Problem: Låser sig!

Diskussion i 'Xperia V' startad av braxen11, 10 dec 2012.

  1. marcus_ec

    marcus_ec Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2013
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Iphone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Iphone 12 Pro
    Igår fick jag för första gången problemet med "varmt" batteri. Så snart har man fått alla sjukdomar man läst om... Gick från 65% till 2% på ca 30min. Chattade med Telenors support. Nej vi har inte hört något...

    Snart ligger den ute på försäljning privat och därefter köper jag mig en Google Nexus
     
    Last edited: 24 jan 2013
  2. srg

    srg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2011
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

  3. marcus_ec

    marcus_ec Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2013
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Iphone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Iphone 12 Pro
    Jag löste mitt problem idag... Köpte mig en Google Nexus 4.
     
  4. Stryc9

    Stryc9 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2009
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fick tillbaka min från halebops servicepartner idag, efter tre veckor. Ingen åtgärd då de inte lyckats återskapa problemet...
    Fy fan
     
  5. melgirth

    melgirth Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2013
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fick igen min telefon som varit hos verkstaden 3 ggr med endast "ominstallerad mjukvara" som åtgärt trots att jag uttryckligen skrivit att dom ska låta den vara på ett tag för att kolla att det fungerar.

    Efter att jag packat upp den så startade jag den och lät den vara på utan att stoppa i simkortet. gjorde bara klart den första startupguiden där man väljer språk.

    nu ca 12h senare så testar jag att väcka telefonen och det är precis samma fel. d.v.s mycket lätt att återskapa. det är bara att låta telefonen vara igång.

    Det skulle vara intressant att veta hur dom resonerar på serviceverkstan. Har dom ingen möjlighet att låta telefonen ligga över natten? Bara för att kolla om felet är löst när slutkunden i detta fall har haft inne telefonen 2 gånger och uttryckligen skriver att felet tar ett par timmar för att återkomma?

    Nu är det bara att hoppas på att man kan reklamera telefonen och få ut en ny telefon. Frågan är bara om man törs välja en Xperia V igen och kanske få samma problem.

    Har ni som fått en ny telefon samma problem med låsningar som med den gamla telefonen?
     
  6. Stryc9

    Stryc9 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2009
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tvivlar på att de lägger ned någon väsentlig energi på att kolla om det fungerar. Av ren lathet och ignorans har de väl mjukvaruuppgradering som en universallösning på de flesta problem.

    Problemet med XV'n är för min del att den ibland kan tuffa på i några dagar för att sedan hänga sig flera gånger på en dag.
    För övrigt skrev de i sitt meddelande att telefonen kan hänga sig av flera skäl och räknade bland annat upp 'geografiska skäl'. Förmodligen det dummaste jag hört på mycket länge
     
  7. datagubben

    datagubben Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2010
    Inlägg:
    642
    Mottagna gillanden:
    188

    MINA ENHETER

    Ang SOD och lite info: Det var skillnad på min första box med Xperia V, mer gulaktigt vit än den andra boxen/lådan jag fick efter DOA (DOA var inte telefonens fel utan mitt fel, men jag fick ny ändå). Men jag märkte en skillnad på boxen när jag åkte hem jämfört med den jag fick första gången. tydligen har Sony olika fabriker (eller lådtillverkare) som levererar till dem i Kina?

    Min nya fungerar bra, inga problem eller SOD :)
     
  8. Stryc9

    Stryc9 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2009
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Föga förvånande hängde den sig idag igen. Hann iaf ha den 2 dagar. Suck
     
  9. acke

    acke Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har varit på G att införskaffa en Xperia V, alla recensioner och omdömen har varit allt från Bra till Lysande. Snubblar nu över denna tråd.. letar vidare och hittar trådar på andra internationella forum med samma fenomen. WTF!?
    Är denna telefon det sämsta skit som finns att välja på i dagsläget eller hur ligger det till?
    Har man tur så får man en som fungerar tills den byts ut om ett eller två år eller så får man en jäkla massa problem? Tro mig, vill jag ha problem så kan jag ordna det billigare än 4500:-
    Någon som kan svara på hur stort detta problem egentligen är?
    Är det 1/10 som SODar eller är det 8/10 ?
    Sony verkar ju ha lagt locket på, inte ett muspip i media och supporten verkar inte ha en aning om vart problemet ligger eller hur det skall åtgärdas.
     
  10. inza

    inza Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2010
    Inlägg:
    1 034
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Har fått det en gång på min V. Jag är väldigt säker på att det är mjukvarans fel. Hade tidigare en O2X som hade samma problem i början men som efter lite updates inte hade det alls (CM 7 var stabilare än ett berg i detta avseende). Sen när man började leka med lite mer experimentella ROM:ar igen (JB!!) fick man det hela tiden igen (+ 1 milj andra problem).

    Jag litar på att SONY fixar detta. Det är en ganska vanlig bugg när det gäller Android. Har inte haft min tillräckligt länge för att kunna göra ett direkt uttalande om hur ofta det händer.
     
  11. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Kommit en uppdatering till AX vilket är japanska versionen av V där det står följande om uppdateringen:
    “Fixed an issue where the device would sometimes not wake up. This issue is often referred to as the ‘Sleep of Death’ for the export models”.

    Får väl se när den kommer till V men borde väl inte dröja för länge alt att dom implementerar det i kommande JB rls.

    Men för er som lider av SOD finns det iallafall hopp.

    Skickat från min Xperia V via Tapatalk 2
     
  12. Xpanded

    Xpanded Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2012
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Bara hålla tummarna då :-)

    Skickat från min LT25i via Tapatalk 2
     
  13. Stryc9

    Stryc9 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2009
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Med risk för att låta som en gnällku k, hur har skalets integritet vad gäller
    vattentäthet påverkats av att man tvingats öppna det oändligt många gånger fler än annars nödvändigt?
     
  14. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Troligen inte alls eftersom vattentåligheten har att göra med en gummipackning som sitter runt batteri och sim-kort och inte ute i skalets kanter.

    Skickat från min Xperia V via Tapatalk 2
     
  15. Stryc9

    Stryc9 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2009
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vad gäller andra applikationer, när man har med packningar och o-ringar att göra, har jag lärt mig att dessa alltid skall bytas så snart man skruvat i sär något
     
  16. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Som allt annat så beror det väl på vad dom är konstaterade för. Och tar man en packning i en motor så är det ju "lite" större påfrestningar på den än vad man får på den som sitter på bakstycket i en XV.

    Skickat från min Xperia V via Tapatalk 2
     
    snickare gillar detta.
  17. Zalamander

    Zalamander Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jan 2011
    Inlägg:
    129
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Har haft min nya firma lur sen i fredags kväll och är inte imponerad av det jag testat hitills. Telefonen hängde sig inatt och batteriet kom ned till 22% från 70%.
    När jag byter sida i appdrawern så markeras appar en kort stund om jag har tummen över samtidigt som jag ska byta sida. Så uppför sig inte min privata telefon av annat märke
     
  18. inza

    inza Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2010
    Inlägg:
    1 034
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Byt app drawer då? Min hängde sig också nästan direkt när jag fick den med det har inte hänt sen dess.
     
  19. snickare

    snickare Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2012
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Inget konstigt att batteriet laddar ur fort när det är nytt. Du får ha lite tålamod kommer upp i full kapacitet efter några laddningar.

    Skickat från min Xperia V
     
  20. bjohv052

    bjohv052 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2010
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Och stäng av 4G, det gör underverk.