Diskussion: Padfone 2

Diskussion i 'Padfone' startad av Withered, 2 okt 2012.

  1. Vandreew

    Vandreew Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2010
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Blir inte klok på en sak...

    Läser man runt lite så står det att den har NFC men jag är osäker då det även står att den inte har det osv...

    Hur ligger det till?
     
  2. master_of_rock

    master_of_rock Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2010
    Inlägg:
    348
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Klart att den har NFC :-)
     
  3. Vispen74

    Vispen74 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    381

    MINA ENHETER

    Till Klagomuren:

    Hur i h**vete tänkte ASUS när de kom på att de ska ha en egen kontakt till laddning? Laddsladdar av denna typ är för säkerhets skull helt omöjliga att få tag på.

    Möjliga tankar hos utvecklingsavdelningen på ASUS:
    • Varför går det så bra för Fruktbolaget? Jo, de har en egen laddkontakt!
    • Alla mobiler värda namnet har samma laddkontakt, vad enkelt! Finns det något sätt vi kan göra det helt omöjligt för användarna på?
    • Vilken bra personalfest vi hade igår på ASUS, men vette 17 om laddkontakten vi bestämde om 04:30 på morgonen med 3 promille i blodet var så smart egentligen...
     
    Last edited: 23 jan 2013
  4. Tegel

    Tegel Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jan 2013
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har börjat få problem med att telefonen startar om sig av sig själv. Har hänt både när jag flyttat runt appar/widgets på startskärmen och när den legat orörd i fickan.

    Skickat från min PadFone 2 via Tapatalk 2
     
  5. Stribbleroni

    Stribbleroni Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2011
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Detta kan jag verkligen hålla med om.. Extremt irriterande... Har för mig att jag har hört något om att det går snabbare att överföra filer osv pga den kontakten men det är långt ifrån värt det, precis idiotiskt och det blir inte bättre av att den är svår att få tag i och nu kan man inte längre låna laddare när man är hemma hos nån annan.. Helt idiotiskt.
     
  6. master_of_rock

    master_of_rock Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2010
    Inlägg:
    348
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Fast micro usb passar också.
     
  7. Vispen74

    Vispen74 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    381

    MINA ENHETER

    Passar är att ta i, går hjälpligt att få i en standard micro-USB kontakt sladdrigt och löst, som nödlösning är närmare sanningen.
     
  8. MSIOCGenie

    MSIOCGenie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2012
    Inlägg:
    721
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    Jag kommer nog bli tvungen att returnera min. Glaset på framsidan repas sjukt lätt, har massor med små repor uppe i kanten av skärmen trots att jag inte har något annat i fickan, utsätter den heller inte för några tuffa miljöer då jag studerar.
    Har ni samma problem? Har haft flera telefoner med gorilla glas och de har inte repats alls av samma behandling.

    Kameran har börjat få massor med damm innanför kamera-glaset, gpsen funkar knappt, skärmen har skittaskig gråskala, inne i inställningsmenyn liksom hoppar den mellan olika grå toner med inslag av grönt. Har ni samma problem i inställningsmenyn?

    Misstänker dock att jag fått ett måndagsexemplar, alternativt en demoenhet då jag köpte den ifrån alina tidigt i december, relativt långt innan någon annan återförsäljare fick in sina.

    Sent from my PadFone 2 using Tapatalk 2
     
  9. Stribbleroni

    Stribbleroni Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2011
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Det där med repor och damm innanför kameran kan jag inte svara på då jag har haft telefonen så kort tid och gpsen har jag inte provat alls än. Problemet med gråskalan du pratar om märker jag inte alls av dock... vet inte om det beror på att jag bara inte ser det, men har svårt att tro att jag har det problemet med min för som du beskriver det så låter det som att det borde synas rätt tydligt. Jag tycker tvärtom att färgerna ser helt underbara ut på telefonen, iaf om man jämför med min gamla gnexus.
     
  10. dplarsson

    dplarsson Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 dec 2012
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ja, vanlig micro-usb-kabel sitter ju knappt fast i telefonen... märklig konstruktion.

    Angående specialkontakter;
    generellt e d så att för att kunna mata telefonen, plattan lr nån annan pryl med så hög ström som möjligt så gör tillverkarna ofta kontakter med fler eller bredare kontaktstift. Det ger kortare laddtid, vilket är bra. När man konstruerar elektriska prylar finns alltid krav på en max utvecklad effekt/areaenhet för att inte kontakter och ledningar ska bli för varma eller kanske t o m grillas av. Därför delar man gärna upp strömmen på flera stift.
    Jag tycker därför Asus tänkt rätt med en hybridkontakt där det ska gå att använda även micro-usb, problemet e ju att de inte gjort det särskilt bra...
     
  11. utor

    utor Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2010
    Inlägg:
    470
    Mottagna gillanden:
    287

    MINA ENHETER

    Ganska säker på att de extra kontakterna är till för antenner
     
  12. MSIOCGenie

    MSIOCGenie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2012
    Inlägg:
    721
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    Testa att dra upp ljusstyrkan, man märker det tydligast i inställningsmenyn.
     
  13. Vispen74

    Vispen74 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    381

    MINA ENHETER

    Jag har inte ett enda fel på min Padfone 2, måste vara ett udda fredagsexemplar! Men det är klart, tar jag fram mikroskåpet och letar fanatiskt så kommer jag nog fram till att 100% perfektion endast är en illusion, och den som letar fel, finner fel.

    Kanske bara är jag, men men jag måste haft en väldigt tur med mina mobiler och andra prylar. Eller ocksåär jag både blind och döv.
     
  14. utor

    utor Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2010
    Inlägg:
    470
    Mottagna gillanden:
    287

    MINA ENHETER

    Alla vi med fel låter nog mest, på varje klagomål i ett forum går det minst ett hundratal nöjda användare som inte skriver :-)
     
  15. MSIOCGenie

    MSIOCGenie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2012
    Inlägg:
    721
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    Precis, fungerar allt felfritt så tror jag inte att man hoppar in på närmsta forum och prisar telefonen. Har man däremot problem med den så klagar man nästan garanterat.

    Ska skicka ett mejl till Asus och höra med de hur de ser på saken.

    Sent from my PadFone 2 using Tapatalk 2
     
  16. lurane

    lurane Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2012
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    tycker jag du ska göra. har inte upplevt de problem du beskriver. inga repor alls (än), men då har jag den också alltid i ena framfickan på jeansen. inga färgproblem heller.

    jag måste säga att jag aldrig har varit nöjdare med en telefon och då har jag kanske ägt en si så där 15-20 stycken. det är en riktig värsting det här! dockningen är hur smidig och cool som helst. jag upplever inte heller det problem flera av er andra verkar uppleva med en vanlig usb-micro. jag tycker den sitter hyfsat stabilt. kanske beror det på att jag i princip aldrig har behövt använda någon. kör original hela tiden.

    så nä, allt flyter på. de småegenheter jag nämnde här för ett par veckor sedan var ju egentligen inga problem utan just egenheter, typ funderingar. det enda jag kan tycka är lite dåligt är 4g-nätet i stockholm. jag tror och hoppas inte det är telefonens fel, men en polare med sin xperia v satt med full 4g-täckning (också telia som jag) inne på en pub bredvid mig på sveavägen medan jag hade edge. hoppas verkligen den nya programversionen som kom idag bättrar på detta. annars har jag aldrig kommit upp i mer än 10-12 Mbit, vilket iofs inte är fy skam, men ändå. jaja, kanske blir bättre nu. :)

    btw, om jag inte nämnt det tidigare; vill ni komplettera hybridkonceptet och inte tror att det kommer något padfone 2-anpassat tangentbord från asus själva kan jag varmt rekommendera logitechs k810. ihop med appen external keyboard pro är det en fröjd att använda denna läckra hybridmobil.

    till sist har jag ett önskemål till en kommande padfone 3 och det är, förutom ett specialanpassat tangentbord med extra batteri och sd-kortplats, också en möjlighet att växla mellan android och windows 8. inte för att jag tänker använda windows 8 mer än nödvändigt, men just till jobbgrejer och en hel del jobbprogram som inte fungerar till annat än windows vore det den ultimata lösningen. då tror jag också asus verkligen skulle börja ta marknadsandelar. om de bara kan få ordning på leveranserna. :P
     
  17. lurane

    lurane Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2012
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    samma här. kanske har hänt 4-5 gånger på de två senaste veckorna. hoppas uppdateringen som kom idag löser detta.
     
  18. lurane

    lurane Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2012
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    någon skrev att det var för syncen vid dockningen. men det var nog bara en gissning.
     
  19. lurane

    lurane Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2012
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    den hoppar inte hos mig, men däremot är gråskalan jäkligt ful. eller ja, den är ju inte jämn utan kommer stegvis, precis som om den inte nyttjar sina 16M färger. fast i andra program och menyer är det inga konstigheter.

    kan också inflika med att asus hantering kring reklamation fungerade klockrent när jag lämnade in min zenbook före jul. så verkar inte alltid vara fallet om man läser på asus-forum runt om på nätet. trots att jag hade pillat loss bakstycket för att dra ut och sätta in batteriet - och på så sätt egentligen hävt garantin - bytte de moderkortet enligt mina önskemål kostnadsfritt och jag fick tillbaka datorn för några veckor sedan utan tjafs. så min upplevelse är att asus har bra reklamationsservice.
     
  20. lurane

    lurane Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2012
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    när ändå fingrarna smattrar över tangentbordet kan jag passa på att informera om taiwan-köp, även om det kanske inte är så aktuellt för de flesta av er längre.

    till skillnad från er som köpte telefonen här i sverige så ingick det ju aldrig något fodral/stativ till min platta. med ett tangentbord är man ganska så rökt utan ett stativ. därför blev det en beställning av padfone 2-fodralet i original från andra sidan jordklotet. betalning och leverans fungerade smärtfritt. fick till och med paketet levererat till dörren via fedex - wow!

    MEN, tror ni inte jag åkte på momsfan IGEN. jodå, idag kom en faktura på 133 kr i moms (25 % som vanligt), 100 spänn i administrativa avgifter, men inte nog med det - 25 extra långa fingret-kronor som moms på de där 100 kr i administrationsavgift! så totalt blev det 258 kr till de tidigare 532 kronorna jag betalat via ebay. :(

    det blev alltså inte bara en dyr telefon (6900 kr + 1700 kr i moms) för 64:an utan också 790 kr ytterligare för det där extra fodralet (som ni andra fick i paketet utan extra kostnad) ...

    jaja, tur att jag är supernöjd med innehållet i paketen jag får. :D