Snabba frågor, snabba svar.

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av RURAL, 29 mar 2011.

  1. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Inga problem! :) Kanske borde ha påpekat att allting efter punkt 6. bara är frivilligt, men men! ^^
     
  2. PointMan

    PointMan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2011
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jodå, bara till att plocka isär telefonen...
    Du behöver en liten stjärnskruvmejsel och en hård tumnagel :)
    Guide: http://www.youtube.com/watch?v=65pvAINg2ME

    Tillgång till tryckluft för att blåsa rent telefonen är bäst, annars kan man köpa "Tryckluft på burk" och använda det.
     
  3. TriNitro

    TriNitro Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2011
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Kan fan inte sätta något annat wallpaper till lockscreen än standardgrejerna som ligger i telefonen. Får fram där man ska beskära och jag trycker spara men det blir samma gamla skitbakgrund i vilket fall. Hurfan lyckas man byta sen JB? Måste man se till så bilden är en viss upplösning redan från början, vilken upplösning är det isf? :)
     
  4. ingels

    ingels Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2010
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    14
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Motorola Moto G100

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Motorola Moto G100
    ROM:
    LineageOS 20-20230729-NIGHTLY-nio
    Info:
    Nova
    Telefon 2:
    LG G3
    Info:
    Nova
    Info:
    Nova
    Hej igen.

    Har installerat Kies (tagit bort allt i Kies processer som ligger igång). Har även I9100XWLSD_I9100OXXLS6_I9100XXLS8_HOME.tar.md5 nertankat och Odin 3.04 och försökt flasha in den med resultatet som ni ser nedan

    [​IMG]

    Vet att enligt en guide som finns att hitta här så ska det vara annan färg på #Com rutan men då var det en bra mycket äldre version av Odin okså

    Nu är jag ju inte säker på vilken version jag ska flasha in då *#1234# inte fungerar
    och jag inte vet vare sig vilket modem eller annat som finns/fanns i telefonen när den var ny (har kört SuperNexus2 Build 2 innan). Dessutom så kan jag inte starta telefonen i det vanliga Download läget då telefonen meddelar att

    "Firmware upgrade encountered an issue. Please select recovery mode in Kies & try again"

    Jag hoppas (har ej försökt) att man fortfarande kan komma åt CWM och köra en restore där om allt skiter sig.

    Någon som har nåt tips, annan firmware kanske (Telefonen är ej operatörslåst, är köpt ny i Sverige)
     
  5. Alexanderh

    Alexanderh Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 dec 2011
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Missed it

    Sen jag uppdaterade mobilen fick jag göra om alla inställningar på missed it och hittar inte hur man gjorde den transparent.. Någon som vet? :)

    Edit: Hittade det, om någon annan behöver det så: Gå in på Utseende, under Bakgrund hittar du färg. Dra mätaren som det står "Alpha" på mot höger.
     
    Last edited: 17 feb 2013
  6. sves

    sves Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2012
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Mediaserver drar ur batteri efter uppdatering

    Hej,

    efter uppdateringen till JB drog min S2 ovanligt mycket batteri. Gjorde därför en fabriksåterställning igår. Därefter laddade jag mobilen och lät den ligga över natten. Imorse hade den laddat ur 82%. Enligt batteristatistiken var det något som heter "Mediaserver" som hållt telefonen "vaken" och dragit en massa batteri. Jag har dock inte lyssnat på musik alls sedan jag gjorde uppdatering eller fabriksåterställning. Har ingen musik i mobilen, möjligen någon fil, resten är via Spotify.

    Vad är mediaserver? Varför drar det så mycket batteri? Och slutligen, vad gör jag åt det?
     
  7. Lieutenant

    Lieutenant Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2012
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Okej, nu har jag piffat upp mina homescreens, lockscreen med mera och är riktigt nöjd. Förutom en sak, om jag har på Spotify och ska ta upp telefonen ur fickan och låsa upp den så kletar ju en utsmetad ful bild från nåt album ner en fjärdedel av min lockscreen.. Så jag undrar om man kan få bort det? Får gärna vara kvar pausa/nästa/föregående knappar, men vill ha bort det utsmetade albumet :/

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
     
  8. bulle

    bulle Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2011
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Hur ändrar man vibrationsintensiteten för SMS? Jag försöker ändra i Inställningar -> Ljud men det blir ju ingen skillnad.
     
  9. Vwirstam

    Vwirstam Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2012
    Inlägg:
    782
    Mottagna gillanden:
    150
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung galaxy S22 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung galaxy S22 ultra
    Platta 2:
    Apple iPad Pro
    Har du uppdaterat till 4.1? Du kan skapa egna vibrationsmönster i telefonens inställningar. Tror att det har varit uppe innan i denna tråden...

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
  10. bulle

    bulle Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2011
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Ja det har jag och de är just de inställningarna som inte fungerar eller så är det jag som inte förstår hur man använder skiten. Sökte men fann inget så länka gärna.
     
  11. Eastflower

    Eastflower Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2013
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Äntligen en snabbfråga!
    Alla snackar om hur deras batterier fungerar!!
    Har letat runt om det finns något program elelr nån standard med inställningar som man går efter?
    Nu har ja ställt in i telefonen att skärmen inte slocknar förens 10min, får alltså röra skärmen lite då och då för att få "skärmtid" som verkar det intressanta?
    Då kör jag ljusstyrkan på 50% för det är det ja kör till vardags med!

    Någon med ett bättre svar eller lösning?
     
  12. sunemangs

    sunemangs Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2011
    Inlägg:
    613
    Mottagna gillanden:
    228

    MINA ENHETER

    Är väl knappast så att folk har problem med att telefonen drar mycket batteri då den används? Utan det är väl då den ligger utan att användas.

    Ladda ner BetterBatteryStats, antingen för 18:- på play store eller gratis -> http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1179809

    Sedan laddar du fullt och, eller du får läsa i första inlägget på länken, där står det hur du ska göra.

    Men om din telefon inte drar mer än säg 1% per timme i viloläge behöver du inte göra något, det är ungefär där det ligger om allt är i sin ordning. Är det däremot mer, ja då är tex BetterBatteryStats ett bra hjälpmedel för att se vad som gör att telefonen inte går ner i deep sleep eller vad som väcker den osv.

    Missuppfattade jag dig och du ville göra en benchmark av ditt batteri kan du väl sätta på ett videoklipp på repeat och jämföra med swedroids test av telefonen tex.
    https://swedroid.se/wp-content/uploads/2011/05/batterY-test.png

    Att tänka på är väl att det säkert kan skilja då telefonen i testet körde säkert GB och du kör väl JB eller ICS.

    Från testet:
    Att avgöra batteritiden är ingen lätt uppgift eftersom ingen användare är den andra lik. I testet ovan har vi kört ett videoklipp med 480p-upplösning på upprepning i mVideoPlayer med telefonen inställd på flygplansläge, 50% ljustyrka, 50% ljudstyrka tills dess att de stängt av självmant.
     
    Last edited: 23 feb 2013
  13. Zorkis

    Zorkis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2011
    Inlägg:
    338
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Har en fråga, går det att flasha över tre-baserade programvaror med en stock JB 4.1.2 utan att göra data factory?

    Är van med odin och liknande. Men vill bara undersöka om det går. Borde ju nödvändigtvis gå eftersom de är i grunden samma.
     
  14. WorteX

    WorteX Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2010
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Skulle önska att min skärm slog av sig när jag spelar en film via mhl adaptern eller när jag inte fifflat på själva skärmen oavsätt om jag styr med tvkontrollern.

    Hittar ingen inställning för detta eller app, vad gäller?

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
  15. WorteX

    WorteX Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2010
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Löste problemet genom att köra wifi till xboxen istället, fungerade perfekt med bla YIFY s 1080p releaser

    Då kan jag även göra annat på mobilen utan att det stör samt stänga av skärmen. Laddaren får dock sitta i annars går det batteri :D

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
  16. brandten

    brandten Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2010
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Har framför mig en SGS3 och en SGS3Mini. Ska till Thailand imorgon och vill ha SGS3 med alla appar från SGS3Minin... hur f** gör jag på enklast sätt för att få över skiten (ca 70 appar)?!

    Har aktiverat synkronisering av appar i "Säkerhetskopiering och återställning" men det verkar inte fungera alls. Automatisk åteställning my ass.... är markerad. Har inte rootat telefonen så kan inte köra TB. En iCloud nu hade suttit fint......
     
  17. Sorid

    Sorid Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2010
    Inlägg:
    854
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Ladda ner en "App Backup" app och spara ner .apk filerna av varje app. Lägg sedan in dessa på din SGS3 Mini och sedan är det bara att installera apparna.

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
    brandten gillar detta.
  18. Johanna20

    Johanna20 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!

    Behöver lite hjälp här. Har några memos i mobilen som jag vill spara, försökte skicka till mig själv genom gmail, men det gick inte då filerna var för stora. Och synk funkade inte märkligt nog.

    Någon som vet vilken mapp memos (text) i Samsung galaxy S2 som de finns i? Har letat men inte funnit.

    Tacksam för svar :)
     
  19. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Tror att det krävs root!

    Isåfall skall den finnas: /dbdata/databases/com.sec.android.app.memo/memo.db
     
  20. Elemental182

    Elemental182 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2011
    Inlägg:
    99
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Hej, jag har kört med phone locator pro, vilken jag inte haft någon användning av ännu, tur det...
    Men så igår så installerade jag avast security och där ingår något som påstås vara den bästa anti theft appen. Någon som har synpunkter på det?
    Känns lite avigt att slänga något som man har betalt för, men om avast är bättre så...

    skickat från min NOKIA 3310