Problem: Note 2 ansluter inte till datorn längre.

Diskussion i 'Galaxy Note 2 - Allmänt' startad av daste, 3 feb 2013.

  1. daste

    daste Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2013
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej. Har precis kommit hem från en resa till österrike och det verkar som om min nya Note 2 har dragit på sig nån hemsk utländsk sjukdom. :(

    Det hela började med att den pep i bilen när vi åkte genom tyskland. Upprepade gånger utan att jag kunde se att något meddelande kom upp på skärmen. Jag antog att det kanske berodde på att den bytte operatörer eller nått liknande i rask takt, men när sen samma sak händer på hemresan och jag slår på flygplansläge så känns det som att man kan stryka den teorin.

    När jag sen skulle ladda telefonen med tillhörande laddare så började den låta igen, fast denna gång sa den upprepade gånger att den anslöt till "Dockningsstationen". (det var väl andra eller tredje laddningingstillfället) Det höll väl på en fem minuter med intensivt blippande innan jag stängde av telefonen. Den vägrade dessutom att ladda batteriet när detta skedde.
    Det upphörde efter några omstarter, och batteriet började laddas igen.

    Nu när jag kommit hem igen verkar det dock som om jag inte kan ansluta telefonen till datorn längre. Datorn hittar inte att jag anslutit telefonen och jag har prövat att ominstallera drivrutinerna på datorn men utan lycka. Min gissning är att problemet ligger i telefonen.

    Har heller inte hittat någon annan som haft motsvarande problem med sin telefon.

    Så nu undrar jag vad jag kan göra. Fabriksomställning? Lämna in den hos Telenor och hoppas att de kan lura ut vad felet är? Ladda ner nån fil?

    Med hopp om svar / Daniel
     
  2. putte86

    putte86 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Har haft min inne på lagning 2gånger för ett liknande fel. Inte sett någon annan som har haft det.

    Problemet med min var att den slutade ta emot ström när jag skulle ladda den. Första gången den var inne på lagning så bytade servicen ut mainboard och subboard, det hjälpte i 2veckor ungefär.
    Andra gången telefonen åkte in bytade service ut själva ramen som sitter runt usb-kontakten, bakstycket liksom, verkar som om det funkade i en vecka. Ska lämna in den igen imorgon och kräva utbytesenhet istället.

    Jag tror att det är en dålig lödning eller liknande vid USB då min telefon kan ta emot laddning var 15e gång jag sticker i kontakten ungefär.

    Om det är samma sak med din är inget jag har någon egentlig aning om men du verkar uppvisa samma problem som jag fick med min, hoppas det löser sig!
     
  3. daste

    daste Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2013
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Låter snarlikt. Det som stör mig är dock att den nu laddar, och får upp en liten status notis om att den används som medieenhet när jag pluggar in den, men det registreras inte. Har precis kört en återställning av inbyggd programvara via datorn och Kies, men det gav inget resultat.

    Här har jag ju uppenbarligen kontakt och kan skicka information mellan manickerna, men det fungerar inte när telefonen kopplas in som vanligt.
    Om det är nånting man blir sur på så är det teknik som inte funkar som den ska :(
     
  4. daste

    daste Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2013
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Edit:
    Testade att plugga in den med laddaren igen och nu laddar den inte igen. Plus att man inte kan använda fingrarna för att navigera på skärmen, utan måste använda pennan. Detta hände i österrike också, men jag glömde nämna det. Kopplar man loss telefonen så kan man använda fingret igen.

    Händer bara när man laddar.
     
  5. putte86

    putte86 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Känns som ett hårdvarufel även hos dig faktiskt. Speciellt eftersom felet kvarstår även efter en återställning.

    Som du skrev tidigare, finns inget jobbigare än teknik som inte funkar!
     
  6. daste

    daste Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2013
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tänkte testa att prata med Samsungs support - De brukar inte ha nån vidare koll heller, men det är ju bättre än ingenting. Har de inga förslag att komma med så får det bli en promenad till Telenorbutiken.
     
  7. Hänglås

    Hänglås Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2012
    Inlägg:
    2 747
    Mottagna gillanden:
    455
    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21
    Rengör Micro usb porten. Eller så skickar du in den på service.

    Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk 2
     
  8. Santzia

    Santzia Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2010
    Inlägg:
    1 074
    Mottagna gillanden:
    109

    MINA ENHETER

    jag har råkat ut för samma problem efter min usa semester i januari.
    när jag kom
    hem så vägrar min telfon ladda samt att den inte dyker upp i datorn längre när man koplar in den.
    det konstiga är att lampan på fronten tänds och blir gul/grön när jag kopplar in den i datorn men inget mer.
    inget heller när jag kopplar in den i laddaren.

    mitt största problem är att jag har lagt in en custom rom på den och jag tror att Samsung kommer säga att problemet beror på just att den är bootloader upplåst.
    vet inte riktigt hur jag skall gå tillväga? ska man vara ärlig och insistera på att det är ett hårdvaru fel eller?

    / Santzia
     
  9. rodak

    rodak Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    2 203
    Mottagna gillanden:
    1 388
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Bara till att lämna in:
    http://fsfe.org/freesoftware/legal/flashingdevices.en.html
    Hänvisa till EU lagstiftning om de bråkar :P
    http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:31999L0044:SV:HTML
     
    Santzia gillar detta.
  10. Santzia

    Santzia Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2010
    Inlägg:
    1 074
    Mottagna gillanden:
    109

    MINA ENHETER

    Fan of vad hjälpsamt, tackar som bara den. Jag ska in imorgon och lämna in den.

    Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 2
     
  11. ninjabear

    ninjabear Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    377
    Mottagna gillanden:
    85
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Hur gick det? :)
     
  12. Santzia

    Santzia Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2010
    Inlägg:
    1 074
    Mottagna gillanden:
    109

    MINA ENHETER

    ja det har inte gått så bra.
    Fick samtal från phonehouse idag så jag emailade länkarna till dem och ett par diskusioner härifrån angående samma problem.

    Vi får se hur det går.

    / Santzia
     
  13. Santzia

    Santzia Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2010
    Inlägg:
    1 074
    Mottagna gillanden:
    109

    MINA ENHETER

    Och nu vägrar samsung stå för reparationen. Även fast phone house har ringt upp och pratat med dem och säger själva att det är ett hårdvarufel, och inget som uppstått genom mjukvarufel.
    Ska ringa samsung imorgon. Och om de inte reparerar telefonen på garanti kan jag lova att det aldrig mer blir en Samsung.
    Känns surt då jag gillar deras produkter och har både en note 10.1 och galaxy s2 sedan tidigare. Nej nästa telefon blir nog en HTC.

    Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 2
     
  14. Santzia

    Santzia Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2010
    Inlägg:
    1 074
    Mottagna gillanden:
    109

    MINA ENHETER

    Ok samsung ger inte med sig oavsett vad jag säger eller vad lagen säger. De vill ha 1000kr för att byta ut detn defekta usb porten.
    Vette fan om jag anser att det är värt det.
    Som jag sa. Aldrig mer en Samsung produkt!
    Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 2
     
  15. Janne303

    Janne303 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2011
    Inlägg:
    2 271
    Mottagna gillanden:
    468
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV
    helt galet! Min har samma symtomer. När jag försöker ladda över filer ibland så avbryts allt och telen försvinner i datorn
     
  16. ninjabear

    ninjabear Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    377
    Mottagna gillanden:
    85
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Fan asså din historia gör mig så jävla rädd att min USB-port ska sluta funka, skulle roota för ett tag sen men funkade inte så fick bara custom recovery och binary counter: 1 så kan ju inte ens resetta :/
     
  17. Santzia

    Santzia Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2010
    Inlägg:
    1 074
    Mottagna gillanden:
    109

    MINA ENHETER

    Jag fick bita i det sura äpplet iaf och betalade 1000kr för att få usb porten utbytt och ytterligare 500 för att byta displayen som hade en hårfin spricka i ena hörnet.

    Måste dock säga att Nicklas som stod i kassan på samsung quicksupporten var till en stor hjälp. Han blev tom förbannad på samsung som vägrade ge med sig, så han gav mig personal rabbat på arbetskostnaden.

    Skönt att ha telefonen i handen igen och slippa frugans gamla iphone 4.



    Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2
     
    Janne303 gillar detta.
  18. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 060
    Mottagna gillanden:
    8 555
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Skumt. Min lur visade detta symptom igår. Den laddade när jag stoppade in den men den kom inte upp som enhet i datorn. Varken omstart av datorn eller telefonen hjälpte då. Idag, nu, funkar det igen hux flux.