Problem: Luren instabil? (berodde ej på Novalauncher)

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av Johnny, 29 jan 2013.

  1. anton__nygi

    anton__nygi Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2011
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Köpte du din mobil via operatör eller kan man gå dit oavsett?

    Jag köpte min via Halebop. Vore skönt att slippa skicka in den via Anovo
     
  2. brygus

    brygus Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2010
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Köpte den kontakt hos Telia, men är det en Samsung produkt så är det en Samsung produkt, så det är bara att gå dit! Det som är riktigt bra med just Kista är att du kan direkt prata med en tekniker och förklara och inte leka viska leken med din återförsäljare.

    Ta med kvitto för säkerhets skull :)
     
  3. MikkeNoOne

    MikkeNoOne Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2012
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Sådär... idag fick jag tillbaks min kompis som jag har saknat väldigt mycket (är otroligt less på min SE X10 nu) :)
    Det de har gjort är att byta simkorts-läsare :ehm: (och självklart en fabriksåterställning)
    Än så länge efter ett par timmars pillande/rootande/återställande så har den inte hängt sig eller startat om (ta i trä).

    edit: service stället var Deltaservice om någon skulle vara intresserad av det.
     
  4. Zapp

    Zapp Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2012
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Vad sysslar ANOVO med? Del 2...

    Fantastiskt!

    Efter att ha legat hos ANOVO i Kristinehamn i en hel vecka har nu min telefon behagat förflytta sig till Västerås!

    Servicecenter: ANOVO Nordic, Västerås

    Skall detta bli någon typ av Sverigeresa innan jag får den tillbaka?

    Vad jag kan se så har ANOVO fortfarande inte gjort något alls med den...


    /Jonas...
     
  5. MikkeNoOne

    MikkeNoOne Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2012
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER


    Jaha... Jag där kom första "låsningen".
    Då bär det av till Elgiganten imorgon igen :(
    *lång ramsa med svordomar*

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
     
  6. gregorvega

    gregorvega Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2010
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Fick höra att Anovo gått i konkurs av säljaren på Tele2-butiken. Min telefon är nu på väg till Samsungs serviceverkstad i Kista dit Tele2 skickade den för tredje och sista försöket.
     
  7. Zapp

    Zapp Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2012
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Ja, vad skall man säga!?

    http://evertiq.se/news/25892

    Har väl tur om jag ser min telefon igen inom den närmaste tiden.

    /Jonas...



    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
     
  8. Boss302

    Boss302 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2011
    Inlägg:
    1 127
    Mottagna gillanden:
    187

    MINA ENHETER

    Det är ju fantastiska nyheter!

    I vanliga fall så blir man ju lite dyster p.g.a de drabbade men med anovo så gjorde de nog mer skada än nytta.
     
  9. masze

    masze Android Veteran Hedersmedlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    8 670
    Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    12 Pro Max
    Från Anovo's hemsida:

     
  10. Atilla

    Atilla Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2012
    Inlägg:
    335
    Mottagna gillanden:
    131
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10e

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10e
    Info:
    Nova launcher
    Jag som lämnade in min mobil på reparation idag, som i sin tur skulle skicka iväg den till Anovo :eek:

    Var i kontakt med Samsung idag angående problemet som alla upplever med sina mobiler. Efter att jag beskrev problemet svarade han, att det var första gången han hört om detta! När jag ställde frågan om inte fler hade ringt in för liknande problem blev svaret snabbt ett nej.

    På frågan om jag kunde lämna in den till Samsung's serviceverkstad Kista, så jag slapp Anovo. Till svar fick jag att där kunde man endast lämna in mobilen tex vid spräckt skärm och dylikt, jag fick helt enkelt vända mig till återförsäljaren för att få hjälp.
     
  11. Zapp

    Zapp Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2012
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Spännande...

    Jag ringde också Samsung support idag då min telefon redan befinner sig hos ANOVO sedan en dryg vecka tillbaka, utan att de gjort något med den...

    Iofs så pratade jag med en hona men hon kände inte direkt heller till att det skrevs en hel del om detta problem på forum runt om på Internet, både i Sverige och utomlands. (Hur är det möjligt att de inte känner till att detta kan vara/är ett problem med S3)

    På en direkt fråga från mig om hur/var jag kunde få (garanti) service på min telefon fick jag svaret att jag antingen kunde gå till den återförsäljare jag köpt telefonen av eller ett Samsung support/service-center. Det stämmer ganska bra överens med vad som står på Samsung Sveriges webb också.

    http://www.samsung.com/se/support/warranty/warrantyInformation.do
    (Klicka på Mobiltelefoner)

    Längst ner står det:
    Så gör du för att åberopa garanti
    1. Kontakta Samsung Support 0771-SAMSUNG (726 78 64), din återförsäljare eller serviceverkstaden direkt.
    2. Kontakta din återförsäljare.


    Jag skulle gissa att en del av de som jobbar på Samsung Sverige support skulle ha nytta av att surfa runt lite på de egna webbsidorna.

    Ja, just, en sak till. På Samsung Sverige support hade de inte en aning om att ANOVO lämnat in en konkursansökan i fredags och i vilket fall som helst så var det ju inte deras problem utan något jag fick ta med den återförsäljare jag lämnat telefonen till.

    Lite irriterad upplyste jag dem om att det faktiskt är Samsung Sverige som, genom ett avtal, överlåtit till ANOVO att ta hand om de garantiärenden som Samsung Sverige enligt Svensk lag är skyldiga att ombesörja.

    Att det sedan är min återförsäljare som jag skall gnälla på för att få tillbaka min telefon är en annan sak. Återförsäljaren har dock bara följt de direktiv som Samsung Sverige gett för hur garantiärenden skall hanteras!

    Detta är en riktig soppa och som det ser ut nu vet jag inte när eller om jag får tillbaka min telefon eller i vilket skick... Det mest troliga är väl att jag får tillbaka en telefon som inte har varken undersökts eller lagats och att det till slut är jag som får ta den till nästa serviceställe.

    Undrar om man kan begära någon form av ersättning för den tid man inte kunnat nyttja telefonen? Finns det någon jurist eller annan med kunskaper om konsumetköplagen och vad som gäller i fall som detta, jag har ju trotts allt varit utan min telefon under mer än 10% av tiden jag ägt den!

    /Jonas...
     
    Last edited: 21 feb 2013
  12. Atilla

    Atilla Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2012
    Inlägg:
    335
    Mottagna gillanden:
    131
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10e

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10e
    Info:
    Nova launcher
    Glömde nämna att när jag gick in till återförsäljaren igår och talade om att jag ville lämna in den för reparation, smilade killen och började rabbla upp alla problem jag hade med den, innan jag ens han beskriva felet :)

    Enligt han var det flera kunder om dagen som kom för liknande problem med sina lurar.

    Min personliga uppfattning är att, Samsung är mycket väl medveten om allt strul men självklart inte får eller kan uttala om detta.
     
  13. Johnny

    Johnny Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2009
    Inlägg:
    1 040
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Intressant att Anovo konkat. Kanske blir det mer lokala servicecenter för olika märken nu istället.

    Kan meddela att min telefon har på något sätt självläkt. Har inte haft en frysning eller problem att väcka den på ett par dagar och den är snabbare än nånsin förr.

    Det enda jag gjort är att först frigöra lite utrymme på sdkortet (vilket var mer eller mindre 100% fullt). hjälpte ganska mycket men galleriet gick inte att använda, förmodligen på grund av den stora mängd bilder.

    Passade på att köpa ett nytt micro sdxc kort på 64gb och tryckte in med exfat. la över bilderna, lät den jobba några timmar på kvällen med att bygga upp thumbnails etc i galleriet. nu flyter även det på och luren funkar som den ska. Sjukt, sjukt.
     
  14. anton__nygi

    anton__nygi Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2011
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Nollställd min i måndags och passade också på att rensa externa minneskortet. Efter det funkade den bra tills igår då den inte gick att väcka och samma sak hände idag. Så nu jag ändå åt att lämna in den medan garantin fortfarande gäller.
    Å andra sidan, om det är problem med mjukvaran i och med att så många fått mer frekventa omstarter nu, så kanske det är mer värt att vänta på en uppdatering.
     
  15. vulfgar

    vulfgar Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 maj 2011
    Inlägg:
    1 564
    Mottagna gillanden:
    229
    Telefon:
    OP 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Launcher: Nova
    Om du har problem efter fabriksåterställning (förmodar att det är det du menar) och efter att ha rensat minneskort så lämna in den, det är säkerligen hårdvarufel.
    Det är mycket troligt att inte alla har samma fel, det finns säkert en del där det är mjukvara som strular, men om den inte går att väcka så är det bara att lämna in den.
     
  16. atomix

    atomix Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Fick samma problem med min S3 så lämnade in den hos 3 igår så får de fixa den. Kommer nog inte att använda den nån mer, knallade in på Elgiganten och köpte en Nexus 4. Jag gillade aldrig S3:an men erkände inte det för mig själv. Nexus 4:an känns helt rätt, enkelt och stilrent. Om inte kärringen vill ha S3:an så kränger jag bort den billigt.
     
  17. s3bb3

    s3bb3 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2010
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Har stora problem med frysningar! Kan knappt använda mobilen utan att den hänger sig. Hänger sig t.om vid guiden efter att man fabriksåterställt den. Vet att det blev värre efter att jag installerade en OTA uppdatering för några veckor sedan.

    Jobbiga är att jag tappade mobiljäveln i golvet nu också och spräckte skärmen!
    Så frågan är om dom kommer hävda att problemet beror på att jag tappat den och spräckt skärmen...
     
  18. gosa

    gosa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    Ok... undrar om jag fattat rätt nu:
    Har laddat ner och kört eMMC check, och även om resultatet säger att jag har det "olycksdrabbade chipet så är jag ute ur skogen iom att jag har XXELLA och ännu inte upplevt några problem?
    Läste första inlägget i tråden på xda, och det var iaf så jag tolkar det...
     
    Last edited: 24 feb 2013
  19. grief

    grief Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2009
    Inlägg:
    1 106
    Mottagna gillanden:
    85
    Telefon:
    Oneplus 3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 3
    Telefon 2:
    Motorola Lumia 640 LTE
    Telefon 3:
    SGS3
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact 611
    Platta 2:
    iPad 2 3G
    Samma problem här, hängningar som kommer tätare och tätare

    Är skärmen spräckt kommer de dessvärre inte laga telefonen på garanti utan att skärmen åtgärdas först med kostnad.
     
  20. Boss302

    Boss302 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2011
    Inlägg:
    1 127
    Mottagna gillanden:
    187

    MINA ENHETER

    japp det ska va lugnt. Om du kör custom recovery så kolla så även den har "rätt" kernel. S3 har ju en egen recovery partition. philz recovery är safe o bra.

    Jag har insane chip o min går som en dröm.
     
    Last edited: 24 feb 2013
    gosa gillar detta.