Hur många Appleanvändare tål Sverige?

Diskussion i 'Off Topic' startad av tune, 30 jan 2013.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. tune

    tune Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2010
    Inlägg:
    0
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hur länge ska denna massökning av Appleanvändare få pågå? Det är dags att vi vanliga människor säger ifrån! Ska verkligen våra skattepengar läggas på Appleanvändare när tiderna är så svåra?

    När jag var ung var problemet hanterbart. De få Appleanvändare som fanns på 1990-talet var lätta att identifiera i sina polotröjor och skärmdatorer. De kostnader som de medförde i form av datorillitteratitet och frihetshat var inte större än att vi normala svenskar kunde dela på dem solidariskt via skattsedeln.
    Övriga frihetshatare var på den tiden assimilerade med våra konsolentusiaster. De hade förstått att man måste anpassa sig till majoritetskulturen och att majoriteten av svenskarna inte bör ha tillgång till internet. De hade vett att vara tacksamma för att vi lät dem leva här i vårt vackra land.

    Men på senare år har Appleanvändarna tillåtits växa i okontrollerad takt. De tycks inte längre vara nöjda med att få bo i vårt vackra land utan kräver allt mer rättigheter och att vi ska anpassa oss till deras kultur. Det skapar problem, eftersom deras primitiva och hatiska kultur rimmar illa med vår västerländska, fritänkande, civilisation. Snart tar de över med sina egna lagar och då får vi väl inte äta byta grafikkort, se på Flash eller lyssna på Spotify i vårt eget land! Det borde vara de som får anpassa sig efter vårt internationellt influerade majoritetssamhälle och inte tvärtom!

    Inte får man kritisera dem heller, för då kallas man odemokratisk. Det skriks på censur och att de är offer för allt och alla. Det är för jävligt att ingen vågar diskutera problemet och att man inte får säga vad man vill om Appleanvändare i det här landet!

    Appleanvändare tar våra jobb, lever på bidrag och förökar sig dessutom i oroväckande takt. För att inte tala om deras användarvänlighet, hutlösa priser och dåliga ölsinne, vilket även de ledande inom gruppen visat på senare tid. Det verkar vara kulturellt betingat och ligger väl i blodet. De har helt enkelt en annan DIY- och spritkultur.

    I dag när pengarna knappt räcker till vård, skola och omsorg åt våra egna, är det då rimligt att alla dessa horder av Appleanvändare lägger miljarder kronor på frukt? Att hälften av dem är arbetslösa socialbidragstagare eller bittra förtidspensionärer förklarar ju å andra sidan hur de har tid att sitta och skriva hatiska kommentarer under olika signaturer på internet.

    Inte är de lätta att integrera på arbetsmarknaden heller. Och snacket om att de ska kvoteras in är för jävligt. Ett grundkrav är ju att de kan lösa problem och kan uttrycka sig väl i skrift. Då duger det inte att grymta som en gris i riksdagsentrén! Och det trots att vi kostat på dessa Appleanvändare både skolgång och barnomsorg för åtskilliga miljarder under hela deras uppväxt!

    Nej, det måste bli ett stopp på denna ohämmade ökning av Appleanvändare. Vi i Sverige kan inte vara världssamvete och öppna vår välfärdsstat för dessa slösaktiga parasiter, som bor här utan respekt för majoritetssamhällets lagar och värderingar. Finland har till exempel inte tagit hand om ens en bråkdel så många Appleanvändare.
     
  2. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Wut?
     
  3. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 028
    Mottagna gillanden:
    1 965
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Haha, va tusan. Detta måste jag lägga på fejjan

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
     
  4. tune

    tune Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2010
    Inlägg:
    0
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  5. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 678
    Mottagna gillanden:
    982
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    hahahha x:)
     
  6. maxperes

    maxperes Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2011
    Inlägg:
    1 207
    Mottagna gillanden:
    129
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5X

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5X
    hahaha vafan

    Sent from my super fast Prime filled with beans.
     
  7. goa200

    goa200 Kid Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 jun 2009
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    162

    MINA ENHETER

    I kritik mot originalposten gjord på värnamonyheter. Kunde han inte gjort diskussionen mer intressant med att vara för SD istället för emot och därigenom vara snortrist och alldaglig.
    Han kunde likaväl skrivit
    -"knark är dumt"
     
  8. faidros

    faidros Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2012
    Inlägg:
    176
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Är född och uppvuxen i Värnamo..
    Flyttade till Stockholm tidigt 90-tal..
    På något sätt lyckades de spåra upp mig..

    Hej, vi i kommunen driver ett projekt..
    I projekt hemvändaren ställer vi frågan: Vad skulle kunna få dig att flytta hem igen??
    Aaarrgghh..
     
  9. Hund

    Hund Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    15 aug 2009
    Inlägg:
    5 572
    Mottagna gillanden:
    1 006
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a
    ROM:
    Lineage OS
    Varför är så många emot SD?

    ~ Sent from my Nexus 4 using Tapatalk ~
     
  10. llama

    llama Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2012
    Inlägg:
    1 755
    Mottagna gillanden:
    309
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p
    Platta:
    Nvidia Shield K1
    Kan inte tala för alla eller ens någon annan än mig själv, men jag tror rädslan över att bli systematiskt underprioriterad i samhället av regeringen alternativt bli utslängd ur landet är skrämmande. Kan bara referera till tidigare SD, som Jimmie Åkesson var en del av redan då, där målet var att befria Sverige från alla invandrare, vad dom än säger nu tycker jag det är jävligt naivt att tro att deras agenda har förändrats. Det är Erik Almqvist ett praktexempel på.
    Med det sagt så tror jag inte alla som röstar på SD vill ha ut alla invandrare etc, tror många är trångsynta/naiva och allmänt besvikna på den nuvarande regeringen.

    Hm, vi kanske inte ska låta detta bli en sån tråd iofs? Kan nog lätt spåra ut à la apple/android debatter haha.
     
  11. naDah

    naDah Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2011
    Inlägg:
    316
    Mottagna gillanden:
    67
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Moto G7 Power

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Moto G7 Power
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Apple iPad 4
    ROM:
    Stock
    Jag kan bara tala för mig själv men jag är emot SD för att dom är ett konservativt socialdemokratiskt parti och det tilltalar inte mig helt enkelt. Däremot tycker jag att det är bra att dom finns och förhoppnings vis blir det före eller senare eld under dom etablerade partiernas bakar angående invandringspolitiken.

    Å andra sidan tycker jag egentligen inte sämre om SD än till exempel S, M eller något annat parti.
     
  12. Talvathir

    Talvathir Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2011
    Inlägg:
    2 023
    Mottagna gillanden:
    656
    Operatör:
    Tele2 (Företagsabb.)
    Telefon:
    OnePlus 7T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2 (Företagsabb.)
    Telefon:
    OnePlus 7T
    ROM:
    Stock, så in i bänken stock.
    Telefon 2:
    OnePlus 5
    "Så många" är emot SD eftersom mannen i gatan ser SD som en sak - mot invandrare, och när man är svensk ska man inte vara mot invandrare, vi ska glatt och med öppna armar ta emot alla som har råkat illa ut. Antingen delar du ditt land med alla, eller så är du en rasist, och ingen vill kallas rasist, och därför är så många emot SD.

    e va ja tror ;)
     
  13. Superstefan

    Superstefan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2011
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Ja, usch och fy, att inte media snappat upp den här samhällsdebatten!

    Tack för dagens skratt! Väl genomfört! :D
     
  14. OliverG

    OliverG Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    7 okt 2009
    Inlägg:
    2 900
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

  15. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

  16. Spaderess

    Spaderess Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 mar 2010
    Inlägg:
    641
    Mottagna gillanden:
    317
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel 2 XL
    Platta:
    Ipad Mini 4
    Info:
    Nova Launcher
    Övrigt:
    Android TV, Chromecast


    Vi är emot SD för att vi inte tycker om nynazister.

    /Spaderess
     
  17. lolbazor

    lolbazor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    1 681
    Mottagna gillanden:
    244

    MINA ENHETER

    Nej, de flesta diskuterar SD.

    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
     
  18. naDah

    naDah Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2011
    Inlägg:
    316
    Mottagna gillanden:
    67
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Moto G7 Power

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Moto G7 Power
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Apple iPad 4
    ROM:
    Stock
  19. 3kgt

    3kgt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2012
    Inlägg:
    300
    Mottagna gillanden:
    107
    Telefon:
    Samsung Note 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Note 9
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Lenovo P2
    ROM:
    Stock
    Telefon 3:
    Samsung S8
    Platta:
    Asus Zeenpad 3S 10 LTE
    Platta 2:
    Asus Nexus 7 2gen
    ROM:
    LineageOS
    Det enda SD bygger på är "Kasta ut alla invandrare” Det är helheten av deras politik..
    OKej, vad händer sen då vi är exporterade tillbaks och alla invandrare är ute ur bilden (Mig ink). What then? Vem ska dem kasta ut då? Vem ska dem hata? Smålänningarna? Sthlmare?
    Men sen får man också fråga, men får SD anhängare åka till Thailand? Spanien, Egypten? Ska dem äta Pizza, Kebab, Nudlar M.m? Eller ska det bli potatismos, korv och köttbollar hela livet?
    Ska dem delta i något aktivitet med världen? Ska SD anhängare lyssna på annat musik från världen än Svenska klassiker? Ja du listan kan bli nog lång …Jag uppfattar SD som Rednecks, bönder som vill inte utvecklas och tror sig med sin lilla andel i världen vara bättre än alla andra! YiiiiiHAaaaaa
    Ehhh världen håller på gå under, klimatat åt helvette.. Snart inga fiskar kvar i havet.. Till och med Leon och Hajar är på utrotnings väg.. Och här sitter människor och tänker ursprung!
    Ja är invandrare, driver eget.. jobbar 11 tim per dygn...haft semester 3 veckor på 4 år..Och mitt område är "hel Svenskt" där utan tvekan 65% lever på SOS och F-kassa!
    Och majoriteten är Friska och "lata" helt enkelt!
    Egentligen så orkar jag inte ens diskutera sånt! Men men ibland kan man inte låta bli, särskilt då SD får så pass mycket ”reklam” .. (Ekonomin går åt skogen, då ska någon pekas ut!)

    Signatur
    En trött invandrare, jobbat sen 8 på morg. och kör till 20:00 ikväll ;)
     
  20. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Läste OP igår och var lite trött, men läste om hela idag och det var rätt kul ändå. ;)
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.