RAMOS W30 Quad Core Samsung Exynos 4412 10.1" 1GB Ram 1280X800 IPS Android 4.1

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av Swedroidman, 2 okt 2012.

  1. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Vet inte om det verkar vara jättemycket mjukvaruproblem med andra kina -plattor..?

    Tack för länken till dokumentären, intressant! Tror dock inte att de mer etablerade tillverkarna av tablets/telefoner använder fabriker med bättre villkor. Detta är nog tyvärr en dyster sanning för all modern elektronik (och leksaker o.s.v.). Fanns det en rättvisemärkning eller motsvarade för elektronik skulle jag gladeligen betala iPad -pris (eller mer) för en tablet tillverkad i en fabrik där villkoren för de anställda är rimliga.
     
  2. Merlinen

    Merlinen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ok

    Från Ramos själva, gick på 2200kr med frakt.
    Ska hämta ut den idag från posten, men pga lite andra extra utgifter som dyckt upp så kommer jag behöva sälja den direkt :(
     
  3. err0r

    err0r Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2010
    Inlägg:
    310
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Tvärt om, W30HD har fler problem pga HD skärmen, har testat både W30 och W30HD när jag var i Kina och rekommenderar alla att köpa W30 ist.




    Vilken jxxxla propaganda, jag har bott i Kina o 10 år och jobbat nära elektronikfabriken och har därför bra insikt i denna marknad.
    Det finns alltid avarter i alla länder och alla områden, kanske mest i Kina eftersom dom har 1.3 billioner männinkor och är världens fabrik.

    Efter att ha besökt massor med fabriker speciellt dom som tillverkar datorplattor så kan att situationen är helt omvänt, efterfrågan på ung arbetskraft är så hög att arbetarna kan vraka och välja, och på senare år jpbbar dom kortare tider och ofta inga helger, ska man klaga så kan man inst. klaga på dom som tillverkar för stora märken som Apple.

    Titta ist. hur papperslösa utnttjas i Sverige och andra Eu länder, svarta slavlöner, usla arbetförhållanden och allt detta sker i din egen stad.

    Nog om detta...

    Ramos är en av dom bästa tillverkarna med utmärkta förhållanden i fabriken, problemet för Kina märken är mjukvarubiten det är helt enkelt ekonomiskt fel att investera i egna utveklare eftersom folk ändå köper allt som har quad-core tryckt på förpaningen.
     
  4. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Intressant att få en synpunkt från en med egen erfarenhet! Överraskande dock att din uppfattning skiljer sig så markant från den som framställs i dokumentären som länkades till, och från alla andra rapporter som framkommer i media... nu är vi rejält OT, men bara en nyfiken fråga: vad menar du med "utmärkta" förhållanden i Ramos -fabriken?
     
  5. err0r

    err0r Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2010
    Inlägg:
    310
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Skulle en dokumänter om perfekta förhållanden vecka uppmärksamhet?

    Med "utmärkta" förhållanden menar jag att du skulle vara fårvanad hur bra dom har det gemfört med dokumänteren som nämnts och deras hembyar dom kommer ifrån, jag säger inte att dom tjänar en fjärde del av vad en ungdom får på MC i Svea men att dra alla Kina fabriker över en kam efter en dokumänter är ju helt fel.

    Det är lätt att sitta i Svea och klaga.

    Sammtidigt går deras levnadsstandard upp när våran här i EU går ner.
     
  6. Merlinen

    Merlinen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu har man bara hunnit titta lite snabbt på den då man ska sälja den men jävligt bra skärm på den.

    Edit.

    Surt, saknar 11 inlägg för att lägga upp en annons fast man varit med i Swedroid i 3 år :/
     
    Last edited: 1 feb 2013
  7. Gymir

    Gymir Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2011
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Dom verkar ha hittat en del godis i w30hd, men de kan inte få det verifierat.

    W30HD already has Exynos Prime that defaults at 1.7ghz but needs a heatsink for that so Ramos wisely choose the 1.4ghz frequency.
    Also it seems to have a TV-out from usb port capability
    I/ServiceManager( 1428): Waiting for service SecTVOutService...
    D/SecTVOutService( 1432): SecTVOutService instantiate
    D/SecTVOutService( 1432): virtual void android::SecTVOutService::setHdmiStatus(uint32_t) HDMI cable status = 1
    ( 1432): bool android::SecHdmi::connect()::m_flagHWConnected() fail
    E/SecTVOutService( 1432): virtual void android::SecTVOutService::setHdmiStatus(uint32_t): :mSecHdmi.connect() fail
    D/SecTVOutService( 1432): SecTVOutService r=0
    and GPS
    mtk_stp_GPS_chrdev driver(major 191) installed
    <6>[ 149.845520] GPS: mt3326_gps_suspend: dev = c0989df8, event = 2,
    <6>[ 149.845529] GPS: mt3326_gps_set_suspend: issue sysfs_notify : d68fb930
    <6>[ 149.845540] GPS: mt3326_gps_power: Switching GPS device off
    Also due to battery constrains defaulted the Lcd refresh rate to 42.28 Hz instead of 60hz.

    Sen vad det något med kameran, något med setfile_S5K3H7.bin vet inte riktigt vad det är men tydligen någonting med samsung..

    Det blir intressant att se när källkoden släpps, och de verkar kunna få den av ett företag i Italien som kör en rebranded Ramos w30hd..

    Fortsättning följer :P
     
  8. err0r

    err0r Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2010
    Inlägg:
    310
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Det lär dröja, den Italienska versionen har inte släppts än så vitt jag vet.
    W30 har potential hoppas fler android hackare får tag på denna platta.
     
  9. Lobbe

    Lobbe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    61
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    w30hd batteritid

    Ni som har w30hd. Hur lång batteritid kan ni få ut?
     
  10. lr10

    lr10 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2009
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Någon som testat DRX custom rom till W30HD?

    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2135929

    Verkar på kommentarerna som att det funkar bra förutom att hårdvaruacceleration av videos inte stöds just nu.

    Hur är det förresten med lagg i menyer och liknande? Hur responsiv är den?

    Lite nyfiken, innan en eventuell beställning.
     
  11. henq

    henq Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2009
    Inlägg:
    178
    Mottagna gillanden:
    2
    Telefon:
    Samsung S6 Edge

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung S6 Edge
    Fått hem min W30HD nu och den funkar helt ok förutom Youtube och Netflix. Bra att surfa med och titta på SVTplay. Hoppas uppdateringen nästa vecka löser löser Youtube / Netflix - problemet.
     
  12. Stennan

    Stennan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2009
    Inlägg:
    459
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Hur pass bra är är plattan vad gäller svt play spelaren (orkar den med högre upplösningar)? Har en kompis som funderar på att skaffa plattan till sin mor för att kolla svtplay samt lösa korsord.
     
  13. henq

    henq Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2009
    Inlägg:
    178
    Mottagna gillanden:
    2
    Telefon:
    Samsung S6 Edge

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung S6 Edge
    Japp, SVTplay funkar bra med "Play SE"-appen på högsta kvalitéten.
     
  14. Merlinen

    Merlinen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  15. Gymir

    Gymir Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2011
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Senaste mjukvaran är här
    http://dl.vmall.com/c0zfuhnhd2

    Jag har inte installerat den men tydligen ska spelen flyta bättre, och youtube och MX player fungerar med hårdvaru-avkodning.

    Väntar och ser, vill inte installera om alla spel och program på plattan, har även en del document och filer som jag vill spara, men vet inte hur och var de ligger :D
     
  16. Merlinen

    Merlinen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Läst lite nu om dom som testat nya firmwar så fungerar youtube,MX player m.m. med full HD fullskärm.

    Edit.

    Verkar också som vissa spel tex. "NFS most wanted" som laggade förut flyter på nu.

    Here is the changelog from Ramos

    Critical update:

    1. Updated video decoder driver, optimized online play video apk compatibility to solve the problem ppsHD, pptvHD, youtube and other clients that could not play Video.

    2. Optimize charging efficiency and battery management to reduce the power consumption

    3. Optimize the WIFI performance and improve sleep policy, When tablet sleeps you can set WIFI so it doesn't shut down.

    4. System stability optimization as well as a number of other bug corrections

    5. Reset: Reset time modified to 10 seconds
     
    Last edited: 21 feb 2013
  17. Snarko

    Snarko Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2010
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Låter ju riktigt nice! Undrar om Netflix fungerar nu, nån som har lust att prova?
     
  18. Merlinen

    Merlinen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är extremt sugen på att testa den men vill inte använda den då jag ska sälja den.

    Men kanske får ta och flasha upp den färdigt m.m.
     
  19. henq

    henq Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2009
    Inlägg:
    178
    Mottagna gillanden:
    2
    Telefon:
    Samsung S6 Edge

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung S6 Edge
    Netflix funkar fortfarande inte, filmen syns inte.
     
  20. oso

    oso Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 mar 2013
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!
    Ny på forumet!
    Har precis beställt en Ramos w30hd från aliexpress för 1900 ink frakt. Kom på först efteråt att kolla igenom specen.. Det visade sig efter koll med säljaren att den inte hade svenskt språk installerat...

    Inget större problem antar jag eftersom uppdatering av firmen inte verkar vara någon större sak...
    Hur är det med de olika firmarna? Vilken ska man välja?
    Är den senaste med releasedatum 20130218 den som verkar flyta bäst och vara mest stabil.
    Är svenska med i alla nya firmar från Ramos?
    Eller ska man gå på någon custom rom?
    Finns det någon custom på JB?
    Är det någon som testat att köra mot blåtands-GPS.
    Jag använder nallen som sjökortsnavi med navionics men vill kunna använda plattan om det är möjligt...

    Många frågor men är tacksam för svar!

    Stay safe
    oso