Android 4.0 Alcatel OT 995

Diskussion i 'Övriga telefoner & tillverkare (ej Android)' startad av MrFatDog, 18 nov 2012.

  1. Jinxxed

    Jinxxed Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2012
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Nej, den Franska versionen är bara en CWM backup och CWM drar inte backup på APPSBL.

    För de mer våghalsiga, det är fullt möjligt att dd'a APPSBL från en telefon med ICS bootloader till en med GB bootloader.

    dd if=/dev/block/mmcblk0p5 of=/sdcard/appsbl.img på telefonen som har ICS bootloader, kopiera filen appsbl till din telefon med GB bootloader och kör sedan dd if=/sdcard/appsbl.img of /dev/block/mmcblk0p5
     
  2. Jinxxed

    Jinxxed Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2012
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Bäst hittills är H1N1v5.4 även om den inte finns på Svenska så kan du ladda ner "set locale" från play och få Svenska i alla appar och på tangentbordet. Enbart systemapparna kommer då att vara på Engelska.

    Problemet med alla JB rommar (inklusive PAC, PA, MIUI och CM) är scrollningen, den studsar eller hackar beroende på vilken webbläsare eller andra program du använder vilket gör den helt oanvändbar för mig.

    Det känns också som att utvecklingen dog när den enda som faktiskt har förmåga att utveckla något slutade, IUSS är den som gjorde orginalet och allt annat är baserat på den och har därför samma problem.
     
    chraist gillar detta.
  3. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    7 990
    Mottagna gillanden:
    8 458
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Det lilla jag kollade runt så tyckte även jag att just N1N1 romarna verkade mest intressanta. Dels ICS men även den strippade 2.3.x.

    Skönt att höra att du är tillbaka Jinxxed! (Då jag vet att du har mycket kunskap inom android och mycket att ge). Passar även på att tacka dig för CWM-touch och även multiboot till Bladen! ;)