Ringsignalen ändrar styrka själv

Diskussion i 'Allmänt' startad av vnorrland, 4 feb 2013.

  1. vnorrland

    vnorrland Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2013
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Rngsignalen på Xperia Tipo minskar i styrka av sig själv. När någon ringer hörs det bra första 3 signalerna, sen dämpas ljudet ungefär som det går från stereo till mono. Har testat med både egna signaler och signaler som följer med telefonen. När man lyssnar på enbart signalen fungerar det som det ska. Nån som har nåt tips?
     
  2. vnorrland

    vnorrland Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2013
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har pratat med Sonysupport. Blev ombedd att testa nytt simkort. Tog ett kontantkort jag hade hemma. Perfekta ringsignaler!!! Hämtade spritt nytt simkort på Teliabutiken. Fungerar INTE! Samma burkiga signaler. Tog ännu ett annat kontantkort och testade - det funkade! Ringt Telia så nu ska de göra en felsökning. Fattar ingenting! Märkligt. Verkar vara kopplat till mitt abonnemang på nåt outrundligt vis!
     
  3. bvb

    bvb Solbränd Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    3 416
    Mottagna gillanden:
    1 420
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Det kan inte vara så kallat "fick" - läge? Att det låter lite högre i början när den ligger i fickan men när man tar ut den så dämpas ljudet.

    Så har jag på min SIII'a!

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
     
  4. vnorrland

    vnorrland Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2013
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Men när jag har kontantkort låter signalen likadant hela tiden. Det är bara när jag har mitt abonnemangskort som det blir så här. Har testat att vrida och vända på den, hålla i den, inte hålla i den. Testat olika signaler. Gjort ett par fabriksåterställningar och uppdaterat mjukvara. Likt förbenat funkar bara signalerna ordentligt när jag använder mig av kontantkort. Samma leverantör (Telia) för både kontantkort och abonnemangskort.

    Har nu avverkat två nya simkort på några veckor för att testa. Väldigt irriterande för jag hör inte signalen ordentligt på jobbet när den dämpas som den gör.

    Telia ska göra nån felsökning men jag skulle gärna vilja komma på vad det kan vara. Är väldigt mysko tycker jag.
     
  5. vnorrland

    vnorrland Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2013
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu har det löst sig! Efter att ha chattat med Telia löste vi det så att jag åkte in till en Telibutik. Där kopplade de över abonnemanget till fungerande kontantkort - och vips så ringer telefonen som den ska! Märkligt är det - men jag är glad att problemet är löst. Varför verkar ingen kunna svara på!
     
  6. robb_bb

    robb_bb Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2012
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Vart hittar jag den inställningen? Har s3 men inte hittat.
     
  7. bvb

    bvb Solbränd Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    3 416
    Mottagna gillanden:
    1 420
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Dialer->Call settings->Increase volume in pocket.