Problem: startar om skärmen, av sig sj.(s2)

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av nittrick, 29 apr 2012.

  1. nittrick

    nittrick Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  2. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    Börja med en fabriksåterställning och se om det löser problemet.

    Gör om möjligheten finns en backup först i KIES om telefonen inte startar om sig under tiden innan du gör en fabriksåterställning, om du inte kör rootad telefon!
     
    Last edited: 29 apr 2012
  3. SYRE

    SYRE Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2011
    Inlägg:
    207
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Har samma problem lite då och då.

    Vad innebär det att göra en fabriksåterställning? Vad är det man blir av med och måste göra back up på?
     
  4. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    Exakt. Gör en backup på sms, program etc. Bilder och musik finns redan på SD delen, intern eller extern.

    Mybackup från play store är ett bra program för det här.
    Titanium backup som många använder missar ofta backupen på sms, även om man kryssade i sms data finns de ändå inte med.

    En fabriksåterställning, det gör du antingen via inställningar>säkerhetskopiera och återställ>återställning till fabriksdata om du kör stock rom.
    Eller i kies, verktyg>nödåterställning av inbyggd programvara. Jag har aldrig gjort det via kies men jag antar att det är rätt.
     
    Last edited: 30 apr 2012
  5. Talaz

    Talaz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2011
    Inlägg:
    312
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Du kan nog ha fått smuts på usb-kontakten, Testa och blås bort det eller ta en tandpetare och försök o göra rent( Om du ser att det ligger nått smuts på m.m),
     
  6. Mackansson

    Mackansson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2011
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Ursäkta att jag postar i en nästan 1 år gammal tråd, men kanske bättre än att starta en ny?

    Jag har samma problem som TS. Telefon är inte igång mer än en halvminut i taget. De två råd som finns här:
    1. Rengör USB-uttaget. Har blåst tryckluft i uttaget, men det hjälpte inte.
    2. Fabriksåterställning. Frågan är bara hur jag ska kunna göra backup när telefonen bara är igång 30 sekunder i stöten?

    Nån annan som har andra förslag?
     
  7. Mackansson

    Mackansson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2011
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    När jag fick klart för mig att det troligtvis rörde sig om mjukvarufel (vilket fabriksåterställning säkerligen skulle råda bot på) så funderade jag på vilka appar som jag uppdaterat nyligen. Avinstallerade dessa och vips så slutade telefonen att starta om sig... (det var troligtvis viber, men kanske winamp).