Efter uppdatering till 4,0

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av tjabo54, 19 dec 2012.

  1. tjabo54

    tjabo54 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    haft 2 omstarter efter uppdatering
    mms funkade inte vid wifi fick dra in inställningar manuellt

    appen TEMA finns inte längre i program den finns i telefonen
    men kan inte öppna den Frustrerande eftersom jag har flera teman i telefonen och brukar byta ibland vilket jag inte kan nu
    nån som vet hur man får den tillbaka eller hur jag byter teman snabbt utan den
     
  2. Wimz3n

    Wimz3n Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2011
    Inlägg:
    379
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Ingenkul start måste jag medge.
    Däremot så är det problem med MMS inställningarna och varje gång jag byter rom så måste jag gå in manuellt och ändra.

    En fråga: Använde du LG:s egna programvara för att uppdatera? Det verkar som att det kan bli vissa problem då. Gjorde egen flash och den har funkat klockrent sen dess ~8dgr sen start :D

    Vad gäller teman så har du den inställningen via "Inställningar->Viloläge"(Korkat? Ja, men det är LG :) )
    Har ingen aning om gamla teman funkar. Du får testa :)

    Skriv gärna en rad om du löser dina problem :P

    Lycka till!
     
    Last edited: 19 dec 2012
  3. slibit

    slibit Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    2 707
    Mottagna gillanden:
    458

    MINA ENHETER

    Haha! Jag började skratta lite när jag läste det. Det är verkligen LG i ett nötskal. :)

    Sent from my Tablet7525B using Tapatalk 2
     
  4. tjabo54

    tjabo54 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Wimz3n :) japp där fanns den och ja lg's programvara uppdaterad genom datorn

    tack
     
  5. Wimz3n

    Wimz3n Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2011
    Inlägg:
    379
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Bawhohuuu...!

    Igår bestämde jag mig för att starta om telefonen då jag inte fick kontakt med mitt trådlösa nätverk. Och det gick ju bra... i 4 minuter...
    Sedan dess har jag haft 3 random reboot, 1 bsod, 1 nätdrop och minst 3 svorda besvärjelser över LG och deras telefoner...

    Suck och stön...
     
  6. s_o_n_y

    s_o_n_y Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2011
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Har kört detta i ca 2veckor ?! tror ja.

    Många buggar som jag hade i gamla finns inte längre, men det ska väl självklart dyka upp lite nytt.

    Som: random boot ca 1-2ggr per dag. Stänger av sig då den "tror" batteriet är slut, men i själva verket mycket ström kvar. Då får man manuellt starta upp den igen.

    Seg lite här och var, får tömma minne oftare nu. Min första skärm/startskärm hade jag som ex två st widgets på 1*4 och en rad med appar. Nu säger den att en av 1*4 widgets inte får plats så jag har en hel tom rad att titta på som inte går att göra något med ?!

    Det är väl spontant det jag hittat hitils..ska få en beggad S2 från jobbet snart, lääängtar verkligen :)
     
  7. Heda

    Heda Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2011
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Batteritiden tycker jag känns bra men om jag har WiFi inkopplat drar den batteriet på några timmar.
    Har bevövt starta om den några gånger men funkar helt klart bättre än med tidigare versioner, WiFi däremot känns som flaskhalsen som strular till det.
     
  8. slibit

    slibit Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    2 707
    Mottagna gillanden:
    458

    MINA ENHETER

    Det är ett problem som funnits med denna mobil ända sedan början. Wifi har alltid dragit fruktansvärt med batteri.

    Sent from my LG-P990 using Tapatalk 2
     
  9. Heda

    Heda Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2011
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Har aldrig haft problem med det innan, har haft på WiFi 24/7 med tidigare versioner utan att batteri tiden försämrats markant. Med ICS däremot tar det slut på några timmar även om mobilen bara ligger i standby.
     
    Last edited: 21 dec 2012
  10. Arne Anka

    Arne Anka Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2011
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    LG..

    Uppdaterade till ICS i december och har sedan dess fått två-tre spontana återstarter i veckan. Idag var mobilen helt död, visade sig att den ägnade sig åt en spontan fabriksåterställning.
    Förut slapp jag återstarter och fabriksåterställningar, däremot blev den såpass seg efter 100h att jag var tvungen att starta om den.

    Det är min arbetstelefon, så det är inte att tänka på att lägga in något annat än officiella, och med tanke på hur mycket krångel jag fått iom sista uppdateringen tvingas jag försöka byta ut den mot en som fungerar.
     
  11. ime95mos

    ime95mos Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    1 091
    Mottagna gillanden:
    1 193

    MINA ENHETER

    Exakt samma sits för mig...

    Dock ska jag beställa en ny mobil under veckan eller nästa vecka och kommer bli av med problemen.

    LG lär sig ALDRIG ! Det är nog annars inte så många företag som gör om samma misstag hela tiden och inte lär sig :-) Det måste de få creds för.
     
  12. ezone

    ezone Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2011
    Inlägg:
    249
    Mottagna gillanden:
    44

    MINA ENHETER

    Jag gick från denna till Nexus 4 och den görs av lg.. Kan säga att jag är otroligt nöjd fast den är gjord av LG..

    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
     
  13. ime95mos

    ime95mos Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    1 091
    Mottagna gillanden:
    1 193

    MINA ENHETER

    Padfone2 64GB beställt.. Snart är denna skit-telefon ett minne blott :)

    Underbart!
     
  14. Wimz3n

    Wimz3n Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2011
    Inlägg:
    379
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Lutar nog åt en samma till mig.

    Vill dock inte säga att vi gar en skit telefon :) Mera att det är av ett skitmärke. Denna telefon är den perfekta nybörjar telefonen för romkokare och konstantflashare. Har själv nog 500+ flashningar på min och jag kokar inget eget.

    Men en Padfone 64GB kanns ok faktiskt. Synd att telia inte har den i deras utbud :/
     
  15. ime95mos

    ime95mos Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    1 091
    Mottagna gillanden:
    1 193

    MINA ENHETER

    Jag uttryckte mig lite dumt. Det är det som är bakom telefonen som är skit. Organisation, prioriteringar, kompetent personal som inte verkar finnas.

    Jag har inte siffror på det, men jag tror att det procentuellt sett, finns fler som önskar att det fungerar till 100% out-of-the-box.
     
  16. Wimz3n

    Wimz3n Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2011
    Inlägg:
    379
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Hehe... Då är jag med dig. Håller med till fullo. Även om jag har gått och blivit en "flashnörd" :)
    LG lär ha tappat mååånga kunder iom denna telefon och dess hanteringar, här även för mig att O4X användarna skriker slagord de med :D
     
  17. ime95mos

    ime95mos Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    1 091
    Mottagna gillanden:
    1 193

    MINA ENHETER

    Har det kommit någon V30B? Löser den några problem med V30A?
     
  18. robcar

    robcar Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    1 293
    Mottagna gillanden:
    291
    Telefon:
    S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S24 Ultra
    Jag ska gå rakt på sak...

    Det är många som är nöjda med sina O4X inklusive mig.
    Håll dig till din O2X som du vill prata skit om LG.
     
  19. Wimz3n

    Wimz3n Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2011
    Inlägg:
    379
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Hoppsan! Trampade jag på en öm tå? Det var absolut inte min mening att såra någon :)

    Ja, det finns dom som är nöjda med den telefonen de har. Har även jag varit grymt nöjd med min O2X... i flera omgångar. Just nu är jag otroligt nöjd med min då jag fått in PA med kowalski kernel. Sopar banan med många telefoner.
    Sen skrev jag även att jag har för mig och detta innebär ingen sanning.
    Jag är glad för din skull att du är nöjd med din telefon och hoppas att du även är det om några månader.

    Har varit en "fanboy" som försvarat LG till en början men en djupdykning i mjukvaruträsket och kontakten med det företaget så känner jag ingen sympati.
     
  20. bozzo70

    bozzo70 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    254
    Mottagna gillanden:
    20
    Telefon:
    One Plus 8T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    One Plus 8T
    Hur är batteri tiden på denna med Kowalski Kernel ?