Nedladdad spellista i Spotify försvinner

Diskussion i 'Allmänt' startad av PederE, 1 jan 2013.

  1. PederE

    PederE Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har ett problem.
    Jag har en Samsung GS3 och Spotify Premium och har försökt ladda ner en av mina spellistor i Spotify två gånger nu. Inga problem med nedladdningen. Jag kör med wi-fi via min router och listan hamnar som "downloaded playlist" med den lilla gröna ikonen högst upp på sidan. Så det fungerar problemfritt.

    Problemet är att listan försvinner efter några dagar...? Jag kollade casche inne i Spotify efter nedladdningen och såg att jag hade 2 GB efter nedladdningen. När listan av okänd anledning försvunnit har jag endast ca 20 MB kvar...?
    Verkar som listan sparas som casche, men raderas efter några dagar...
    Jag har mig veterligen ingen funktion i telefonen som automatiskt skulle rensa cashe regelbundet, utan detta gör jag själv i samtliga program emellanåt.

    Vad beror detta på? Någon inställning som kan lösa problemet?

    Mvh
     
  2. ZiMMeN

    ZiMMeN Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2010
    Inlägg:
    865
    Mottagna gillanden:
    115

    MINA ENHETER

    Du kan ju alltid testa så att listan sparas på SD koret isf på telefonen ?

    1: In och rensa spotify på allt, cache, och annat tjafs sedan avinstallerar du den.

    2. Ladda hem -> https://www.dropbox.com/s/uv6id0gqad8ypr7/SpotifyAndroid.apk
    Och installera!

    3. Öppna Spotifyn du nyss installerade -> Tryck på Meny knappen -> Tryck på SD kortet och ställ in rätt plats och den ska vara: /mnt/extSdCard/

    4. in i Play och uppdatera spotify till senaste.

    5. Klart
     
  3. PederE

    PederE Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Uppar den här tråden. Jag har inte testat det ovanstående användare tipsade om, utan vill att spellistan ligger kvar efter nedladdning. Detta skall ju fungera utan att behöva dropboxa över Spotify till SD-kortet...??
    Det jag lagt märke till är att jag aldrig behöver logga in mig på Spotify i vanliga fall (utan nedladdad lista). Men efter att jag laddat ner spellistan så ligger den kvar ett tag, men rätt vad det är så måste jag logga in mig på Spotify och då är den nedladdade listan borta...!?

    Visst skall man väl kunna ha en nedladdad spellista utan att behöva vara i offline-mode hela tiden? Kan det bero på att när jag kör Spotify mot internet så vet inte Spotify vilken lista den skall spela upp, den nedladdade eller den på nätet...? Långsökt kanske men jag är urdålig på sånt här tyvärr.

    Någon som vet varför spellistan försvinner? Fruktansvärt irriterande...

    Mvh
     
    Last edited: 1 feb 2013
  4. AtEase

    AtEase Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2010
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Du har ju fått ett tips som du inte vill/orkar följa redan. Varför har du inte provat det?

    Troligen har det blivit nån fel med cachen i Spotify som gör att det inte kommer ihåg var det laddar ner listorna nånstans. Har du åtminstone testat att avinstallera Spotify, och sen sett till att radera alla resterna av det från telefonen?
     
  5. Hänglås

    Hänglås Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2012
    Inlägg:
    2 747
    Mottagna gillanden:
    455
    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21
    Man kan bara ha samma Spotify konto på 5(?) enheter samtidigt.

    Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk 2
     
  6. PederE

    PederE Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    En av anledningarna till att jag inte provat ovanstående tips är att jag inte har ett externt SD-kort. Har bara det som inbyggda som följde med på 16 GB.
    Sedan är jag väl lite envis och tror att detta skall fungera på "normal" väg. Jag är givetvis väldigt tacksam för tipset, men visst ska man väl kunna ladda ner en spellista utan att den försvinner utan att lagra den på något SD-kort?

    Jag har testat att avinstallerat Spotify och tagit ner det igen, men fick samma problem.

    Jag har endast Spotify igång på max 2 enheter samtidigt, hemdatorn och mobilen.

    Har åter laddat ner spellistan och kör Spotify nu i offline-mode, vilket fungerar än så länge...

    Mvh
     
  7. AtEase

    AtEase Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2010
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    När du hade avinstallerat Spotify, gick du in och manuellt raderade mappen det legat i?

    Jag hade samma problem som du härom veckan, kom efter att jag flashade in en ny custom ROM på min Arc. Jag gjorde ominstallation utan att det lyckades, sen tog jag bort alla spår av Spotify jag kunde hitta med en filhanterare. Kan inte svära på att det var det som gjorde skillnad, men nu funkar det iaf igen med nedladdad lista.