Som jag skrev tidigare har jag haft min på service två gånger utan att nåt hände. Jag vände mig till 3s kundrelationsavdelning som i sin tur fick igenom en reklamation direkt hos Sony. I beslutet står att den ska bytas ut, och att den ska skickas till Regenersis för utbyte. Dit anlände den 11/2. 16/2 gick Regenersis i konkurs men verksamheten skulle fortsätta under konkursförvaltarens regi. Samma dag som konkursen ringde jag för att höra varför inget ännu hade hänt, det stod att undersökning/reparation pågick. De lyckades inte ta reda på nån status och återkom inte heller som de hade lovat. Idag, 19/2, har jag ringt och jagat dem igen om ärendet.
Till slut ringer de tillbaka: "Jag är ledsen att behöva meddela att vi tappat bort din telefon och vet inte vart den finns. Och eftersom den tappades bort innan konkursen den 16/2 så ersätter vi den inte då vi fått order om att inte ersätta något vi tappat bort innan det datumet. Det du kan göra är att lämna en fordran till konkursboet".
Jag trodde knappt mina öron. Pajasar var det mildaste uttrycket som dök upp..
Jag ringde till
Tre och de bad att få undersöka ärendet och återkomma. Inom 15 minuter ringde de tillbaka och meddelade att de löst allting åt mig och jag får gå och hämta ut en helt ny telefon i deras butik. MYCKET bra skött av 3-supporten hela vägen, gällande allt från reklamationen till bemötandet och slutligen denna snabba lösning.
Men alltså en STOR VARNING för Regenersis. Har ni någon enhet inskickad dit skulle jag rekommendera att snabbt kräva att få den tillbaka innan de lägligt nog upptäcker att "den tappats bort precis innan konkursen och därmed inte ersätts"
Click to expand...