Sony Xperia Z Tråden

Diskussion i 'Xperia Z - Allmänt' startad av Droid_Nexus, 8 feb 2013.

  1. BrittBastard

    BrittBastard Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2010
    Inlägg:
    124
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Laddstället följer INTE med när man köper den via Telenor direkt. Har fått det bekräftat via deras kundtjänst. Dåligt.


    Edit: Å andra sidan blir månadskostnaden fn så mycket lägre om man köper telefon där jämfört med att köpa den på t ex Phonehouse.
    Surf med Pott 349 inkl telefonen hos Telenor: 449:-/månad
    Surf med Pott 349 inkl telefonen hos Phonehouse: minst 600:-/månad (rätta mig om jag har fel men det var det billigaste jag hittade)
     
    Last edited: 13 feb 2013
  2. bergek

    bergek Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 nov 2010
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    329/mån i 24 månader på phonehouse med 3-surf max för privatperson.

    Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2
     
  3. garpen0

    garpen0 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2013
    Inlägg:
    223
    Mottagna gillanden:
    132
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro
    Var så otroligt sugen på denna modell och byta bort min Lumia 900 som jag har haft sedan juni förra året tills jag läste Phonearenas recension. Kameran är medelmåttlig och problem med samtalskvalitén. Dessa två punkter är de viktigaste för mig att de är top notch. FAN SONY.

    Jag är så trött på Windows Phone just nu men hur svårt kan det vara att tillverka en High End-telefon med fokus på kamera och samtalskvalité. Är det bara Nokia som kan detta? (lumia 920).

    Får invänta HTC konferens 19/2 samt Nokias 25/2. Hoppas att Cdons rabatt är kvar tills dess. Jäkligt trist då jag var så nära att lägga en beställning. Förhoppningsvis lite mer positivt från GSMarena när de släpper sin recension om ett par dagar...
     
  4. djstoffe

    djstoffe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2010
    Inlägg:
    284
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER


    Tänker precis som du i mitt köp. Plus att jag länge velat köpa en lur med premiumkänsla, utan massa knakande plast. Och bra gjort av Sony som faktiskt anammat on-screen knapparna!

    Jag var ett tag inne på LG optimus g, men det är ju LG och jag har ingen god erfarenhet av det företaget gällande andra produkter. Dessutom när man läser om dåligt utvecklarstöd så tilltalar det mig mindre.
    Men Nexus 4 då!? Ja, hade den haft 4G när den släpptes hade jag köpt den då. Sen såldes den slut när jag velade fram och tillbaka om 4G verkligen "behövdes" :P

    Jag ville ju ha en lur med S4Pro-chippet och dens prestanda. Att Xperia Z är så pass lik Nexus 4 öppnar möjligheten för ett gott utvecklarstöd.
    Jag har en Xperia S idag, men den har inte tilltalat ett så stort antal utvecklare, troligtvis för dens udda processor, med erfarenhet av Nexus one och SGS2.

    Att den är vattentålig ser jag som ett plus, men absolut ingen nödvändighet.
    Jag har bokat min och jag känner mig mer säker på mitt val när man nu kan läsa om detta: https://swedroid.se/sony-publicerar...xperia-z-innan-enheten-ens-har-slappts-notis/
    och
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2108274

    Om nu bara Sony är snälla mot communityn så är jag kvar som kund några år till ;)
     
  5. Eeelgen

    Eeelgen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2012
    Inlägg:
    503
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Men hamnar inte exynos octa i AOSP lär situationen bli samma som med S3. Man sitter där med i bästa fall halvtrasig CM och 48 målade TW-roms att välja mellan.
    Hellre en telefon som känns premium och har fungerande aosp än något plastigt prestandamonster.
    Touchwiz får ändå jelly bean att kännas som froyo

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  6. Starchild89

    Starchild89 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2011
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Köp på CDON, Surf med Pott 449 inkl telefon kostar där 449 i månaden! :)
     
    BrittBastard gillar detta.
  7. BrittBastard

    BrittBastard Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2010
    Inlägg:
    124
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Perfekt, beställde där istället. Bra erbjudande av CDON!
    Snopet för Telenor, men å andra sidan får dom ju in samma pengar ändå av CDON istället.
     
  8. Starchild89

    Starchild89 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2011
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Mycket bra av CDON :) Och när man får högtalaren med!
     
  9. alabrand

    alabrand Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2013
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    33
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Vet någon om XPERIA Z från CDON är operatörlåst eller ej med tanke på att den säljs endast, vad jag vet, med Telenor abonnemang?

    Och jag frågar igjen och hoppas på ett konklusivt svar; Vilka andra operatörer enn Telia har öppen bootloader / open bootloader?
     
  10. crf_niklas

    crf_niklas Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2011
    Inlägg:
    287
    Mottagna gillanden:
    86

    MINA ENHETER

    Sjukt sugen på denna mobil, har en ONE X idag som jag är grymt nöjd med men ändå vill man ju byta :)

    har 2 osäkra punkter, hur är batteritiden på en sån här? klarar den 2 dagars "normal" användning tro?

    Hur är Glasen, kommer nu både fram och baksidan spricka? (har ej lyckats spräcka någon av mina tidigare mobiler One X, Sensation, N8)

    vad tror ni?

    Mvh
     
  11. Airborne

    Airborne Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    99
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Undrar om denna mobil har ett sådant litet hål som man kan trä igenom en handleds/halsrem?

    Den samsung note jag har nu saknar det så man måste ha väska till den hela tiden.

    Noten har varit trevlig annars men nu är jag sugen på denna Sony mobil också för att jag gillar vattentäta mobiler.

    Har ju en gammal SE Active som får göra tjänst på båten men med denna nya sony klarar jag både prestanda + 4G och vattentålighet så den är mycket intressant.
     
  12. youknow

    youknow Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    264
    Mottagna gillanden:
    16
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+

    Ja den har en sånt hål i högra hörnet hörde jag på en unboxvideo jag såg. Har dock ingen källa just nu.



    Edit:
    http://cdn.lowyat.net/wp-content/uploads/2013/01/xperia-z-hands-on.jpg
     
    Last edited: 14 feb 2013
  13. Stolle

    Stolle Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2011
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ok. Jag har ingen erfarenhet av kvalitén på utbudet av rommar till S3. Vad gäller Touchwiz och all bloatware som dessvärre följer med Samsungs lurar, är det ju dock inget man inte löser med rot och Titanium Backup..? Eller?

    Skickat från min XT910 via Tapatalk 2
     
  14. permal

    permal Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2011
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Om man läser phonearenas recension av z:an får man intrycket att kameran ger ganska dassiga bilder. Tittar man däremot på bilder i gsmarenas preview ser ju kvaliten mycket bra ut. Jämför tex bild nummer 6 i phonearenas review med bild nummer 3 i gsmarenas. Båda skall var tagna med iso 40 men phonearenas med 1/800 s och gsmarenas med 1/160 s. Jag förstår inte hur hur phonearenas bild kan vara så brusig och innehålla så mycket artefakter när den uppenbarligen verkar vara tagen i betydligt mer ljus än gsmarenas bild? Är det något som har bättra koll på detta? Något verkar skumt här...
     
  15. Soccom83

    Soccom83 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2011
    Inlägg:
    241
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

  16. garpen0

    garpen0 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2013
    Inlägg:
    223
    Mottagna gillanden:
    132
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro
    Inväntar också Gsmarenas recension. Recensionen från Phonearena fick mig att inte slutföra köpet hos Cdon.
     
  17. Concha

    Concha Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2010
    Inlägg:
    393
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    På phonehouse.se har dem missat att räkna bort den månadsrabatt som Telenor ger på dem olika abonnemangsformerna... Upptäckte det när jag kollade själv... Annars tror jag inte att dem kommer att vara något speciellt dyrare än Telenor, inte på webben iallafall...
     
  18. BrittBastard

    BrittBastard Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2010
    Inlägg:
    124
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Fast jag tror månadsrabatten bygger på vilken telefon du väljer också så det är nog snarare rabatt på själva telefonen. Kolla själv på CDON t ex som har en betydligt bättre månads/mobilrabatt. Det är alltså inte Telenor som ger någon mobilrabatt, tror jag, utan snarare återförsäljarna.
     
  19. Eeelgen

    Eeelgen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2012
    Inlägg:
    503
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Hade det varit så enkelt hade jag inte brytt mig om att klaga.
    Även på debloatade roms är skillnaden mellan S3s jelly bean och aosp på nån qcom eller Nexus telefon enorm i flyt osv.


    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  20. youknow

    youknow Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    264
    Mottagna gillanden:
    16
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+
    Visst, det känns som dom skrivit ihop recensionen utan att ens ha telefonen. Men det är ju alltid kul att idg som brukar klassas som -iphone frälsta- ger maxbetyg till en android lur.
    Tror inte det stod något negativt förutom priset 6300kr som ändå redan är felaktigt.