Problem: Laddar långsamt

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av Musten, 24 jan 2013.

  1. Musten

    Musten Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2010
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Tjena!
    Min S3a har de senaste dagarna börjat ladda extremt långsamt, när jag laddar över natten så blir det typ 50% på 6 timmar eller nåt. Nu har jag kört slut på batteriet och försöker ladda igen men den har laddat i ca 2 timmar och när jag kollar på telefonen så visar den att batteriet är fyllt till en fjärdedel kanske (Telefonen är avstängd). Jag har också märkt att när jag går in på batteri under inställningar så står det Laddar (USB) fastän jag använder mig av den vanliga laddaren... Finns det nåt jag kan göra? Kör senaste FW från Samsung, ej rootad.
     
  2. donnys

    donnys Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Testa att byta laddare
    Fick detta problem för ett tag sen. Bytte laddare o så funka det igen

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  3. Caroline81

    Caroline81 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2010
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Jag har också detta problemet, att mobilen behöver längre o längre laddningar för att nå 100%. Sist tog det 7 (!) timmar när jag laddade den i offlinemode under natten. (Sjukt störande. Jag har dock inte att det står att det laddas med USB utan med AC.=
    Blir detta problemet bättre om man kör en återställning på mobilen? Från första början (innan jag ens uppdaterade till JB) så var mobilen fulladdad efter 3 timmar så att det nu ska ta längre och längre tid är helt oacceptabelt! Är det fel på den så man måste skicka in den eller? :cry:
     
  4. qais

    qais Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2011
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hade exakt samma problem med sega laddningar och tillslut läste jag runt och fick rådet att byta laddare och problemet var löst laddar nu snabbt som attan, rekommenderar dig byta laddare så ska nog ditt problem vara löst .... lycka till!
     
  5. Caroline81

    Caroline81 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2010
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Tack för svar, men alltså... Min S3a är ca 3 månader gammal. Ska man behöva köpa ny laddare för ett par hundra varje kvartal? :P
     
  6. vulfgar

    vulfgar Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 maj 2011
    Inlägg:
    1 564
    Mottagna gillanden:
    229
    Telefon:
    OP 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Launcher: Nova
    testa med en annan laddare och om det funkar med den så kan du ju reklammera din laddare.