Problem: Låser sig!

Diskussion i 'Xperia V' startad av braxen11, 10 dec 2012.

  1. grodan99

    grodan99 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2012
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Nej inga problem sen jag fick ny lur.
     
  2. acke

    acke Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Någon som har testat JB-uppdateringen till Xperia V och kan konstatera om det åtgärdade problemet med SOD eller ej?
    Köper ingen telefon utan att veta att det är fungerande mjukvara.
     
  3. acke

    acke Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Öhh, får svara på mitt eget inlägg. Hittade detta på http://talk.sonymobile.com.

    9.1.A.0.490 (official sony experia V FW) still has the random freeze in standby issue, My phone was frozen this morning!

    Vilket jävla skämt Sony!!
     
  4. braxen11

    braxen11 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2011
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jaha! Det låter ju Bra!
     
  5. swensson86

    swensson86 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2012
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Kan bekräfta första låsningen med JB för mig :-(
    Såg att den starta om sig när den låg på bordet å nu gick den ej att väcka :-(
     
  6. acke

    acke Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det här får en ju att börja fundera på om det verkligen är ett mjukvaruproblem eller om det är hårdvaran som är problemet?
    Skrämmande att sånt här skräp får säljas för närmare 5000:-utan att räknas som bedrägeri!
    Hade jag haft en XV med detta problem så hade jag varit vansinnig. Detta "flaggskepp" har ju funnits på marknaden i flera månader och är ju snart på väg att bytas ut mot nästa modell. Ändå har dom inte en aning om hur problemet skall lösas.. eller också bryr dom sig helt enkelt inte? Supporten från Sony verkar ju också vara otroligt nonchalant och passiv på de frågor som ägarna av Sonytelefoner ställer.
    Man kan ju undra hur funktionell Xperia Z kommer vara...
     
  7. inza

    inza Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2010
    Inlägg:
    1 034
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Tänkte balansera tråden och säga att det funkar hur bra som helst för mig!

    Dock har min hängt sig en gång innan update. När jag sedan startade telefonen igen hade Dialern dragit 30% av batteriet. Ringer ni mycket ni som har problem? Jag ringer nästan aldrig och den enda gången det hänt för mig är efter ett samtal.
     
    Last edited: 6 feb 2013
  8. MartyAB

    MartyAB Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2009
    Inlägg:
    70
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Instämmer md dig inza. Jag använder min V i jobbet och ringer mellan 10 - 20 samtal om dagen. Jag har inte haft några låsningar eller något annat problem sen jag köpte den i december. Men det är skälvklart väldigt tråkigt för de som inte har fått en full fungerande mobil, och sony borde fixa vad det nu är för fel så snabbt som möjligt.
     
  9. Persson123

    Persson123 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2010
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Min har börjat låsa sig efter uppdatering till JB, fryser dock endast med laddaren i när den sitter i väggen.
     
  10. cola

    cola Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    128
    Mottagna gillanden:
    22
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xperia 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xperia 5
    Nu fick jag min första SoD med JB. Inte för att jag trodde att det skulle vara fixat men klart man hoppades. Jag tror de skickade ut JB tidigare än tänkt för att de ska kunna få ut en uppdatering baserad på JB så snart som möjligt som fixar problemet.
     
  11. acke

    acke Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Låter ju roligt att de som inte är drabbade tidigare blir det efter JB uppdateringen. =/
    Man funderar på hur många procentuellt som är drabbade. Sony säger ingenting iaf.
     
  12. inza

    inza Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2010
    Inlägg:
    1 034
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Fick två SoDs igår och jag konstaterar följande, WiFi är boven! Så var det på min gamla O2X (skittelefon) också. Idag körde jag med förlängd batteritid (så wifi och data stängs av i standby) och jag har inte fått en SoD än. Körde med det på hela tiden i början för jag tyckte batteritiden sög men sen blev den bättre så jag stängde av det och jag började få SoDs. Så min erfarenhet säger hittills att detta är en lösning.

    Om folk får SoDs när ni laddar (också ett O2X problem) kan ni testa med att aktivera håll skärmen aktiv under utvecklaralternativ. Det funkade på O2X, man får bara släcka skärmen manuellt med låsknappen så funkar slipper man ha den på.
     
  13. braxen11

    braxen11 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2011
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jag trodde också det var wifin ett tag men så var det inte!
    i övrigt Jag gjorde systemåterställning innan jag uppdaterade till Jelly Bean,hitills har det funkat bra
     
    Last edited: 8 feb 2013
  14. braxen11

    braxen11 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2011
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Däremot så tappar jag nätet ibland å måste starta om telefonen för att det ska funka!
    Endast nödsamtal står det,när jag startar om blir det full mottagning!
     
  15. Stryc9

    Stryc9 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2009
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tappar också nätet, tar några minuter innan det hoppar igång, om man inte startar om förstås, då brjar det fungera på en gång
     
  16. UHz

    UHz Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    Telia, Katshing

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Katshing
    Tappar också nätet och telefonen låser sig fortfarande (SoD) efter JB uppdateringen. Verkar som om risken är större om man har wifi på och telefenonen ligger oanvänd en lite längre stund.

    Edit: Kanske ska nämna att jag har Telenor som operatör, om det kan spela roll.
     
    Last edited: 8 feb 2013
  17. Concha

    Concha Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2010
    Inlägg:
    393
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    För er som det strular för, har ni testat att köra en återställning via Update Service eller via mobilen för att se om problematiekn försvinner..??
     
  18. Zimmerman

    Zimmerman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2010
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Det har nog skrivits åtskilliga gånger i tråden redan, det mesta verkar ha testats..

    I mitt fall har detta gjorts: Jag har gjort systemåterställning och "reparationsfunktionen" i Sony Update Service, i PC Companion och på det "vanliga" sättet via mobilen. En serviceverkstad har gjort formatering av minneskrets, systemåterställning och uppdatering vid ett tillfälle och bara uppdatering vid andra tillfället.. Fem låsningar på en vecka efter sista servicen, och då låg telefonen bara i standby utan vare sig sim-kort, minneskort eller appar installerade. Sony har nu själva godkänt en reklamation och den är tillbakaskickad till Regenersis för utbyte. Läs gärna mina tidigare inlägg, där har jag beskrivit mitt ärende lite mer




    EDIT! Såg nu att du kanske menade problematiken med tappad nätanslutning o.s.v, så mitt svar var kanske inte så relevant. Ber om ursäkt för det :)
     
  19. Concha

    Concha Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2010
    Inlägg:
    393
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Lugnt Zimmerman, lugnt...:)
     
  20. braxen11

    braxen11 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2011
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Mina nätproblem berodde kanske på att APN inställningarna för Telenor var jätte konstiga efter att jag hämtade dom automatiskt efter uppdateringen, jag fick gå in och korrigera dom manuelt när jag såg det! Så kolla inställningarna!