Fråga: Värt att köpa Xperia S nu och fler frågor

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av Tom200, 25 jan 2013.

  1. Tom200

    Tom200 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2011
    Inlägg:
    452
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Har därför lite frågor innan någon eventuell affär blir av. Är 1500 kr för en låst Xperia S ok? Är den enligt er som har den värd att köpa idag? Hur buggig är den med ICS?
    Hur är batteritiden?

    Frågar här då det är lite akut och jag vill veta om det är ett ok köp. Tack!
     
  2. chrippe7

    chrippe7 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    2 988
    Mottagna gillanden:
    1 182
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Då få antagligen är vakna nu så kan jag skriva min åsikt trots att jag varken har eller testat en Xperia S.

    Min åsikt är att för 1500:- får du inte någon bättre lur, 1500:- för en Xperia S i bra skick är ett bra pris och antar att du får kvitto också? Om inte kvitto ingår skulle jag försöka pruta med tanke på alla problem den modellen haft..
    Visar det sig att du är helt missnöjd med luren och tycker den är skit så kan du nog sälja den igen för 1500:- så the way I see it har du egentligen inget att förlora.

    Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2
     
    Tom200 gillar detta.
  3. Tom200

    Tom200 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2011
    Inlägg:
    452
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Nej, det är ett bra pris verkar det som. Men har sett olåsta för samma pris. Denna finns dock på en ort ganska nära så säljaren slipper skicka. Och jag slipper bli blåst...

    Utöver det har jag sett Galaxy Nexus för detta pris också. Finns vissa fördelar med den.
     
    Last edited: 25 jan 2013
  4. nioh

    nioh Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    970
    Mottagna gillanden:
    91

    MINA ENHETER

    Jag har en Xperia S och min fungerar bra med ICS.
    Det har hänt att den har startat om sig själv spontant ett par gånger, men inte många. Men det beror nog mera på att jag har bloatat den så mycket med många appar.

    Så kort och gott tycker jag att det är ett jättebra köp för 1500:- , för att få en ny lur för 1500:- måste du gå ned rejält i specifikationerna. Tror inte att det finns någon ny lur på marknaden med 720p-skärm för 1500:- exempelvis.