MinTF300T trycker på knappar av sig själv!

Diskussion i 'ASUS' startad av CJ954RR, 26 nov 2012.

  1. CJ954RR

    CJ954RR Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2010
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Tjena.

    Köpte en TF300T för ca 1,5 månad sedan. I början fungerade den klockrent, fick uppdateringar som jag skulle och var helnöjd, förutom över den dåliga överföringshastigheten :P

    Men men. För ca 2 veckor sedan fick jag senaste uppdateringen och installerade den. Installationen gick bra men efter första omstarten så började den leva sitt eget liv. Den öppnade menyer av sig själv, backade i webläsaren, om jag skulle låsa upp skärmen så kunde jag knappt dra upplåsningsknappen till höger för att lyckas låsa upp den mm.

    Efter några försök så lyckades jag i alla fall komma in i inställningarna och gjorde en "Factory reset" i tron om att något hade blivit korrupt. Yes, det fungerade! I någon dag i alla fall. Sedan var det tillbaka igen. Denna gången startade jag bara om plattan. Problemet var borta, men åter igen bara några timmar. Och så har det fortsatt sedan dess. Jag måste starta om den minst 1 gång om dagen för att den börjar leva sitt eget liv. I morse satte jag mig på tåget när jag åkte från tjejen, var tvungen att starta om den det första jag gjorde trots att det var det senaste jag gjorde igår kväll. Efter att ha sett på två serier vid 08-09 så la jag ifrån mig den och tog fram den först nu, 12 timmar senare. Och jag hinner inte mer än att starta en torrent innan den börjar sepa sig och jag får starta om den igen...

    Har någon varit med om något liknande? Just nu känns det som att den får åka in på reparation :(
     
  2. Lowfyr

    Lowfyr Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Misstänker attt jag har ngt liknande,glapp eller ngt i touchytan.bänder jag på plattan slutar den tillfälligt trycka som den vill. Så det är ngt fysiskt fel i mitt fall iaf.

    Kan tillägga att jag har tangentbordet till och det är oanvändbart då det verkar bli tryck där ngt är fel och den touchen får ett eget liv.
     
    Last edited: 30 nov 2012
  3. viken

    viken Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Min gör samma sak

    Min gör samma sak. Ska försöka reklamera den. Är faktiskt oerhört missnöjd med hela plattan. Segar ner sig och startar om titt som tätt.

    Ett annat fel för mig är att touchen tar på fel plats ibland. Den registrerar att jag trycker på en plats medan jag egentligen trycker på en annan. Det löser sig vid att bara tända och släcka skärmen med offknappen.

    Jag har nu haft många android produkter. 5 stk htc telefoner, 1 asus surfplatta och en samsung S3. Samsungen är den enda felfria produkten jag har haft än så länge. Nästa köp blir garanterat en samsung.
     
  4. albin749

    albin749 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2013
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har samma problem tror det är ett glapp men är inte säker på om man ska reklamera eller inte bänder man lite på den funkar den ju igen man annars är jag nöjd.
     
  5. laserturken

    laserturken Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2012
    Inlägg:
    967
    Mottagna gillanden:
    450

    MINA ENHETER

    Jag upplever också detta på min tf300t, enormt irriterade.
     
  6. xavior

    xavior Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2010
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det är samma på min.
    Ska fara och lämna den på service i veckan tänkte jag.
     
  7. ruva

    ruva Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    1 013
    Mottagna gillanden:
    265
    Operatör:
    Vimla (Se) och DNA (Fi)
    Telefon:
    One Plus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla (Se) och DNA (Fi)
    Telefon:
    One Plus 6
    Telefon 2:
    Nexus 6P
    Telefon 3:
    iPhone SE
    Platta:
    Samsung Tab S2
    Japp, samma här. Och batteritiden har blivit skräp. 2 timmar effektiv på två dagar sedan död. Tycker plalttan blir sämre för var uppdatering. Inget jag skulle rekommendera idag. Överprissatt om man tänker på den usla kvalitén. 700 kr är ett mer lagom pris.

    Och, vilken idiot på Asus har kommit på iden att man kan starta kameran med en viss rörelse när plattan är i viloläge. Dränerar batteriet på nolltid när man ofta råkar göra det.
     
  8. Kilrah

    Kilrah Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2011
    Inlägg:
    91
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Samma sak med min. Otroligt irriterande. Ofta är det så illa att det gör det helt omöjligt att surfa med plattan. Idag tex skulle jag skriva in en adress, skrev fel och tryckte backspace vilket resulterade i att den skrev 3-5 mellanslag istället. Hoppar fram och tillbaks i webbläsaren, trycker på länkar utan att jag rört skärmen etc.

    Dock löses det när man gör en omstart, men det ska ju inte behövas kan man tycka. Laddade ner 4.1.1 idag dock och ska se om det blir bättre nu.
     
  9. laserturken

    laserturken Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2012
    Inlägg:
    967
    Mottagna gillanden:
    450

    MINA ENHETER

    Kom och tänka på en sak, hur är med dom andra plattorna i transformer serien. TF101 & TF700T finns detta fenomen på dessa också?
    Eller är det just TF300 som är utsatt?
     
    Last edited: 26 jan 2013
  10. strangelovee

    strangelovee Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2011
    Inlägg:
    383
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Är det någon som har lämnat in den och fått tillbaka en fullt fungerande? lämnade in min till butiken jag köpte den i förra veckan, men dom sa att dom inte kunde åtgärda problemet, så dom skickade vidare till ASUS, får se om nåt händer...
     
  11. xavior

    xavior Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2010
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har fått tillbaka min i dag och den fungerar som den ska igen.
     
  12. CJ954RR

    CJ954RR Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2010
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Härligt! Har fortfarande inte gjort något åt min men då blir det till att lämna in den på garanti-rep då.

    Hur lång tid tog det och skrev/sa dom var det vad för fel och vad har dom gjort för att fixa det?

    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
     
  13. strangelovee

    strangelovee Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2011
    Inlägg:
    383
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Fick tillbaka min igår, och den verkade funka som den skulle, tog väl typ 1½ vecka för mig, dom va tvugna å skicka iväg den till asus för å fixa det, men kommer inte ihåg vad dom gjorde exakt. kan kolla på kvittot hemma ikväll
     
  14. xavior

    xavior Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2010
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det tog ca 2v.
    De sa inte vad som är fixat det stora inget på kvittot häller.
    Det är inget nytt som man ser så det är nog nån kabel på insidan som är bytt eller lagad.
     
  15. ruva

    ruva Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    1 013
    Mottagna gillanden:
    265
    Operatör:
    Vimla (Se) och DNA (Fi)
    Telefon:
    One Plus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla (Se) och DNA (Fi)
    Telefon:
    One Plus 6
    Telefon 2:
    Nexus 6P
    Telefon 3:
    iPhone SE
    Platta:
    Samsung Tab S2
    Undra om man kan reklamera att plattan registrerar tryck när man trycker på ramen? Var enormt irriterande igår när jag kollade PSG på Viapaly.
     
  16. jensklas

    jensklas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2012
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Samma problem här! Såklart sjukt irriterande. Är annars nöjd med plattan och android 4.2.

    Ska skicka in min till Infocare via CDON. Hoppas det går smidigt och bra.. Någon som har erfarenhet av Infocare? Är glad att slippa Anovo/regenersis iaf.