Nokia Lumia 920 is here

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Connecting, 3 nov 2012.

  1. Connecting

    Connecting Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2012
    Inlägg:
    1 395
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Lite av min tanke också.

    Nu kommer Nokias W8-platta på Barcelonamässan, sedan kommer flera riktigt classy Lumia detta året. WP kommer inneha alla väsentliga appar plus mer därtill låt säga till året slut. Spotify är på gång, bankerna likaså, jag tror med W9 och W10 så blir WP en enormt stark plattform.

    Skype är med idag, MS är delägare i Facebook, Facebook är integrerade i Spotify. Allt faller på plats så småningom.
     
    Last edited: 27 jan 2013
  2. Playstation

    Playstation Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2012
    Inlägg:
    1 764
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    Mhm. 4,4m enheter är ju tyvärr ingenting idag. Hur många tror du man säljer Q1? 0,2?

    Som jag ser det så håller allt för få fast vid sina enheter dessutom.
    Överlag verkar inte folk speciellt nöjda, och att utbudey av appar ökar senare.... A lil' to late.

    Skickat från min HTC Desire via Tapatalk 2
     
  3. slobo

    slobo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2011
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

  4. stefan78

    stefan78 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 maj 2011
    Inlägg:
    552
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER


    Hur många av dessa omdömen tror du är skrivna medans (smekmånaden) fortfarande pågick??
    30% 40% ??
    Min poäng är att i början så är nästan alla telefoner bara bäst .
    Hur många tror du sedan går tillbaka och ändrar sitt utlåtande efter att dom tröttnat och gått vidare till nästa pryl?
    Personligen har jag inget emot nokias wp satsning (tycker dock att dom skulle fortsatt med en meamo/megoo satsning parallellt) men tycker inte man ska lägga för stor vikt vid utlåtandena på prisjakt...

    My two cents :)

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  5. Connecting

    Connecting Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2012
    Inlägg:
    1 395
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER



    http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=1398672


    Jaså?


    Jag såg att det gick att byta ifrån att ha Bing som direkt sökmotor på högerknappen, till Google. Men jag får det inte att funka, är det månne någon som fått det?

    Sedan måste jag tillägga att iom att jag har kvar min 900 så ser jag ju förvandlingen från 7.5 till 7,8, och jag tycker faktiskt förvandling är rätt ord. Fan vad fräsch den har blivit. Den uppdateringen har verkligen lyft hela luren. Om jag får gissa så tror jag 900 kommer få WP8 nr WP8 övergår till 9. Jag tror den hänger med et tag i bakvattnet. En del saker tycke jag faktiskt är bättre i 7.8 mot 8, typ som att OneNote är inne i Office, mot hur det är placerat i 8:an. Sedan tycker jag själva Officeappen är snyggare i 7.8. Nåväl, ganska mycket coolt med 7.8. Kul att kunna ta del av båda, följa båda och se likheter och skillnader på nära håll.


    Edit: Är det någon annan som också har H+ i vänstra hörnet? Jag vet ju att H är typ turbo 3G och är då H+ turbo-turbo?
     
    Last edited: 30 jan 2013
  6. Connecting

    Connecting Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2012
    Inlägg:
    1 395
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Vad jag har märkt så är det knappt någon spelare dit man överföra sina listor ifrån Spotify? Tvärtom, däremot, verkar sällan vara ett problem. Men nu har jag börjat digga Deezer i WP8, och till min stora glädje så ska man tydligen ha möjligheten att överföra Spotifylistorna via ett program som heter spotizr?

    Någon som vet hu det funkar? Även om jag vet att ev Spotify är på ingång, så gillar jag att ha mina listor lite överallt. Dels ger det lättare tillgång till dem och sedan blir det ju en form av back up.
     
  7. pmugghc

    pmugghc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2011
    Inlägg:
    1 946
    Mottagna gillanden:
    976

    MINA ENHETER

    Msft har varit väldigt tydliga: WP8 kommer inte till de gamla WP7.x lurarna.
     
  8. Connecting

    Connecting Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2012
    Inlägg:
    1 395
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Å andra sidan har man gått ut med saker som senare förnekats och vice versa (i alla möjliga branscher), Jag säger inte att du har fel men inget står nog ristat i sten, som man brukar säga.

    Personligen så tror jag MS skulle vinna på att låta de lite äldre lurarna hänga med ett tag till, för då ser de (användarna) också hur stor skillnaden blir på bara en enda uppdatering och det kan ge dem nyfikenheten och lusten att uppdatera sig själva gällande plattformen. Idag tycker jag 7.8 och 8 är väldigt lika varandra. De ser ju likadana ut, men utöver det tillkommer det givetvis massa skillnader. Jag har börjat gilla min 900 som fan nu, tycker 7.8 blev ett jävla ansiktslyft.

    Men som sagt, jag spekulerar vara.

    En grej som uppkom i dagarna, var detta:

    http://www.crazyjoys.com/nokia-corp...e-music-service-undercutting-spotify,20133944

    http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.488892/nokia-drar-igang-ny-betaltjanst-for-musik

    Detta gör givetvis Nokia Collection, Nokias egna utbud, ännu strarkare.
     
    Last edited: 30 jan 2013
  9. pmugghc

    pmugghc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2011
    Inlägg:
    1 946
    Mottagna gillanden:
    976

    MINA ENHETER

  10. n_sandstrom

    n_sandstrom Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2011
    Inlägg:
    430
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

  11. Kate

    Kate Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    3 191
    Mottagna gillanden:
    1 041

    MINA ENHETER

    Det är fortfarande för lite. Det stämmer. Men "ingenting" tycker jag verkligen är att ta i.

    Sedan så ska man som sagt ha i åtanke att Nokia fick ut Lumia 920 först under andra halvan av kvartalet och man kunde dessutom inte möta efterfrågan på den! 820 har precis börjat säljas och 620 är också på väg ut i butikerna.

    Jag tror därför att försäljningen stiger avsevärt under Q1 trots att det generellt brukar gå sämre i början av året.

    Att Nokia dessutom gjorde vinst för första gången på 2 år tycker jag tyder på att man verkligen är på rätt spår. Det tror uppenbarligen även aktieägarna med tanke på kursen.

    Har du förresten någon källa på att folk skulle vara missnöjda med sina Lumia 920? Några inlägg på forum är inte direkt statistiskt pålitligt.
     
    Last edited: 30 jan 2013
  12. Kate

    Kate Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    3 191
    Mottagna gillanden:
    1 041

    MINA ENHETER

    H+ är HSPA evolution som ger hastigheter upp till 42 Mbit/s teoretiskt. Vanliga HSPA ger upp till 14,4 Mbit/s.

    Kort och gott den snabbaste tekniken som finns i 3G-näten idag.
     
  13. zowix

    zowix Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2011
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Dags att klaga. Telefonen var stendöd efter att ha pratat en stund med den. Prova att ladda, hände ingenting. Då testa jag soft reset, och då gick den igång samt att man kunde ladda. Var över hälften av batteriet kvar.
     
  14. Connecting

    Connecting Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2012
    Inlägg:
    1 395
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

  15. Niklase

    Niklase Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    490
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Både farsan och han fru 50 och 60 år gamla införskaffade varsina lumia 920. Båda är mycket nöjda.

    Har en 4s o skulle vilken dag somhelst byta mot en 920, tom lägga pengar emellan, satt o lekte med deras o blev helt frälst. Iphone känns så tråkig nu.
     
  16. Connecting

    Connecting Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2012
    Inlägg:
    1 395
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

  17. Niklase

    Niklase Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    490
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Ska köpa en 920 från en person som har kvitto från Elgiganten sedan november påstår han.

    Hade de äns fått in den telefonen då ??

    Några risker att kvittot kan vara förfalskning eller dylikt??
     
  18. Niklase

    Niklase Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    490
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Å då va den inköpt och funkar hur klockrent som helst :)
     
  19. Connecting

    Connecting Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2012
    Inlägg:
    1 395
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Den kom ut i slutet på November.
     
  20. Niklase

    Niklase Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    490
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Jaha ok, hursomhelst jobbade killen på butiken som sålde den

    3800 kr olåst med trådlösladdare o kvitton på telefonen :)