Problem: Luren instabil? (berodde ej på Novalauncher)

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av Johnny, 29 jan 2013.

  1. Helldude

    Helldude Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2011
    Inlägg:
    203
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Jag provade att kopiera samma fil flera gånger, efter sex kopior hade den fortfarande inte hängt sig.

    Jag kör XEF.
     
  2. Zapp

    Zapp Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2012
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Nej, säg inte det också...

    Jag har idag lyckats lämna in min SG3 till service för ovanstående fel.

    När jag kommer hem möts jag av ett Twitter meddelande från SamKiesUpdates att det kommit en update till NEE för SG3...

    Är det ngn som haft problem enl. ovan som lyckats köra på denna uppdateringen och märkt ngn skillnad?

    /Jonas...
     
  3. Voynich

    Voynich Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Jag har haft en del problem med låsningar och krascher senaste tiden. Idag installerade jag ny firmware-uppdatering och problemen blev markant värre. Den har kraschat tre gånger sedan i förmiddags.
     
  4. MrDip

    MrDip Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Uppdatering
    I onsdags körde jag en återställning via (sunk)Kies, ingen skillnad. I torsdags körde jag en [vol up+home+pwr] reset, ingen skillnad. I lördags kväll upphörde problemen plötsligt. Go figure...
     
  5. Letalis

    Letalis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2010
    Inlägg:
    389
    Mottagna gillanden:
    76

    MINA ENHETER

    Har inte NFC eller S Beam aktivt och min blir bara värre och värre..
    Idag så har den "slocknat" och efter allt mellan 1-5 minuter så frågar den efter pinkod...
    Skall flytta över till min gamla (vattenskadade) Nexus S som fungerar felfritt.....

    Verkstaden kommer att få en utförlig felbeskrivning samt att jag kommer inte att acceptera något "inget fel funnet" då får den gå med vändande post...
     
  6. HarveyWallbanger

    HarveyWallbanger Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2011
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har samma problem sedan en fyra fem dagar. Jag kör Apex Launcher. Har tittat igenom mina appar och avinstallerade en app som jag laddade ner för några dagar sedan som jag misstänkte då det var den sista som jag laddat ner, men, ingen skillnad.

    Skulle vara skönt om detta var ett mjukvarufel som kan åtgärdas snart och enkelt. Jag har ingen lust att skicka in telefonen på service då det alltid är en stor chans att de säger att det inte är något fel på luren...
     
  7. Tiny Turtle

    Tiny Turtle Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2010
    Inlägg:
    1 142
    Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    Har haft samma problem, fast inte riktigt lika ofta som en del beskriver här. Dock har mina hållit på i ett par veckor (dock inte innan det blev 4.1.2 i luren).

    Jag köpte min lur alldeles efter release så det är en tidig en, men sedan totaldog den spontant i höstas och jag fick tillbaka den med utbytt moderkort.
     
  8. Johnny

    Johnny Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2009
    Inlägg:
    1 040
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Kan väl meddela hur det gått för mig

    Jag gjorde en återställning, fick hängningar nästan direkt. Men sen släppte det helt plötsligt, fick ingen hängning förrän precis nyss, så det gick över ett dygn utan hängningar (magisk känsla).

    Men det händer ändå. så nått är ju onekligen paj.

    Frågan är bara hur man ska bevisa detta inför service av luren, kommer väl bli återställning och byte av nån komponent som inte var trasig från början..
     
  9. Helldude

    Helldude Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2011
    Inlägg:
    203
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Jag gjorde en fabriksåterställning i Lördags och har inte haft några problem sen dess.

    Jag tycks dock inte haft lika allvarliga problem som andra här, den hängde sig ibland eller gick segt men inte lika ofta som för andra verkar det som.

    Kör som sagt XEF i min lur.
     
  10. HarveyWallbanger

    HarveyWallbanger Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2011
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Idag har den hängt sig flera gånger. Har dessutom varit ute på en tjänsteresa och jag tycker att den har varit ovanligt varm (inte het, utan bara varm) vid flera tillfällen under dagen.

    Ja, fasen vet vad det kan vara...
     
  11. brygus

    brygus Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2010
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jahap, då har ni ännu en till i klubben, startade om sig i natt och hängde sig ett flertal gånger under dagen :ehm:

    De här har jag upplevt under dagen:

    Nr 1: LED blinkade blått men skärmen går inte att tända, startarom genom att hålla in powerknappen länge.
    Nr 2: Får samtal, skärmen tänds men reagerar inte.
    Nr 3: Telefonen segar ner totalt och är "efter" dvs, jag göra saker men allt sker efter en fördröjning, slutar med att den startarom sig själv

    Vet inte om det hjälper men när den startade om och hängde sig så höll telefonen på att uppdatera ett flertal apps, kanske har något med det att göra?

    Edit, Hängde sig precis när jag koppla in den till datorn för att uppdatera den.... suck...
     
    Last edited: 6 feb 2013
  12. ZiMMeN

    ZiMMeN Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2010
    Inlägg:
    865
    Mottagna gillanden:
    115

    MINA ENHETER

    Har oxå märkt att min LED är BLÅ ibland, har ingen aning om vad de kan vara den vill när den blir blå.
     
  13. nlindstroem

    nlindstroem Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2012
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag liksom ni andra har samma problem. För cirka två veckor sedan började mobilen spöka genom att jag inte kunde låsa upp mobilen, skärmen förblev svart när jag klickade både på "power" knappen och "home" knappen.
    Det var bara o hålla in power knappen så mobilen startades om.

    Jag trodde det var en app som började strula och tog bort GO SMS Pro som jag precis laddat ner, men ingen skillnad. Jag trodde då det kunde bero på att jag hade för stora sms konversationer så att SMS appen inte klarade av att öppna, utan kraschade vilket i sin tur fick mobilen att krascha.
    Detta va inte fallet då jag till slut efter några dagar gjorde en frabriksåterställning. Mobilen har nu slutat hänga sig mitt i användandet och går endast inte att väcka..

    Detta gjorde jag förra veckan och det fungerade toppen i tre dagar.. Nu på morgonen har den inte gått att låsa upp den och den har hängt sig flera gånger, vilket enda som funkat är att rycka batteriet.

    Jag uppdaterade precis till NEE och kan återkomma med en update, har verkligen ingen lust att åka och lämna in den..
    Det verkar som att många har problem, förhoppningsvis mjukvarufel.
     
  14. Johnny

    Johnny Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2009
    Inlägg:
    1 040
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Tycker det är mycket intressant att det är så pass många av oss här som har samma problem med samma symptom, så det finns ju bara egentligen 2 möjliga vägar här.

    1. Mjukvarubugg i firmwaren, nått som kommit efter det blev 2013 kanske?
    2. Hårdvarufel, men då borde i stort sett samtliga lurar som köptes i första vändan vara trasiga och då borde det åtminstone nämnts i några tidningar om en lavinartad ökning av trasiga s3or, följt av 500 artiklar om ifhone.
     
  15. MikkeNoOne

    MikkeNoOne Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2012
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Jahopp, nu är jag också medlem i klubben för de som har problem med sin S3. :(
    Jag gjorde en fabriksåterställning igår och det har blivit "bättre", den låser sig fortfarande men inte lika frekvent. Imorgon bär det av till Elgiganten för att lämna in den.
     
  16. nlindstroem

    nlindstroem Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2012
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tänkte bara meddela att sen jag uppdaterade imorse så har min mobil inte kraschat en ända gång, har använt den precis som vanligt.
    Fortsätter uppdatera om det finns önskemål.
     
  17. Zapp

    Zapp Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2012
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Ja tack, jag lämnade in min på service samma dag som denna uppdatering släpptes så jag vill gärna veta hur det går.

    /Jonas...


    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
     
  18. brygus

    brygus Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2010
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Funkar bra för mig med!
    Första dagen avklarad efter uppdateringen, ingen låsning eller reboot. :)

    Enda jag gjorde var att rensa bort lite gamla apps och uppdatera ;)
     
  19. HarveyWallbanger

    HarveyWallbanger Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2011
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vad pratar vi om för uppdatering? :)
     
  20. Zeel

    Zeel Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag har haft liknande problem sedan en vecka tillbaks ungefär. Använder telefonen, ner i fickan och nästa gång jag ska väcka den reagerar den inte. Varken home eller power knappen fungerar. Enda lösningen för mig är att dra ut batteriet.

    Googlade en del och det verkar som att detta har med NAND minnet att göra. Googla på "ultimate sudden death" så ska ni hitta en tråd på xda om detta. Våra omstarter skulle kunna vara en prekursor till Sudden Death problemet. När minnet väl blivit korrumperat hjälper inga updates som jag förstår det.

    Själv har jag inte uppdaterat än (kör 4.1.2) och funderar starkt på att gå ner och prata med Telia där jag köpte den. Verkar ju vara ett ganska välkänt problem.