Fråga: Vilken Jelly ROM är det som gäller?

Diskussion i 'One X - ROM-filer och utveckling' startad av infexis, 25 jul 2012.

  1. slibit

    slibit Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    2 707
    Mottagna gillanden:
    458

    MINA ENHETER

    Hur fungerar det om man har nyare hboot? Måste man då packa om någon annan boot.img, än den som finns i zippen?

    Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
     
  2. Ozzalbatrozz

    Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2010
    Inlägg:
    2 141
    Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 6T
    Jesus! Du är dessutom en sådan som jag tror flashar på rätt sätt ;) Dock har jag läst att vissa som flashat fått lagg men sen flashat om och så fungerar det fint. Jag har inga av de problemen du har. Förutom bluetooth, ett vagt tinnitus-liknande ljud i bakgrunden. Dock hör jag inte det efter en stund när man höjt volymen lite. Hoppas de fixar det :) Hade samma problem med en av de andra CM10-romarna med 4.2.1 så antar man får leva med det i nuläget.

    Testar du igen så lägg in 1.5.7 som finns i hans public-mapp. Får ruggigt bra batteritid med den och hittar inga buggar alls, förutom bluetooth-buggen då som garanterat beror på att fitt-HTC inte släppt sina drivers så CM-teamen kan ta del av dem..

    edit: Du la väl in rätt Google Apps? (den för 4.2.1).

    edit 2: Kom på en grej. Hackande ljud har jag också fått. Om man lyssnar på musik och får ett telefonsamtal har ljudet börjat hacka efter samtalet. Löst det genom att döda poweramp och sen starta det igen bara så enkelt fixat iaf.
     
    Last edited: 25 jan 2013
  3. Ozzalbatrozz

    Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2010
    Inlägg:
    2 141
    Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 6T
    Nej, flashade in direkt och har hboot 1.3.6. Flasha in boot.img, fastboot erase cache, och sen in i recovery - factory reset/wipe dalvik cache, sen installera romen och till slut rätt Google apps (20121212), sen boota så ska det fungera.
     
    slibit gillar detta.
  4. slibit

    slibit Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    2 707
    Mottagna gillanden:
    458

    MINA ENHETER

    Ok, så det är en boot.img som stöder alla hboots?

    Jag har använt ordroid i nästan ett halvår nu, och varit väldigt nöjd. Men jag tyckte att det kunde vara kul att testa något nytt. Och då jag använt min Nexus 7 ett tag nu, så börjar jag gillar vanilla lite mer. :)

    Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
     
  5. Ozzalbatrozz

    Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2010
    Inlägg:
    2 141
    Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 6T
    Japp, funkar med alla hboots. Men gör alltid Nandroidbackup ändå för säkerhets skull.
     
  6. slibit

    slibit Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    2 707
    Mottagna gillanden:
    458

    MINA ENHETER

    Jepp, det är jag alltid noga med. Jag har varit med i detta ett tag nu. :)

    Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
     
  7. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    Hittade aokp_ICJ421-V1.5.9.zip till och med. Ska ge det ett försök till.

    Jag kan dämpa det högfrekventa ljudet lite grann genom att sänka ljudnivån på headsetet men det är ju en nackdel när jag reser och behöver den extra decibellen som går bort..
    Jag använder rätt GAPPS ja, tog ned den senaste filen i samband med romen. Och flashade i den här filen på nytt efter varje installation med full wipe.

    EDIT: Det högfrekventa ljudet är borta i aokp_ICJ421-V1.5.9.zip, ljudet låter bättre och inte lika komprimerat längre. Fick igång radion på första boot.
    Det var ett kort ögonblick notifieringsfältet blev vitt men det blev lika fort svart igen, så det är ingen big deal längre.
    Fortfarande FC på Google voice type dock, men använder det ej. Upptäckte det enbart genom ett misstag förut.
    Lockscreen känns lite rappare än innan.

    Får köra romen genom dagen och se.. Jag gillar den klart! Hoppas det inte händer något mer :)
    Edit2, fem sekunder senare börjar ljudet hacka lite grann, kanske kan leva med det..
     
    Last edited: 25 jan 2013
  8. Ozzalbatrozz

    Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2010
    Inlägg:
    2 141
    Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 6T
    Okej! :) Då ska jag installera 1.5.9 med nu :) Skumt att ditt ljud hackar. Är skärmen avstängd och vilka hörlurar använder du? Vet av erfarenhet att man kan få hackande ljud om man stängt av skärmen med feta hörlurar pga att processorn går ner i frekvens, men har inte upplevt det ännu med denna romen. Har iaf inget hackande med MW600 (förutom buggen efter samtal).
     
  9. slibit

    slibit Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    2 707
    Mottagna gillanden:
    458

    MINA ENHETER

    Fungerar gps med Icecoldjelly, om jag använder hboot 1.39?

    Edit: Såg nu att det redan stod i tråden...

    Sent from my Nexus 7 using Tapatalk HD
     
  10. Ozzalbatrozz

    Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2010
    Inlägg:
    2 141
    Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 6T
  11. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    Skärmen var igång med mediaspelaren aktiv när det hackade till, (Player pro).
    Jag använder också ett MW600..som dock är lite slitet och andra hörlurar. Dags att köpa något nytt snart. Blir ett Plantronics Voyager Legend nästa gång.
     
  12. Ozzalbatrozz

    Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2010
    Inlägg:
    2 141
    Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 6T
    Okay, inte fått det med Poweramp.

    Nice headset men ser mer ut sett "prata i" headset ;) MW600 är ju musik hehe..
     
  13. maww

    maww Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2010
    Inlägg:
    751
    Mottagna gillanden:
    274
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Xiaomi 11T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Xiaomi 11T
    ROM:
    Orginal
    Info:
    Niagara
    Telefon 2:
    Redmi note 9 pro
    ROM:
    Xtended XS
    Info:
    Niagara
    Telefon 3:
    Mi Max 3
    ROM:
    HavocOS
    Info:
    Niagara
    Platta:
    Nexus 7 2012
    ROM:
    Franks Death
    Kör ni vidare på IceColdJelly421 - 1.5.9 ?
    Provade den i helgen men hade stora problem med den... mycket lagg, nova launcher crashade hela tiden osv osv..
    Gjorde factory reset osv osv men fick inte till den riktigt... var tvungen att ha en fungerande telefon nu till veckan så hoppade tillbaka till Jellybam...
     
  14. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    Har bluetooth headsetet på mig nu på bussen, ärligt talat låter det skit med den här romen!
    Klipper och har en allmänt torr ljudbild..
    Romen i sig fungerar helt utmärkt men det är ljudet, och det här högfrekventa ljudet är tillbaka

    Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
     
  15. Ozzalbatrozz

    Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2010
    Inlägg:
    2 141
    Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 6T
    Okej, har inga av problemen, men läst om andra som haft det och fått flasha om.

    Körde mitt mw600 idag och fungerade riktigt bra, utan "ljudet". Synd skiten krånglar..Hade önskat att det gick att ha HTCs drivers för wifi/bluetooth osv men men.
     
  16. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    Har i senaste BugX och det högfrekventa ljudet är väck, ljudet är som att sitta sitta i en avstämd studio jämfört med den andra icecoldjelly romen.
    Men nu är problemet att jellybean notifieringar inte fungerar med Sense jb romar. Det blir bara en svart ruta där det bör vara ett albumcover med min player pro. Och under knappar för spela, nästa, föregående och stoppa.
    ...man kan aldrig få allt :P
    Får helt enkelt vänta lite grann eller leva med sämre ljud i CM romarna tills vidare. Vet inte (blev nästan rädd!, gud så klart ljudet är!!)...om jag drar tillbaka nandroiden jag gjorde. Jag tycker inte om Sense JB alls!
    Fick dock en nostalgikänsla från HTC Desire'n med nyaste bugx romen då han har inkluderat de klassiska ikonerna för wifi, täckning etc som fanns för UOT kitchen! :D
     
  17. Ozzalbatrozz

    Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2010
    Inlägg:
    2 141
    Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 6T
    Hehe, ja det finns fördelar med Sense helt klart. Skulle vilja ha HTCs drivers till wifi/gps/bluetooth osv men det får man ju inte :/ Kör poweramp och är rätt nöjd med ljudet ändå så kör nog vidare med ICJ ett tag. Design, flyt och multitasking är områden som jag tycker CM totalt smular sönder Sense på.. ;) Innan har Sense haft mycket bättre batteritid med fast med ICJ får jag faktiskt bättre resultat än vad jag fick med Insertcoin :)
     
  18. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER


    Jo fördelar, jag hoppas AOSP lockscreen kommer tillbaka till sense romarna :( viperX hade det. Ska se på den romen om det finns.
    Kanske ska ge poweramp ett försök till. Tycker den alltid har varit för stökig, och ser ut som ett program från 90 talet..
     
  19. Ozzalbatrozz

    Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2010
    Inlägg:
    2 141
    Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 6T
    Hehe ja, lockscreens har det varit jävla dåligt med till Senseromarna. Jag har alltid fått behålla Sense på luren för att kunna ha de där 4 genvägarna..Värdelöst :D

    Gör det, finns teman du kan testa ;) Gissar att "retro" inte passar då :D
     
  20. apan12

    apan12 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 dec 2009
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Att ljudet är dåligt i ICJ, gäller det bara med bt-lurar eller med vanliga också?

    Mvh

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2