Fråga: Värt att köpa en HoX nu?

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av slaffe, 22 jan 2013.

  1. slaffe

    slaffe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2010
    Inlägg:
    216
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu har slutligen min Desire gett upp och vikt in hovarna. Ser i samma sekund att priset på Htc one X ligger på 3970:-, verkar prisvärd imo.
    Men är det värt att köpa en HoX nu när den är så "gammal" ?
     
  2. vitkanin

    vitkanin Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2012
    Inlägg:
    423
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Jag personligen hade väntat ca två månader om du kan hålla fingrarna i styr. släpps just nu bra 5tummare med 1080p och bra batterinivå ovan på allt. men det är bara min tanke :)
     
  3. heglen

    heglen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2010
    Inlägg:
    272
    Mottagna gillanden:
    43

    MINA ENHETER

    Jag är en av de som hänger i Tre-tråden och känner mig blåst av nämnda företag.
    Med det sagt, trots att jag sitter med ICS har jag aldrig varit så här nöjd med en telefon. Detta är min fjärde Android, och den håller utan vidare måttet för allt jag utsätter den för. Att Tre strular förtar inte att det är en fantastisk telefon och jag hade inte tvekat att köpa den igen.

    Sent from my Nexus 7 using Tapatalk HD
     
  4. zlacker

    zlacker Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2012
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag ångrar inte mitt val då design på One X är betydligt mera tilltalande och ligger bättre i handen än många andra.Kameran tar bättre bilder än nexus 4 tillexempel .Nu har ju JB kommit officiellt och med Sense 4+ så funkar allt kalas.Batteri tiden är helt ok.Senast prylen är inte alltid den bästa!Jag rekommenderar den!
     
  5. Papazian

    Papazian Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    1 141
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Brukar sätta ett pristak och sen kollar jag vilka telefoner som är tillgängliga. Vet inte om det finns några bättre lurar ute nu för under 4k (Köpa nexus utomlands?)
     
  6. Cobraz

    Cobraz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2010
    Inlägg:
    988
    Mottagna gillanden:
    52

    MINA ENHETER

    One X for the win säger jag bara, uppgraderade från min Desire HD, och det känns faktiskt nu som att jag kommer behålla den här telefonen en bra tid fram över. :)
     
  7. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Jo men du får en kanonlur just nu till ett rimligt pris.:teeth:

    Sen är du lite kall så är det extraprisläge på den här luren och det får man ha koll på, ofta korta extrapriser över en helg etc.
     
  8. tp_88

    tp_88 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2010
    Inlägg:
    501
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    This. Den har varit nere på 2990 inkl frakt ett par gånger under vintern, då är den mycket prisvärd! Kostar den 3790 hade jag kört på N4 istället.
     
  9. Neeb

    Neeb Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag gillar min hox starkt, riktigt bra telefon och skön kvalitet.
    Ser personligen inte någon annan utmanare idag som är avsevärt mycket bättre för samma pengar.
     
  10. Michelsson

    Michelsson Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 sept 2009
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Beställde min förra veckan ifrån NetOnNet för dryga 3500:- (veckans klipp) . Är än så länge otroligt nöjd :)
     
  11. Amel

    Amel Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2012
    Inlägg:
    432
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Jag tycker också om min hox. Men jag har nog valt en hox +. Om denna är så bra så tror jag att +en är ännu grymmare. Men det är lite så att priset styr juh med lite.

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  12. _Richie_

    _Richie_ Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2010
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag la en beställning på en Hox+ men inga butiker hade kvar den och förväntad leveranstid var någon gång i februari därför slog jag till på Hox istället. Supernöjd än så länge! Prisvärd som faen!
     
  13. Marwe707

    Marwe707 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hade inte priset varit en faktor hade jag rekommenderat one X+ men jag är riktigt nöjd med min one X och och skulle bara byta bort den mot en + och inget annat. Jag tycker fortfarande att den är väldigt prisvärd och värd att köpa. Formen, flytet, snabbheten, kameran, JB, och skärmen är grym!

    Tom batteritiden är helt okej även om det är på gränsen i just det fallet. Jag använder nog min telefon lite över genomsnittet skulle jag tro och telefonen klarar sig oftast mellan 8-22.

    Köp!
     
  14. Ozzalbatrozz

    Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2010
    Inlägg:
    2 141
    Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 6T
    Hade tagit S3. Särskilt om du ska roota och hålla på. Men visst är det en bra telefon! :)

    edit: Eller Nexus 4 kanske. Du slipper både Sense och TW ;)
     
    Last edited: 26 jan 2013
  15. MalZon

    MalZon Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2011
    Inlägg:
    429
    Mottagna gillanden:
    50
    Telefon:
    Pixel 6 Pro 12/256Gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 6 Pro 12/256Gb
    Ångrar inte min HOX+ en secund. Bytte från min DHD och vilket lyft!

    Mvh Jonas
     
  16. ChalleMan

    ChalleMan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hade köpt en S3 alla dagar i veckan. Mycket bättre än HOX! Snabbare, bättre kamera, mycket bättre batteritid mm. mm.

    Har båda.
     
  17. MikeDropIt

    MikeDropIt Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2012
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    HOX+ skulle jag kunna tänka mig att köpa, men inte fan skulle jag lagt pengarna på en standard HOX. Ångrar mitt köp som in i helvete, kvalité är inget som HOXen har. Sony Xperia Z är ett garanterat köp för mig snart!
     
  18. Jens

    Jens Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    210
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Jag säger tvärtom, men smaken är som baken.

    Har en svart HOX som jag handlade på inköpsdagen, är ruskigt nöjd med den och har inte upplevt de problem som många andra haft (jag säger inte att dom inte finns, men kanske att fjortiskollektivet har DOAt lite för skojs skull..). Nu spräckte jag skärmen för ett par veckor sedan i skidbacken och har numera en Galaxy SIII 4G/LTE och är så missnöjd med mjukvara, enkelhet, genomtänkthet. Samsung har 7 miljoner inställningsmöjligheter på allt, men allt är ogenomtänkt. HTC har skalat ner mängden val men gjort valen iPhoneenkla.
    Hårdvarumässigt är HTCn mer välbyggd (premiumkänsla) och lika rapp i gränssnittet. däremot har Samsung externt minneskort och utbytbart batteri..


    Så hade jag stått inför ditt val idag har jag antingen köpt en One X+ eller allra helst väntat på nya modellerna som kommer strax. Men jag hade valt en mobil med Sense, alla dagar i veckan!

    / Jens, med Desire som fjärrkontroll numera.

     
    Nivlo och aikelo gillar detta.
  19. slaffe

    slaffe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2010
    Inlägg:
    216
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kunde inte hålla mig och beställde en svart HOX som kommer till mitt utlämningsställe vid 12 idag :)