Testförare Tronsmart Prometheus

Diskussion i 'TV' startad av oidia, 15 jan 2013.

  1. oidia

    oidia Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 nov 2012
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Vi ska ta in Tronsmart Prometheus för distribution i Sverige och för att vara säker på att den är något att ha så söker vi nu testförare till denna.

    Använder du din Android tvbox till allt?
    Surfar, spelar spel, laddar ner, streamar film både från datorn och nätet?

    Hör gärna av dig här eller i pm och berätta lite om vad du gör med din android box och om du kan tänka dig att ersätta denna med en Tronsmart Prometheus för att testa vad dessa går för.

    I första skedet söker vi 3 st och ju mer du använder din android box desto bättre, är det problem med dessa så vill vi veta det.

    För att vi ska få ut något av detta så måste du kunna tänka dig att berätta vad du stöter på för problem samt vad du tycker om produkten. Ingen rapport krävs, men slutar den funka efter x timmar så vill vi veta det.

    http://www.tronsmart.com
     
  2. Marc Swing

    Marc Swing Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 feb 2011
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jag har en Minix Neo X5 idag och skulle lätt pröva den här om man får behålla den sen? :P
     
  3. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    jag skulle lätt testa denna.. surfar och kollar mycket på film,tv.
    barnen spelar spel och kikar på barnprogram osv.
     
  4. Mattias03

    Mattias03 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2010
    Inlägg:
    204
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Jag använder min MK802IIIS vardagligen. Jag försöker hela tiden hitta nya användningsområde. XBMC är ju självklart hetaste fenomenet just nu med androidstickor så jag testar vilka olika inställningar som fungerar etc, och håller mig uppdaterad via XDA. Sen använder jag den som FTP-server och har testat använda den som uTorrent server. Jag älskar felsökning och att testa alla möjliga olika saker som att koppla samman två enheter via splashtop eller droidremote så man kan styra android-enheter från en annan android-enhet. Så jag hade gärna testat och sett vad denna enheten klarar av :)
     
  5. oidia

    oidia Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 nov 2012
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Bra beskrivning :)

    Ja, tanken är att detta kommer vara "planet på marken" som man rycker i vingarna fler gånger i än på planet man har i luften... dålig liknelse kanske...

    Men uppdraget upphör ju inte utan tanken är att dessa 3 ska upptäcka eventuella problem innan kunderna gör det och förhoppningsvis så lägger inte enheterna av alls.
     
  6. Marc Swing

    Marc Swing Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 feb 2011
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Absolut! jag skulle lätt vilja ge den test runda :)

    Ser redan på videos på youtube att den verkar lida av svarta kanter problemet när man spelar upp videos + ingen autohidebar om dom nu inte har fixat det i nån uppdatering?
     
  7. MatsGF

    MatsGF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2009
    Inlägg:
    796
    Mottagna gillanden:
    133

    MINA ENHETER

    Vi är en familj på fyra personer och nu börjar jag bli lite less på att låna sonens dator som är den enda som kan kopplas till teven och köra Netflix headweb-webbsida och svt play på ett bra sätt.
    Dessutom riskerar filmvisningen störas av att katten hoppar upp på tangentbordet....

    Jag har börjat titta efter alternativ och tycker att en Android TV skulle vara riktigt bra eftersom det följer med en massa annat godis som web och hela playstore.

    Den här verkar se ut som ett trevligt alternativ. Om den klarar ovanstående film och tvtjänster skulle jag vara mer än nöjd. Det som också verkar bra med denna är att den har trådad nätverksingång redan från början.

    Hur ska testerna gå tillväga praktiskt?

    (Har även skickat PM)
     
  8. dhanjel

    dhanjel Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2009
    Inlägg:
    1 414
    Mottagna gillanden:
    278
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11
    Lite nyfiken på varför den är så "stor och otymplig", den har ju samma prestanda som mindre usb-stickor så varför skulle man köpa denna?

    Deras hemsida säger ju inte så mycket.
     
  9. MatsGF

    MatsGF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2009
    Inlägg:
    796
    Mottagna gillanden:
    133

    MINA ENHETER

    Den har ju fler utgångar.

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
  10. Concha

    Concha Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2010
    Inlägg:
    393
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Den verkar lovande...:)
     
  11. fremar

    fremar Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2010
    Inlägg:
    1 796
    Mottagna gillanden:
    838
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Helt klart intressant om det går att köra XBMC med hårdvaru avkodning för 1080p på denna?
     
  12. Mattias03

    Mattias03 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2010
    Inlägg:
    204
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Den har en ethernet-port, vilket är riktigt smidigt sen har den, enligt beskrivningar, mycket bättre wifi-än de vanligare android-stickorna..
     
  13. oidia

    oidia Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 nov 2012
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Vilket vi hoppas varmt på då det oftast är wifi dom flesta blir besvikna på...

    Proverna kommer i nästa vecka så ger det tills slutet på helgen... sen kommer jag meddela här vilka det blir... Många intressenter har hört av sig hittills och ser fram emot att höra era synpunkter så småningom.
    Om jag va otydlig så går det lika bra här som i pm. Det är mest om man har en speciellt rörande historia som man inte vill dela med alla jag tänkte pm kan vara bra.

    Vågar inte svara på XBMC innan vi själva testat detta då det är många som lovar detta men få som verkligen levererar. Som jag fattat det är det Mali 400 som många andra inte har hårdvara hanterat xbmc i? Men de lovar ändå 1080p i xbmc så ska bli intressant att se.
     
    Last edited: 17 jan 2013
  14. Noseone

    Noseone Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2010
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Precis införskaffat mig en NAS å går å funderar på om jag skall ha en boxee box eller en androidsticka/box.

    Boxeeboxen vet jag hur den fungerar och att den gör det men är mer osäker på androidverianterna.

    Det vore därför intressant/kul att få prova en androidvariant. Kör i dagsläget från NASen via PS3an till TVn eller från NAS till surfplatta eller mobilen.

    PS3an är lite omständig att dra igång... å ett mer sambovänligt alternativ vore bra.
     
  15. fremar

    fremar Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2010
    Inlägg:
    1 796
    Mottagna gillanden:
    838
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Idag kör jag med XBMC på en ATV2 och har bara en 720p plasma så just nu funkar den utmärkt. Dock så byter jag ut tvn nästa vecka till en 3D tv och är ju då sugen på att ha någon mediaspelare som klarar 1080p och det skulle ju vara perfekt att testa med en Tronsmart för att se om den verkligen klarar av det med XBMC som de själva lovar?
     
  16. oidia

    oidia Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 nov 2012
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Tack för det stora intresset!
    Ska bli spännande att se vad ni tycker om denna.
    Har varit otroligt svårt att välja, då det öst in pm... så fick bli en extra eftersom det va så många intressenter.
    Eventuellt kan det bli aktuellt för flera testare i framtiden men vi får börja med dessa.

    Men för er som blev utan svar så har proverna tillfallit:
    Mattias03, walleh.puh, MatsGF och fremar.
    Rapportering får givetvis gärna ske här även om jag helst också får ett mail från er.
    Lycka till med era Tronsmart Prometheus.

    Är det någon som vill vara med att utveckla anpassningar till dessa så är det fritt fram att maila till mig ([email protected]) ännu så vet vi inte i vilken omfattning det kommer att bli... men det beror lite på hur testerna går.
     
    Noseone, fremar, Mattias03 och 1 annan gillar detta.
  17. fremar

    fremar Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2010
    Inlägg:
    1 796
    Mottagna gillanden:
    838
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Tack, ska bli spännande att testa denna boxen. Det jag funderade på redan nu när jag försökt leta information om denna boxen är hur man ska styra den? USB tangentbord/mus verkar det som att man måste köra med? Dock så vill man ju gärna ha möjlighet till ir-fjärr i XBMC i alla fall.
     
    Last edited: 20 jan 2013
  18. MatsGF

    MatsGF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2009
    Inlägg:
    796
    Mottagna gillanden:
    133

    MINA ENHETER

    Jag funderar på att testa tangentbordet från Kjell

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
  19. fremar

    fremar Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2010
    Inlägg:
    1 796
    Mottagna gillanden:
    838
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Verkar inte fungera så bra med videouppspelning ännu i alla fall, quotar från XBMC forumet.
     
  20. walle.puh

    walle.puh Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2010
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Som sagt skall bli spännande att testa denna och tackar för förtroendet.

    I mitt fall kommer den testas i en avancerad miljö i THX klass och full HD plasmaskärm. Alla upptänkliga kopplingar för ljud och bild kommer köras. Har en hel del trådlösa tangentbord och möss. Kommer posta mina findings här.

    XBMC definitivt. Kopplingar till DM500HD mm så det blir en bra runda.