Problem: Batteritid slukas enormt, hjälp!

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Johanna20, 31 jan 2013.

  1. nakti

    nakti Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 dec 2011
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Köpa nytt batteri är bäst eller kolla usb kontakt som ej kortsluter
     
    Last edited: 8 feb 2013
  2. LiZzEn

    LiZzEn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!
    Visste inte var jag skulle posta min fråga riktigt, hoppas det går bra här.

    Har haft min mobil i lite mer än ett år nu. Version 4.0.4. Det är så att mobilen kan bli kokhet ibland och då slukas batteriet. När man går in för att se vad som drar batteri så är det något som heter MAPServiceSamsung som kan ha varit igång i bara några sekunder eller minuter, men ändå har hunnit dra nästan lika mycket och ibland mer än skärmen...:S det har även någon enstaka gång hänt att något som heter något med package access helper varit igång och slukat lite batteri. oftast är det dock MAPServiceSamsung. Vad är det för något? jag brukar döda den och då efter en stund blir mobilen normal. Kan man göra så att den inte går igång?

    Något annat störande är att mobilen kan hänga sig.. inget funkar (dock går det ibland att dra ner aktivitets baren osv men inget händer ändå) och antingen startar den efter en stund om sig (och då slukar den typ 50% eller mer av batteriet) eller så kan man fortsätta använda mobilen igen efter några minuter (och batteriet går ner några procent).

    Jag har lägsta ljusstyrka och inget autosync på, använder mest mobilen för att surfa, smsa osv. spelar inga spel längre heller då batteriet inte håller så bra..
     
  3. MatsGF

    MatsGF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2009
    Inlägg:
    796
    Mottagna gillanden:
    133

    MINA ENHETER

    Uppgradera till JB och läs i trådarna om batteri

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
  4. Johanna20

    Johanna20 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej allihopa!

    Nix, problemet blev aldrig löst. Har även lämnat in mobilen, de hittade inget fel på den. Fanns inte så många fler alternativ än att lämna in den då det blev outhärligt, ladda en mobil med ett helt nytt batteri som inte ens används tre gånger per dag till 100% Ni förstår vart jag vill komma..Efter mycket tjat och att något är fel på mobilen, de tyckte också att det är sjukt märkligt förresten men kunde inte förstå vad som var fel, så fick jag en ny på garantin som funkar mycket bättre. Framförallt har jag inte samma problem att det står att skärmen drar så mkt batteri när den är AV. Fick som sagt aldrig reda på vad som var fel på den, men något var det ju då den drog så sjukt mycket batteri när jag inte ens använde den.

    Tack för hjälpen :)

    MVH Johanna
     
  5. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Skönt att du fick en ny, njut av den nu! ;) Välkommen tillbaka förresten, efter ett bra tag ;)