Fråga: Lägga in en Kernel

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av speedway, 24 jan 2013.

  1. speedway

    speedway Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2013
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Hej!
    Jag har Jeally bean i min samsung galaxy s2 och skulle vilja lägga in en ny kernel men den bara hänger upp sig och det är väl för att jag gör fel.
    Om det har nån betydelse så är min version XXLSJ

    Om nån snäll kunde länka eller skriva en snabb guide hur man tex lägger in denna i mobilen. http://www.gokhanmoral.com/?cat=5 ? Den passar väl min mobil ?
    för jag har inte hittat nån guide eller liknande och vill inte att det ska bli fel igen.

    Väldigt tacksam för hjälp!
     
  2. PasenRacing

    PasenRacing Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    128
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag brukar göra följande:
    Wipe Casche
    Cipe Dalvik
    Köra gs2kernelwipe
    Flacha in den kernel jag vill ha
    Wipe Casche
    Wipe Dalvik

    Vet inte om man behöver köra wipe casche/dalvik i början eller inte men jag har gjort det iallfall.

    Och ja, den versionen som du länkar till ska funka, funkar kanon för mig iallafall.
     
  3. speedway

    speedway Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2013
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Tack för ditt svar, hur gör du när du flashar in nya kernel ? Jag hämtar hem odin filen till nya kernel och sätter mobilen i downloadläge och sen väljer jag pda och tar den filen sen start.

    Är detta rätt?

    Jag har gjort detta flera ggr men mobilen startar ej efter det och får återställa den.

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
  4. PasenRacing

    PasenRacing Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    128
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag brukar ladda hem kerneln i .zip och sedan lägga in den i telefonen, starta i recoveryläge och sen install zip from sd-card.

    Har funkat varje gång :)
     
  5. speedway

    speedway Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2013
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Ok det har jag också försökt med men när jag väljer zip filen står det bara, error cant mount E: sdcard typ. Fast jag lagt filen på det interna sd kortet.
    Tack för ditt svar.

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
  6. Hotlips

    Hotlips Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2010
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    48

    MINA ENHETER

    LSJ är en gammal läckt rom från Samsung som du lyckats flasha på något sätt (Odin?) och om du nu ska göra dig besväret att börja flasha kernels så utgår jag ifrån att du vill ha den stabilaste och snabbaste upplevelsen, då har du både LS8 och LSD som är både officiella och nyare.

    Du länkar dessutom till en Siyahkernel från November med tveksamt stöd för senare 4.1.2 (Tested only on i9100 jb leak LS6). Varför inte prova 6.0beta4 som är den senaste?

    Om du flashat LSJ via Odin så kan du ju med fördel flasha Siyah's v6.0beta4 via samma metod då han erbjuder både tar (odin -> download mode) och zip (recovery mode)
     
  7. KiXeR

    KiXeR Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2011
    Inlägg:
    210
    Mottagna gillanden:
    60
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 6P
    Mest effektiva är att du drar ner *.tar filen av kerneln och flashar via odin. Som Hotlips säger så ska du använda Siyah 6.0beta4, ska fungera utan problem, har kört själv med den.
     
  8. dallas

    dallas Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2013
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hur nödvändigt är det att köra ett kernelwipe script? Tar det bort något utöver det man kan wipa manuellt?
     
  9. Hotlips

    Hotlips Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2010
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    48

    MINA ENHETER

    Nödvändigheten av kernelwipe beror till stor del vilka kernels du hoppar mellan. Själv har jag kört kernelwipe en gång på ca 30 kernelflashningar, och då bara för att testa.
    Idag verkar de flesta kernels bygga på samma bas vilket minskar problemet.

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2