Problem: Låser sig!

Diskussion i 'Xperia V' startad av braxen11, 10 dec 2012.

  1. Bbybo

    Bbybo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2011
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Min telefon har funkat fin på Jb tills igår, då stängde den av sig själv. inte låst för att jag fick igång den på vanligt vis...
     
  2. braxen11

    braxen11 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2011
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jag svarar själv! Det hjälpte inte heller!! tre staplar i mottagning men det går fan inte ringa!
    Startar om o då går det ringa direkt! Den här telefonen har man fått för sina synder!
     
  3. melgirth

    melgirth Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2013
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har idag fått min utbytestelefon efter min har varit inne 3 gånger.

    Hitintills så verkar det lovande. Denna har inte hängt sig än...
     
  4. swensson86

    swensson86 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2012
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Trodde jag hade lyckats när jag gjorde en ren ominstallation av jb, funkade i en vecka!
    Mem inatt var det dags igen :-( snacka om tröstlöst detta!
    Batteri tiden är även den märkbart sämre med jb
     
  5. gawad

    gawad Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2011
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har nu efter JB uppdateringen fått 2 SoD. Hade inte problem med det innan?
    Alarmet ringde inte i morse och jag försov mig.. riktigt jobbigt!
     
  6. swensson86

    swensson86 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2012
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Riktigt riktigt dåligt av Sony! Den har funnits länge nu på marknaden å fortfarande ingen lösning!
    Att skicka in den hjälper ju uppenbarligen inte., så vad ska man göra?
     
  7. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Dom har sagt att dom är medvetna om problemet och jobbar på det.
    Man kan inte trolla fram en lösning med knäna utan det kan ta tid beroende på hur lång tid det tar att hitta problemet och hur svårt det är att fixa problemet.

    Sedan så har du redan klargjort att du tycker det tar för lång tid och är dåligt av Sony så tror alla har förstått vad din åsikt är för länge sedan så du behöver inte skriva det igen.....
     
    pj87 gillar detta.
  8. swensson86

    swensson86 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2012
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Men hallå?? Skulle du va vara nöjd över att ha köpt en telefon för över 5000:- som inte fungerar?
    klart dom är medvetna om problemet det vore konstigt annars med tanke på hur många som har problemet!
    att det ska ta så lång tid är inte ok enligt mig sen får du tycka vad du vill.
    Om du köper en ny bil och den inte går att låsa upp på morgonen, skulle du tycka det är ok efter 2 månader utan respons? Mer en att vi vet om problemet...
     
  9. jesperC

    jesperC Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2012
    Inlägg:
    84
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER


    Det är väl inte svårare än att reklamera telefonen och köpa någonting annat. Om inte tillverkaren klarar av att rätta fel inom skälig tid så ser jag inget problem häva köpet.

    //j
     
  10. swensson86

    swensson86 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2012
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Nej precis, känns dock tråkigt då luren är kanon i övrigt.
     
  11. Stryc9

    Stryc9 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2009
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nä, de har tre försök på sig så det kan ta rätt lång tid ändå. FIck tillbaka min efter andra försöket idag. De uppdaterade den till JB och jag hann ha på den i ca fem minuter innan jag fick SoD. Vilket mörker har strulat med detta i en och en halv månad redan, sedan jag skickade in den första gången.
     
  12. jesperC

    jesperC Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2012
    Inlägg:
    84
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Nja, som jag skrev i en annan tråd:
    Så du kan reklamera en produkt precis när du vill. Det är däremot troligt att du skulle få avslag om du inte ger säljaren en chans att rätta till felet (och skulle du driva det vidare så är det troligt att säljaren skulle få rätt i en sån tvist).

    Om det, som i ditt fall, har gjorts två reparationsförsök och produkten fortfarande inte fungerar kan du fundera på om du tycker att säljaren har gjort vad han kunnat för att rätta till felet inom skälig tid och utan extrakostnader eller väsentlig olägenhet för dig.
    Om du tycker att de gjort det så är det väl bara att ge dem en chans till.

    Själv har jag som regel att jag godkänner reparationstider på max 14 dagar och max 2 reparationsförsök för att fixa samma fel. Klarar de inte detta så blir det ett hävt köp och en annan produkt.

    //j
     
  13. Stryc9

    Stryc9 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2009
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jösses, den har blivit helt vild sedan JB-uppdateringen, hängt sig tre gånger sedan igår kväll...
     
  14. Bbybo

    Bbybo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2011
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Min låser sig oftare och oftare nu... känns inte meningsfullt att lämna in den iheller.
     
  15. Kneecap

    Kneecap Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 feb 2013
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min verkar klara sig bättre när jag satt den på batterispar så att den stänger av all datatrafik när skärmen är släkt. Men då förlorar jag ju massor av funktioner så jag är allt annat än nöjd..
    Jag är ganska novis på det där med att Roota och stoppa in annan firmware, men finns det ren JB att stoppa in och löser det problemet?
     
    Last edited: 18 feb 2013
  16. Stryc9

    Stryc9 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2009
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Haha, nej, halebop (eller sony?) och eller deras serviceverkstäder pissar i alla fall sina kunder i ansiktet. Skickat in den för tredje gången idag. De slår väl igång den i vanlig ordning och konstaterar att den fungerar och skickar tillbaka aset igen.
     
  17. marcus_ec

    marcus_ec Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2013
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Iphone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Iphone 12 Pro
    Sålde skitet med brakförlust, det har visst smittat av sig... Ca 2000kr i värdeminskning på 1månad. Inte dåligt!
     
  18. braxen11

    braxen11 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2011
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Efter uppdatering till JB har jag inte haft en endaste låsning,men det kan ju bero på att jag är tvungen att starta om telefonen ett par gånger om dagen för att kunna ringa med den! Jag vet inte vilket som är värst att få låsningar eller att inte kunna ringa :mad: men nu åker den gamla neon fram den har aldrig strulat! Man kan ju liksom inte ha det såhär,Skandal !
     
  19. Zimmerman

    Zimmerman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2010
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Som jag skrev tidigare har jag haft min på service två gånger utan att nåt hände. Jag vände mig till 3s kundrelationsavdelning som i sin tur fick igenom en reklamation direkt hos Sony. I beslutet står att den ska bytas ut, och att den ska skickas till Regenersis för utbyte. Dit anlände den 11/2. 16/2 gick Regenersis i konkurs men verksamheten skulle fortsätta under konkursförvaltarens regi. Samma dag som konkursen ringde jag för att höra varför inget ännu hade hänt, det stod att undersökning/reparation pågick. De lyckades inte ta reda på nån status och återkom inte heller som de hade lovat. Idag, 19/2, har jag ringt och jagat dem igen om ärendet.

    Till slut ringer de tillbaka: "Jag är ledsen att behöva meddela att vi tappat bort din telefon och vet inte vart den finns. Och eftersom den tappades bort innan konkursen den 16/2 så ersätter vi den inte då vi fått order om att inte ersätta något vi tappat bort innan det datumet. Det du kan göra är att lämna en fordran till konkursboet".

    Jag trodde knappt mina öron. Pajasar var det mildaste uttrycket som dök upp..

    Jag ringde till Tre och de bad att få undersöka ärendet och återkomma. Inom 15 minuter ringde de tillbaka och meddelade att de löst allting åt mig och jag får gå och hämta ut en helt ny telefon i deras butik. MYCKET bra skött av 3-supporten hela vägen, gällande allt från reklamationen till bemötandet och slutligen denna snabba lösning.

    Men alltså en STOR VARNING för Regenersis. Har ni någon enhet inskickad dit skulle jag rekommendera att snabbt kräva att få den tillbaka innan de lägligt nog upptäcker att "den tappats bort precis innan konkursen och därmed inte ersätts"
     
  20. inza

    inza Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2010
    Inlägg:
    1 034
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Den låser sig nästan aldrig så länge man har förlängd standby (eller vad det heter) på. Kanske 1 gång på 1-2 veckor.