Fråga: Nybörjarhjälp

Diskussion i 'Galaxy Nexus - ROM-filer och utveckling' startad av wallerito, 23 jan 2013.

  1. wallerito

    wallerito Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 okt 2011
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fick för mig att testa det här med root och custom rom :)
    Så långt har jag lyckats unlocka boot-loadern med adb och fixat root med superboot r5.

    Hur gör jag nu om jag vill ha in CyanogenMod 10.1 på luren?
    Måste jag lägga in Cwm recovery eller behöver man inte det när man kör superboot?
    Har jag missat något annat??

    Har försökt att läsa mig till men blir milt sagt lite lätt förvirrad... tacksam för hjälp!
     
  2. Frisell

    Frisell Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2010
    Inlägg:
    596
    Mottagna gillanden:
    243

    MINA ENHETER

    Det går att göra mha adb, men är sjukt mkt smidigare med cwm. Ladda ner rom manager från play. Gör en säkerhetskopia och blås in valfri ROM.

    Busenkelt! :)
     
    Last edited: 23 jan 2013
    wallerito gillar detta.
  3. wallerito

    wallerito Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 okt 2011
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hur funkar det med gapps?
     
  4. Frisell

    Frisell Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2010
    Inlägg:
    596
    Mottagna gillanden:
    243

    MINA ENHETER

    Dom flashar du separat. Efter din ROM.
     
  5. otto

    otto Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2010
    Inlägg:
    833
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER

    Höjer ett litet finger mot Rom manager, speciellt när man är nybörjare. Gör det rätt från början och lär dig hur du gör med recovery. Blir någonting fel med Rom manager måste du (ish) rätta till det genom ADB eller recovery eftersom du inte kommer in i telefonens rom...

    Ladda ner CM10 (eller valfri rom). Ladda ner Gapps. Lägg på SD-kortet. Boota in i bootloadern (adb-windows.exe reboot bootloader). Ladda ner recovery (TWRP eller Clockworkmod recovery), lägg i samma mapp som du har superboot.bat, adb-windows.exe och fastboot-windows.exe. Kör "fastboot-windows.exe devices" som kontroll på att du hittar telefonen (står fortfarande i bootloadern och väntar). Flasha recovery genom "fastboot-windows.exe flash recovery openrecovery-twrp-x.x.x.x.-maguro.img" om du valt TWRP. Reboota bootloadern genom "fastboot-windows.exe reboot-bootloader", välj Recovery i menyn. Backupa hela telefonen genom "Backup". Välj därefter "wipe dalvik + wipe cache + factory reset". Välj "Install", välj CM10, flasha. Välj "More zips" och flasha Gapps. Boota. Vill du kan du wipea system också, men alla normala ROMs gör det åt en.

    I TWRP kan man flasha flera zip-filer efter varandra vilket är smidigt.