Telenor fri bästa kontantkortet?

Diskussion i 'Telenor & Vimla' startad av Tom200, 23 nov 2012.

  1. Tom200

    Tom200 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2011
    Inlägg:
    451
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Ringer lite olika operatörer plus fast. Kör Comviq Smart 69. De tar 19 öre till alla och 49 kr per sms. Tycker det börjar bli för dyrt. Har bränt ca 50 kr på en vecka.

    Telenor fri 150 ingår 0,5gb surf. Man ringer och sms:ar gratis till alla. 99 öre öppningsavgift. Hake: man måste tanka 150 per månad och surf är 1mbit/s. Är detta bäst?

    Har annars hittat mobil2. De har från 129kr per månad. Fast där finns vissa begränsningar och ingen surf ingår.

    En sak med Telenor fri är att det måste bli svårt att förbruka 150kr per månad om man inte ringer många samtal. Sen finns inget sätt att få ut pengarna på kortet. Ok, man kan åka buss för det men betalningar med sms ska försvinna. Wywallet ska man gå över till och det går ej tanka med kontantkort.
     
  2. henca

    henca Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2009
    Inlägg:
    1 313
    Mottagna gillanden:
    188

    MINA ENHETER

    Om man nu skulle bygga upp ett stort saldo på Telenor fri borde det väl gå att nyttja det saldot genom att mer eller mindre temporärt välja en annan prisplan som inte kräver att saldot fylls på varje månad?

    m v h Henrik
     
  3. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Halebop har ju ett nytt rubbet kontantkort och Comviq har ett relativt nytt fastpris kontantkort. De kostar lite mer - men det ingår lite mer i dem.

    Det beror ju väldigt mycket på hur man ringer :)
     
  4. Stennan

    Stennan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2009
    Inlägg:
    459
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Precis som henca sa så går det att tanka fri i 150, ringa för kanske 100 och få 50 kr över till nästa månad. Efter 3-4 månader kan man byta till att tanka telenor enkel där samtal och sms kostar 69 öre, men man behöver inte ladda kortet varje månad utan prisplanen ligger kvar i ett år. då kör man slut på överskottet och kan tanka fri igen.

    Om du behöver mer mobilsurf än de 500 MB som ingår i fri kan du för 69 kr köpa till 15 GB per månad. När man väl använt de 500 MB som ingick kostar dt per dag att surfa med Fri.
     
  5. samster93

    samster93 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2009
    Inlägg:
    651
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Om du köper mycket appar kan du använda överskottet till det så gör jag men risken är väll kanske att de tar bort den möjligheten igen för att få folk att gå över till wywallet dessutom har jag surfpaket för 69:- per månad då jag kan göra av med 0.5 GB på några dagar.
     
  6. wMathy

    wMathy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    407
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Halebop Rubbet är det absolut bästa kontantkortet enligt mig.

    250 kronor månaden.
    200 helt fria samtal - ingen minut eller uppkopplingsavgift.
    4000 helt fria SMS eller MMS.
    3GB surf varje månad (upp till 40mbit/s)
     
    Last edited: 5 dec 2012
  7. Tom200

    Tom200 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2011
    Inlägg:
    451
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Hur köper man till 15gb per månad? Hittar inte den tjänsten alls hos Telenor. Finns det vore det bra om man kunde betala med beloppet på kortet.
     
  8. Stennan

    Stennan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2009
    Inlägg:
    459
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Kontakta kundtjänst via telefon eller chatt så ordnar dom det åt dig. Pengarna kommer dras från kontantkortet varje månad tills du säger upp det eller tills pengarna tar slut.
     
  9. Tom200

    Tom200 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2011
    Inlägg:
    451
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Det låter bra men stämmer inte alls med vad Telenors kundtjänst sa igår. Enligt dem så finns ingen surf att köpa till Fri eller Enkel. Enda alternativ är att tanka Fri 300 för fri surf eller Fri 150 och få 0,5 gb. När det tar slut gäller 9 kr/mb.

    Edit: Motbevisa mig gärna men det finns ingen sådan tjänst längre. Hittar det inte på nätet heller.

    http://techblogofsweden.blogspot.se/2012/01/telenor-fri-mobilsurf-ar-saljstoppat.html?m=1
     
    Last edited: 29 jan 2013
  10. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 211
    Mottagna gillanden:
    17 692
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5
    ROM:
    Pixel Experience
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Hos comviq kan man köpa ett paket för 249 kr för 5000 fria sms varje månad i 6 månader:) Väldigt bra
     
  11. Stennan

    Stennan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2009
    Inlägg:
    459
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Kanske har de tagit bort det. Jag skaffade det igen för 2-3 veckor sen efter en månads uppehåll.
     
  12. Stennan

    Stennan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2009
    Inlägg:
    459
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Hade en chatt med kundtjänst om ett annat ärende och passade på att fråga och fick detta svar: "Det ska inte spela någon roll om det är via 020-222 222 eller chatt. Den tjänsten är inget som finns kvar på hemsidan sedan 2011, men vi kan lägga till den om någon frågar om den."

    Hoppas du får till det. Kanske kan vara värt att testa via chatt annars, har bara haft possitiva upplevelser med den personalen.
     
  13. Tom200

    Tom200 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2011
    Inlägg:
    451
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Tack men menar du att man kan få tjänsten än? När jag frågade sa de den inte fanns. Ringde nog t.o.m. två gånger.
     
  14. samster93

    samster93 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2009
    Inlägg:
    651
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag kunde få det när jag frågade efter det iaf då sa jag i och för sig att jag hade haft det tidigare men att jag hade glömt att ladda kontantkortet

    Skickat från min HTC Sensation via Tapatalk 2
     
  15. Stennan

    Stennan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2009
    Inlägg:
    459
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Har du ett kontantkort? Det går inte att få till abbonemangen. Ta det via chatt för säkerhets skull. Du kan alltid hota med att byta operatör eftersom du inte får tillgång till samma tjänster som övriga kunder.
     
  16. Tom200

    Tom200 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2011
    Inlägg:
    451
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Ja, av någon anledning blir operatörer ofta väldigt medgörliga när man talar om att byta till en annan. ;)
     
  17. Tom200

    Tom200 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2011
    Inlägg:
    451
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Ok, då kanske jag ska prova det nästa gång. Senast tog jag dumt nog Fri 300.
     
  18. Tom200

    Tom200 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2011
    Inlägg:
    451
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Nu har jag för andra gången (plus att en kompis ringt) fått reda på att det är omöjligt att köpa till eller på något sätt aktivera någon fri surf till Telenors kontantkort. Möjligen går det om man haft det tidigare.

    Eftersom jag nu tvingas köra för 9 kr/dag har jag några frågor. Hörde nämligen att pengarna dras och sen gäller det i 24 timmar. Tyvärr verkar så inte vara fallet. Det drogs först 9 kr igår kväll och sedan ytterligare 9 kr efter midnatt.

    Tydligen är det som med Comviq att en ny period påbörjas nästa dag. Lite slösaktigt om man börjar surfa t.ex. kl. 23:30 dagen före. Jag undrar om någon kan verifiera det är så?
     
  19. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 211
    Mottagna gillanden:
    17 692
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5
    ROM:
    Pixel Experience
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Hos Comviq går det iallafall att köpa till så kallat mobilsurf 500 MB/mån, 1 GB/mån, 3 GB/mån och 5 GB/mån
     
  20. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Ja, det är 9kr/dag (dygn) och inte per 24 timmar. Det är sättet systemet är uppbyggda på, sen tjänar de ju självklart mer pengar på det.