programmet öppnas men den hittar ingen enhet. Konstigt, jag har ju kopplat in allt man skall koppla in.
    På mobilen står det ändå "USB ansluten"

    Stänger ner Sync programmet och går genast till Finder i hopp om att hitta enheten därifrån och gå in i mapparna i mobilen via Finder. Men, det finns inget spår av min mobil nånstans.

    Vad jag har gjort för fel? På min gamla PC gick allting utan ett ända klick. Kopplade in mobilen och så kom det fram en ruta där jag kunde välja filhantering utan problem. Så lätt är det tydligen inte med Apple.

    Hoppas på snabbt från folket här på Flashback. Länka gärna någon tråd om detta ämnet där HTC mobiler ligger i fokus.

    Tack på förhand!

    EDIT: Laddade ner programmet "Androids Filöverföring" vilket inte var till någon hjälp alls då allt man kunde göra med det programmet är att radera filer, det går alltså inte att spela upp filer.
     
  2. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    hehehe tror du har kommit fel, det är inte flashback det här :D
    Har du USB-felsökning, håll aktiverad, och Tillåt skenplatser ibockat under utvecklaralternativ?
    Bockar du i dessa ska det teoretiskt sett gå att ansluta till en mac dator..
     
    Last edited: 15 jan 2013
  3. MikeDropIt

    MikeDropIt Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2012
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Hahaha, oj!

    Jag postade samma inlägg på Flashback. Har enkelt kopierat texten därifrån och klistrat in den här. Fick inge hjälp på Flashback :/
     
  4. ayne

    ayne Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2012
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    har du försökt i en timme utan att googla? för jag lovar att du får svar på 10 sekunder om du googlar.
     
  5. mortalis

    mortalis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    315
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    bara att köra android file transfer och låsa upp skärmen på telefonen innan du ansluter den till datorn ju...kört både android file transfer och htc sync manager utan problem...men kan inte ha svart skärm när man ansluter för då går de åt helvete, sen kan den va svart när den väl är ansluten
     
  6. MikeDropIt

    MikeDropIt Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2012
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Problemet med Android File Transfer är ju att man inte kan spela upp filerna, man kan endast radera dom! :(
     
  7. Marwe707

    Marwe707 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Provade nyss detta själv på en Macbook Pro. Dra igång sync manager (mounta). Dra som vanligt sync manager till program och sedan öppna det därifrån. Funkade hur bra som helst.

    Däremot är själva programmet rätt kasst. Känns som en tillbakagång till den tid när man var tvungen att ha tillverkarspecifika program för att uppdatera telefonen och överföra media. Typ som pissiga Itunes. Var fan så mycket bättre när man kunde ha telefonen som masslagringsenhet. Betydligt enklare att överföra alla sorters filer då. Kasst är vad detta är...tillbaka till 2004...