Mobil datakomunikation

Diskussion i 'HTC Allmänt' startad av JadedHeart, 26 mar 2010.

  1. JadedHeart

    JadedHeart Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har en HTC Legend (har postat i den tråden med om det skulle vara ett Legend specifikt problem) och jag har upptäckt att det på min nalle inte går att stänga av den mobila datatrafiken.

    När/om jag stänger av trafiken så går det endast 10 sekunder tills dess att jag ser ikonen som indikerar att det går "data" ut till molnet.

    Direkt efter att jag stänger av mobil data så ser jag att "trafik" indikeringen försvinner men som sagt bara i ca 10 sekunder. Någon annan som varit med om detta?

    Har även ett problem med WiFi och det är att i mellan åt när jag surfar med WiFi hemma så sänker mobilen routern på något konstigt sätt... det kan hända så ofta som 4-6 gånger på halvtimmen ibland och andra gånger inte alls på flera timmars användning?! Har haft routern i 2 år utan att det har varit några problem tidigare.

    /Per-Arne
     
  2. JadedHeart

    JadedHeart Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har nu hittat (tror jag) problemet med mobil data. När jag använder program som tvingar i gång det mobila bredbandet som tex CardioTrainer så går det efter det inte att stänga av uppkopplingen!

    Har varit med om detta fler gånger nu av fler program. Någon mer som har upplevt detta problem?

    BTW jag har en Legend, med senaste uppdateringen till.
     
  3. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 712
    Mottagna gillanden:
    44 706
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Prova i stället med programmet APNdroid (Android Market) när du vill stänga av mobil data helt och hållet.
     
  4. JadedHeart

    JadedHeart Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för tipset... mycket bra ide!