Diskussion: Frågor och svar. Kolla här först innan du ställer en ny fråga.

Diskussion i 'Xperia V' startad av chompiz, 2 dec 2012.

  1. Playstation

    Playstation Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2012
    Inlägg:
    1 764
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    Visst är designen något annorlunda, men mitt första möte med V gjorde bara intrycket att det var mycket dödyta... och att den kändes väldigt lik min gamla arc s.

    Jag tror problemet ligger mycket i att android är trotts allt android oavsett vilken telefon man köper.
    Out of the box är det liksom lite knapert med skillnader, det är först vid en tids användande som skillnaderna etc. Träder fram.

    V är knappast en dålig telefon, vatten tåligheten är väldigt praktisk men det märker man ju inte förens det regnar och man vill mixtra med något lite snabbt, men wow känslan matchar inte prislappen anser jag. Det är det dock rätt få telefoner som dock, om ens någon.

    Skickat från min HTC Desire via Tapatalk 2
     
  2. RGR

    RGR Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Helt riktigt. Problemen verkar dock vara likadana som tyder på dåliga egenskaper hårdvarumässigt istället för måndagsexemplar vilket jag känner är allvarligare än normala barnsjukdomar.
     
  3. steevoo

    steevoo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2010
    Inlägg:
    181
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Det dom tar upp i den här artikeln:

    Är det samma som "Förlängt standbyläge eller är det något som bara kommar finnas till Z?
     
  4. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    OK, vet att jag är tjatig, men vad i helskotta är den jädrans recensionen ifrån Swedroid om denna lur? Finns det överhuvudtaget någon i Sverige som recenserat luren mer än IDG-världen (då M3 gav den tummen upp, och Nordic hardware tummen ner) och mobil som gav den tummen upp. Men Swedroid som normalt sett brukar göra bra recensionen gör bara en liten genomgång av luren? Vad är detta? Börja nästan bli förbannad. De har ju haft luren jättelänge nu?
     
  5. inza

    inza Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2010
    Inlägg:
    1 034
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    De har gjort en "Närmare titt" vilket är en mini recenssion så det kommer tyvärr aldrig någon riktig recenssion. Jag kan dock tipsa om att GSM Arena släppte sin väldigt omfattande recension igår.

    Den hittar du här: http://www.gsmarena.com/sony_xperia_v_goes_on_sale_in_russia_steeply_price-review-877.php
     
  6. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Som du kanske såg i mitt förra, så var det ju den genomgången jag menade. För det är inte en recension. Snarare ett referat. De har doppat den i lite sprit, eller var det glögg. fingrat på den, men uppenbart inte gjort några ritkiga tester på den.

    EN närmare titt är inte en recension. Det fanns ju inga grafer eller någonting utan de förväntade sig att man skulle ta dem på orden? Var ju flera som inte trodde det var den riktiga recensionen. Tidningen mobil kör ju också en närmare titt på lurar, men de kommer iallafall med en riktig recension efter den. Annars kan man lika gärna skita i det hela skulle jag vilja säga. Om Swedroid fortsätter med att strunta i att recensera de lurar som ändå bör recenseras, så kan de lägga ner helt. Xperia V är ju ändå just nu den viktigaste luren Sony säljer på svenska marknaden.
     
    Last edited: 30 jan 2013
  7. Sampo

    Sampo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jan 2011
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kort fråga:
    Om man tar bort splitterskyddet på den nya Xperia lineupen går Sonybrandingen bort??
    #hoppasverkligendet
     
  8. inza

    inza Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2010
    Inlägg:
    1 034
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Nej, men när Swedroid gör sina närmare tittar så brukar det aldrig komma en riktig recension. Det är otroligt dåligt men tyvärr är det så. GSM Arena HAR gjort benchmarks på luren därför länkade jag dig till de. Den slår SGS III på de flesta testerna :)

    Splitterskydd?
     
  9. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM

    Aaah. Mitt fel. Såg inte att det var GSMarena. Trodde du länkade till Swedroid. Läste inte ordentligt.



    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
  10. bjohv052

    bjohv052 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2010
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Ja, det gjorde det på min V. Mycket snyggare.
     
  11. gregoff

    gregoff Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 mar 2010
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Håller med, blev snyggare. Sen att jag satte på det nya skyddet dåligt så det blev luftbubblor istället är en annan femma. Men man kanske inte behöver något alls? Körde utan på min iphone tidigare i 2 år utan den minsta antydan till repor.

    Splitterskyddet däremot var en kass historia. Redan på andra dagen så fanns det slitskador, inget som syntes när skärmen var igång dock. Men nu för nån vecka sen så fick jag en repa i splitterskyddet som bara syntes när skärmen var igång...
     
  12. datagubben

    datagubben Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2010
    Inlägg:
    642
    Mottagna gillanden:
    188

    MINA ENHETER

    Vänta nu här, skulle man inte sätta på den där som var med i boxen, eller var det bara en extra? Hjälp då har jag två stycken nu då...
     
  13. Sampo

    Sampo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jan 2011
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nice! Mobilen blir sjukt mk snyggare utan några loggor.
    Undrar är det någon som har stoppat in en jellybean rom?
    Hur stabilt är det och hur funkar kameran?
     
  14. bjohv052

    bjohv052 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2010
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Det har du. Visst är det korkat?

    Det är svårt att se att det sitter på ett från början, men pilla med långa naglar i ena hörnet så får du bort det.

    Edit: sätt på nytt skärmskydd så här: http://www.youtube.com/watch?v=_oJX99p3kEc
    Den här killen har ett trick om man ändå får in smuts: http://www.youtube.com/watch?v=PMPqDwVZzzM (funkar på vissa skydd)

    Dessutom ska man ha isopropylalkohol för rengöring (finns på Apoteket) och tryckluft på burk så att man kan blåsa in en lätt luftström mellan skyddet och skärmen innan man låter skyddet "falla ner" mot skärmen och fästa. Jag fick ett helt perfekt resultat med tokbilliga skydd från billigamobilskydd.se. Inte ett dammkorn, inte en luftbubbla.
     
    Last edited: 31 jan 2013
  15. quizzly2k

    quizzly2k Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    190
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Men det här har väl diskuteras många gånger innan i olika trådar?
    Närmast displayens glas sitter en tunn film, som vi kan kalla splitterskydd. Den är till för att om du tappar mobilen och glaset spricker så ska det inte flyga glasbitar överallt. Detta splitterskydd håller inte samma nivå på reptålighet som det andra skyddet som följer med i förpackningen. Splitterskyddet repas snarare ganska lätt. För att förhindra detta kan man sätta på det andra medföljande skyddet som är betydligt mer reptåligt men eftersom det är styvare är splitterskyddet, troligtvis inte skyddar lika bra om displayen skulle gå o tusen bitar.
    Så rent krasst så har man två skydd på, ja, men jag utgår ifrån att det har gjort så av en anledning och inte för att jäklas. Att "Repskyddet" inte också det sitter på från början är väl på grund av att folk ska kunna välja själva vilken sorts repskydd man vill ha. Det finns ju olika typer där.

    Sent from my phone by airwaves.
     
    datagubben gillar detta.
  16. datagubben

    datagubben Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2010
    Inlägg:
    642
    Mottagna gillanden:
    188

    MINA ENHETER

    Tack så mycket för informationen, då jag brukar fixa och pyssla med root/firmware eller annat så har jag inte kollat så mycket på tidigare trådar om skärmskydd m.m. Men det var bra beskrivning och jag fattar nu. :)
     
  17. quizzly2k

    quizzly2k Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    190
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    No probs :-)

    Sent from my phone by airwaves.
     
  18. steevoo

    steevoo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2010
    Inlägg:
    181
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Min lur visar alltid att jag har 1 oläst sms mer än vad jag har.
    Har startat om luren men felet är fortfarande kvar.
    Någon som vet vad det kan bero på?
     
  19. snickare

    snickare Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2012
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Samma här. Står alltid två när jag får ett. :confused:

    Skickat från min Xperia V
     
  20. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Använder ni någon annan sms klient än Sonys? Kolla isåfall så det inte finns ett oläst sms i den appen för då kan detta hända.

    Skickat från min Xperia V via Tapatalk 2