Tips: Jellybean samsung galaxy s2 release.

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Anton2423, 11 sept 2012.

  1. Bejje

    Bejje Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2011
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag hade samma problem. Hade dock missat att jag behövde starta om datorn. Tror inte man alltid behöver det, men under vissa omständigheter behövs det för att drivrutinerna ska fungera.
     
  2. Elemental

    Elemental Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    88
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 3 XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 3 XL
    Nu blir jag snart tokig. Är helt omöjligt att få kontakt med telefonen. Har hållt på och ominstallerat Kies, laddat ner separata usb-drivers från samsung, startat om telefonen och datorn flera gånger, inget funkar. Senast jag provade sätta i usb-sladden nu så kom det upp "unknown device" och att drivrutiner inte installerades. Har testat olika usb-portar och usb-sladdar. Fattar inte vad som är fel, gick hur bra som helst innan JB. Måste ju få kontakt med datorn för att kunna säkerhetskopiera med Carbon.

    Kan man säkerhetskopiera alla data till sitt sd-kort istället på något sätt?
     
  3. TunnelbanevagN

    TunnelbanevagN Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    14
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+ 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+ 5G
    Platta:
    Apple iPad 9,7" 6th Gen
    Min USB-port är också slut.
    Använder mig av Wondershare MobileGo (https://play.google.com/store/apps/...sMSwxLDEsImNvbS53b25kZXJzaGFyZS5tb2JpbGVnbyJd) för att föra över bilder och musik osv. Dessutom för att installera appar jag hittar på andra ställen.
    Allt går över wifi :)
     
    Elemental gillar detta.
  4. anton_mjor

    anton_mjor Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2010
    Inlägg:
    133
    Mottagna gillanden:
    22
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    LG G2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    LG G2
    Nu snackar vi batteritid!
    Utan Hotmail som väcker telefonen har jag plötsligt sån här batteritid.
    Jag har spelat lite spel, ringt lite och skickat den del sms. Nu är jag nöjd :)
    [​IMG]
     
  5. n_sandstrom

    n_sandstrom Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2011
    Inlägg:
    430
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Tanken med det blåa "korset" är att du ska få en bakgrund som fungerar i både liggande och stående läge. Nyare enheter roterar bakgrunden då man roterar telefonen, så där är systemet vettigt.
    Men som sagt, att det ens dök upp på vår telefon är bara märkligt.
     
  6. TunnelbanevagN

    TunnelbanevagN Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    14
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+ 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+ 5G
    Platta:
    Apple iPad 9,7" 6th Gen
    [​IMG]

    När jag postade bilden på batteriförbrukningen igår morse skrev jag att min S2 nog aldrig har varit så lugn. Då hade jag dock inte Wifi påslaget.
    Jag testade samma sak nu inatt (dock med Wifi påslaget) och har insett att min batteritid har blivit betydligt bättre!
     
  7. Bo_B

    Bo_B Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2012
    Inlägg:
    494
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Med min telefon händer inget alls ifall jag lutar omkull den!
    Om jag inte visar galleriet förstås, för då tippar bilderna så att de visas med upp uppåt i alla lägen.
    Men hemmaskärmen med alla ikonerna är fastnaglad, så då lär det ju inte behövas någon bakgrund som har kvadratisk form...
    Det är skillnad på min ASUS Transformer Infinity TF700, för på den så tippar hle konkarongen när man vrider enheten.
    Verkar som om S2-an är byggd för att vara i porträttmode (vilket ju oftast är fallet faktiskt)....
     
  8. n_sandstrom

    n_sandstrom Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2011
    Inlägg:
    430
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Vad har du på din telefon egentligen? Min vakna till konstant och hela tiden. Och det även strax efter återställning, enbart ett mailkonto inlagt, sync, gps och wifi av. :/

    Ja, som jag skrev, nyare telefoner, dvs inte våra S2'or. Det är som sagt inget annat än märkligt att bildskalningen finns hos oss.
     
  9. Elemental

    Elemental Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    88
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 3 XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 3 XL
    Tack, ska testa den nästa gång jag ska föra över bilder till datorn! :D

    Tog en nödläsning och laddade upp mina bilder till Dropbox, tog ju lite tid men funkar ju iaf. Har precis gjort factory reset, nu ska det bli spännande att se om det blir någon skillnad på telefonen! :)
     
  10. Droid_276

    Droid_276 Guest

    Skriver här på min fars vägnar som äger en SGSII. Verkar Jelly Bean bra? Han undrar om det är värt att uppdatera.

    Har läst några sidor bak i tråden. Som jag förstår det är det väl små buggar? Men inga större fel? :D
     
  11. MatsGF

    MatsGF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2009
    Inlägg:
    796
    Mottagna gillanden:
    133

    MINA ENHETER

    Jag antar att du gjort en factory reset efter installation av jb?

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
     
  12. ClaesN

    ClaesN Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2012
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    21
    Telefon:
    Huawei p20 pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei p20 pro
    JB är toppen, som en helt ny telefon!!!

    C
     
    Droid_276 gillar detta.
  13. anton_mjor

    anton_mjor Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2010
    Inlägg:
    133
    Mottagna gillanden:
    22
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    LG G2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    LG G2
    Japp, flera gånger faktiskt.
    Hade lite problem med mitt gamla SIM-lås som klickade i vid uppdateringen, så jag var tvungen att nedgradera, låsa upp och uppgradera igen.

    Vet inte varför den småvaknar sådär ibland, men det är helt klart bättre än när jag hade Hotmail installerat, så det kan jag leva med.
     
  14. Paul

    Paul Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2010
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    69

    MINA ENHETER

    Ja, det är riktigt grymt :) När jag fick Android 4.0 var det som att få en ny telefon, och nu när 4.1 kom blev den ny igen :) UI:et flyter extremt fint, men även program! Swiftkey flyter mycket bättre! Google Now är riktigt coolt, och drop-down menyn innehåller mycket mer information och funktioner än förr. Jag är extremt nöjd. Tidigare var jag väldigt intresserad av att skaffa en Nexus 4 men nu klarar jag mig med den här ett bra tag till :)
     
  15. Sorid

    Sorid Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2010
    Inlägg:
    854
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Uppdatera och gör en factory reset! Jag gjorde det och min blev som ny. Oerhört snabb och flyter på bättre än förut :)

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
  16. TunnelbanevagN

    TunnelbanevagN Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    14
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+ 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+ 5G
    Platta:
    Apple iPad 9,7" 6th Gen
    Kan lista allt som har med internet och göra:
    Bli medlem eller för att visa innehållet!

    ---
    Stötte på en grymt irriterande sak idag;
    Jag använder mig av PlayerPro och a-JAYS One+ för att lyssna på musik i mobilen.
    Jag har JAYS egna headset control-app, men så fort jag trycker en gång på knappen på hörlurarna så startar den inbyggda musikspelaren.. Går det att välja vilken spelare jag vill ha som standard?
     
    Last edited: 12 feb 2013
  17. sunemangs

    sunemangs Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2011
    Inlägg:
    613
    Mottagna gillanden:
    228

    MINA ENHETER

    Finns ju alltid risk att saker och ting strular, så fungerar telefonen bra nu så går det ju skippa uppdateringen.

    Men personligen tycker jag att han ska lägga in den.

    Ett par saker jag kan nämna:

    1. Flyter väl lite bättre.

    2. Blockeringsläge som man kan blocka vissa personer eller tider osv.

    3. Smart stay som ska hålla skärmen tänd sålänge man kollar på den, detta fungerar dock inte hos mig, men så har jag heller inte gjort någon fabriksåterställning som kanske skulle lösa det problemet.

    4. Genvägar på låsskärm, fast har man mönsterlås så kommer dessa genvägar synas som vanligt, tex om man ska starta kameran från låsskärmen så händer ingenting, sedan får man låsa upp mönsterlåset och då är kameran igång. Så dessa genvägar är väl mest lämpade om man har slide-to-unlock som lås kanske.

    5. Går att pausa videoinspelningen.

    6. Med jb går det väl om man skulle råka få någon notifiering långtrycka och komma till just den appen i inställningar-program och stänga av notifikationer från den.

    7. Nyheter & väder appen/widgeten är borttagen, så om han brukar använda den så kan du lägga in den genom att ladda ner den härifrån: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1347792 (blue)

    8. Kalendern är lite mer tydlig och har även nu ljust tema istället för mörkt.

    Sen finns det ju såklart massa annat nytt som att man kan ändra färg på pratbubblorna i smsappen osv, men dessa var väl de jag fann intressanta iaf.
     
  18. Bejje

    Bejje Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2011
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Appropå smart stay, borde inte det hjälpa till att dra ur batteriet snabbare eftersom kameran då måste användas hela tiden när man använder telefonen?
     
  19. sunemangs

    sunemangs Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2011
    Inlägg:
    613
    Mottagna gillanden:
    228

    MINA ENHETER

    Det är väl knappt mätbart kan jag tänka mig, testade och ikonen med ögat som känner av kom fram efter 22 sek av tänd skärm. Så om det är 22-sekundersintervaller så skulle jag gissa på att det är obefintlig sämre batteritid. :)
     
  20. anton_mjor

    anton_mjor Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2010
    Inlägg:
    133
    Mottagna gillanden:
    22
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    LG G2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    LG G2
    Smart stay går olika fort beroende på hur lång skärmtid du har på.
    Jag har ställt in min på 15 sek, så då scannar den en gång efter 7 sec, tonar skärmen om jag inte ser på den, sen en gång till efter 7 sec och släcker skärmen helt.
    Mycket smart, sparar säkert lite juice.
    Jag har däremot märkt att smart stay släcker skärmen direkt om man har helt släckt i rummet, oavsett om man tittar på telefonen eller inte. Antar att kameran inte ser bra i mörker.