Dealextreme eller Geekbuying?

Diskussion i 'TV' startad av Marc Swing, 21 nov 2012.

  1. Magnum442

    Magnum442 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z
    Platta:
    Sony Xperia Z2
    Stod så i mitt mail också, men jag fick som sagt var aldrig någon notifiering. Däremot tog det bara 1 dag tills det var status "Shipped" på deras hemsida; vet inte om det var ovanligt snabbt eller inte.

    Jag förmodar att det då inte heller dykt upp något trackingnummer för dig?

    Jag kunde spåra mitt trackingnummer (från GB) på www.singpost.com; valde inte DHL eller några andra optioner. Det tog ca 2 dagar tills mitt trackingnummer blev synligt på singpost efter att det stod Shipped hos GB.

    [​IMG]
     
    Last edited: 22 jan 2013
  2. rawimage

    rawimage Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    1 025
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Moto X4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Moto X4
    Telefon 2:
    LG G4
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    Har hittills bara positivt att säga om Geekbuying. De svarade på mail inom 24 h. Min order tog 3 dagar från Order - > Payment confirmed -> shipped. Sedan kunde jag spåra paketet via Singapore mail och därefter Posten. Faktum är att gamla hederliga Posten behövde 3 dagar på sig från det att de fick tag på det i Stockholm till att de lämnade det i Helsingborg. Det är 1 dag mer än det tog att skicka från Singapore till Stockholm :-)
    Det står ju på Geekbuyings hemsida 7-15 dagar och det höll de med gott mått.

    Tyvärr är jag bortrest och det är sjukt drygt att veta att en ny leksak ligger och väntar därhemma :-\

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
  3. blizzet

    blizzet Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2013
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Maila supporten och fråga om du inte redan gjort det. Sista gången för mig tog det längre än första 2ggrna mellan processing till skickat också.
     
  4. yrara

    yrara Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2009
    Inlägg:
    428
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jag mailade dem men har bara fått autoreply att de har fullt upp. Vilket kanske är en godtagbar förklaring.

    Nu har status dock ändrats till shipped, men det går inte att hitta någonting på tracking-numret än; tar väl en stund för sånt att uppdateras. Var kanske lite snabb att döma, men det tog mer än de utlovade 1-3 arbetsdagarna att behandla ordern och jag hade nog förväntat mig att 3 dagar skulle vara något de sagt för att ge sig själva marginal vid eventuella problem. Hursomhelst. Nu blir det till att sitta och trycka F5 på singpost.com resten av veckan.
     
  5. Biopower

    Biopower Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2010
    Inlägg:
    428
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Beställde den 15/1 av GB och har bara fått det första mailet att de mottagit betalning. Mailade den nyss då jag såg på deras hemsida att ordern fortfarande står som processing.
     
  6. blizzet

    blizzet Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2013
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Brukar ta en dag eller två innan man ser något på singpost. Sedan när det väl sker så är det ett flummigt första status, nr 2 är despatched to overseas. 3 är Arrived at overseas. När man ser det sistnämnda brukar man ha en lapp i brevlådan inom 1-2 dagar. Så har det varit i mitt fall åtminstone.
     
  7. yrara

    yrara Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2009
    Inlägg:
    428
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    INFORMATION RECEIVED*
    (This is not an acknowledgment of the physical receipt of the stated Registered Article)

    Awesome.
     
    whited gillar detta.
  8. _chrille_

    _chrille_ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2011
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    W A R N I N G ! ! ! för geekbuying

    Jag beställde innan jul en mk808 och en mx1 och det gick snabbt att få dem ca 1-3 dagar för dem att packa och sean 5 för att skicka.

    Men min mx1 fungera knappt bara startar om hela tiden så jag mailade det den 25 dec om vad jag skulle göra (redan köpt ny ström adapter och usb lan adapter för wlan fungerar inte alls) helt ok om det hade fungerat lite ;)

    Men fick aldrig något svar efter veckor tog jag kontakt genom paypal genom att skapa ett "Tvist" mål och först då fick jag svar från andra sidan om att jag skulle få returadressen skickad till mig. De angav den aldrig och svarade nästan en dag senare att Nu har vi sickat adressen till dig. Men jag fick adrig någon :(

    Så jag har sedan skickat påminnelser och bett dem skriva adressen genom paypal. Men inget svar så jag ser ingen anna utväg än att eskalera ärendet till ett krav och paypal väntar nu svar från dem. Så med andra ord SKIT SERVICE

    Jag hoppas ifs bara att de svara med adressen så jag kan få en ny är inte intresserad av att få pengarna tillbaka dessutom än rätt löjlig summa att bråka över men det irriterar mig.
     
    Last edited: 23 jan 2013
    Mattinsson gillar detta.
  9. rawimage

    rawimage Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    1 025
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Moto X4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Moto X4
    Telefon 2:
    LG G4
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    Ler stort och brett. :-D
    Min mk808b från Geekbuying sitter nu och TV'n... Och det bara fungerade direkt. Nu skall alltid bara konfas....

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
  10. inact_0032

    inact_0032 Guest

    Beställde en ondaplatta från dx, tog exakt 7 dagar, sen hade den kommit!!! :D
    Totala värdet på paket stod som 14 dollar...:rolleyes:


    Skickat från min GT-I9000 via Tapatalk 2
     
  11. Biopower

    Biopower Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2010
    Inlägg:
    428
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Har inte hört ett ljud av GB. Beställde den 15/1, fick bekräftelse på att den var betald samma dag. Mailade dem den 22/1 och frågade när min order kunde skickas, inget svar. Mailar man igen eller vad gör man?
     
  12. yrara

    yrara Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2009
    Inlägg:
    428
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jag mailade den 21:e och fick svar den 24:e, så de verkar ha en kö att jobba undan. Får du inte svar i början på nästa vecka skulle jag maila igen.
     
  13. blizzet

    blizzet Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2013
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Supporten har alltid tagit ca 2-3 dagar på sig för att svara. Men har alltid svarat mig.
     
  14. Biopower

    Biopower Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2010
    Inlägg:
    428
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Jag får väl avvakta några dagar till. Surt att vänta när man är så nyfiken på sin nya leksak:)
     
  15. blizzet

    blizzet Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2013
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Japp så är det. :)
    Men tycker som sagt de borde svara nu om du skickade mail den 22:e.
    Annars får du ligga på igen.
     
  16. Biopower

    Biopower Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2010
    Inlägg:
    428
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Vad ser jag när jag loggar in på GB för att kolla orderstatus?! Jo nu står det shipped!!! Kryss i taket. Jobbar dem söndagar?
     
  17. _chrille_

    _chrille_ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2011
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Det borde de göra eftersom det ska ta veckor/månader för dem att svara på mail
     
  18. stevraex

    stevraex Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2012
    Inlägg:
    317
    Mottagna gillanden:
    58
    Operatör:
    Telenor, Tele2, Telia, 3
    Telefon:
    OnePlus 3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor, Tele2, Telia, 3
    Telefon:
    OnePlus 3
    Telefon 2:
    iPhone 4,5
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S4 Active
    Platta:
    Xperia Tablet Z
    Platta 2:
    iPad Air
    Övrigt:
    LG Urbane, Chromecast 2nd gen. Xperia V, Nexus 7 WiFi (2012)
    Hos Geekbuying så lade jag en order 16/1. Runt 23/1 var den sökbar och idag 28/1 kunde jag hämta ut paketet. Dock förstagångskund jag kan kanske fick en gräddfil...?
     
  19. ms22cn

    ms22cn Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Kinesiska nyåret ställer till det då de flesta kineser är lediga då...


    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
  20. marcusg

    marcusg Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2013
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Handlade från GB 25/1 ser ut som följande... så med lite tur så har jag det idag.. 5 dagar klagar jag inte på

    Händelser
    Datum/Tidpunkt Plats Händelse
    2013-01-30 07:02 Posten Hässleholm Försändelsen är vidaresänd till mottagarens utlämningsställe

    2013-01-29 11:24 Stockholm utr,Sverige Försändelsen har kommit från avsändarlandet till Postens utrikesterminal för sortering

    2013-01-27 16:00 Singapore Försändelsen har lämnat sorteringsterminal i utlandet för vidare transport till Sverige