Nytt liv i nallen <3

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av Mushu, 23 jan 2013.

  1. Mushu

    Mushu Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    127
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    För den som fortfarande kör m Desire och är sugen på lite omväxling kan jag varmt rekommendera följande Jellybean ROM:

    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1863780

    Använt den i en vecka nu. Stabil, inga krascher, bra flyt, riktigt trevligt att använda JB ist för Gingerbreadbaserade CM10. CM10 har jag alltid haft strul m sannolikt pga dess DSP-mjukvara.

    Gillar AOKP skarpt men det är inte helt perfekt out of the box. Bl a. kan man behöva installera någon gratisapp för att enkelt kunna slå av och på 3G, bara att söka på någon widget t ex. m sökorden "3g toggle". En del kan nog även ha liiiite strul m wifi:t t ex. på universitetsnätverk. Har även upptäckt att Holo Launcher HD funkar bättre för mig men det kan ev. ha haft att göra m mitt installationsförfarande.

    Hursomhelst, grymt nöjd med ovannämnda ROM :) om du funderar på att byta upp dig men kan lika väl fortsätta m en gammal hederlig Desire kan ett bra JB ROM nog vara en bra idé.
     
  2. MatDiggy

    MatDiggy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    1 377
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Min dotter har min gamla Desire nu, och jag har bevakat trådarna på xda, och nu verkar jb romarna riktigt stabila. Ska se om jag får tid att slänga in ny rom i den rackarn i helgen.

    Är det den här du har flashat in?
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2070704
     
  3. Mushu

    Mushu Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    127
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Nej nej, den jag länkade till! AOKP ist för CM10, har för mig att det är stabilare. Lycka till!
     
  4. MatDiggy

    MatDiggy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    1 377
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Goddag yxskaft, missade att du länkat till romen :eek:

    Sent from my HTC One X
     
  5. hallebubbsan

    hallebubbsan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2010
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    har installerat rom och den verkar funka hyffsat. förutom att alarmet inte ringde imorse och så funkar inte a2sd. vet inte om jag missuppfattat nåt men skulle det inte va stock a2sd?