Fråga: Aluminiumram till S2 (Sweet Armor)

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Magget, 21 feb 2013.

  1. Magget

    Magget Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2011
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Hade beställt en sånhär ram till min S2 men fick precis veta att de är slut hos leverantören så jag tänkte höra ifall någon här sitter på en i svart, grå eller silver som du är sugen att sälja? Helst i Stockholm. Helst utan uttag i övre hörnet som det är på vissa. Hör gärna av dig till mig via PM i så fall.

    [​IMG]
     
  2. TunnelbanevagN

    TunnelbanevagN Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    14
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+ 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+ 5G
    Platta:
    Apple iPad 9,7" 6th Gen
    Fan vad snyggt!
     
  3. Magget

    Magget Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2011
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Hittade på eBay och såhär blev det. Jag gillar att telefonen ligger stadigare i handen än utan och tycker kontrasten mot den vita displayen blev snygg. Mycket skönare än de olika "flärpiga" gummiskal som finns. Jag kombinerade den med 2000mAh batteriet med svart baksida.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    MatsGF gillar detta.
  4. thiger

    thiger Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2010
    Inlägg:
    277
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Vill inte göra reklam för följande sida, men undrar bara om skalen som finns på medföljande länk är samma som postas på bilderna över detta inlägg ??

    http://lux-case.se/samsung/galaxy-s-2/skal.html?

    "syftar på dom skal som kostar från: 479:- upp till 549:-"
     
  5. Magget

    Magget Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2011
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Ser ju helt klart ut så. Jag betalade runt 200kr från ebay och det fanns ännu billigare säljare men då hade de ett uttag i ena hörnet som jag inte gillade. Tvivlar iofs på att det jag köpt är ett äkta Sweet Armor så är de på den länkade sidan det kanske priset är rimligt, svårt bara att se hur stor skillnad det kan vara för att motivera priset.
     
  6. thiger

    thiger Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2010
    Inlägg:
    277
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Jämför man bilden på första inlägget med silver skalet på länken jag nämnde tidigare och man tittar noga så ser man samma typ av små uttagsliknande hål. Så det verkar som att det är Sweet Armor, frågan är dock varför dom på sidan beskrivs som "luxus bumper skal", eller är det bara en term som används för att beskriva att det är "lyx skal" ?.
     
    Last edited: 5 mar 2013
  7. Magget

    Magget Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2011
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Var det här "uttaget" jag syftade på, bilden nere till vänster. Hur som är det lite av en djungel vad gäller kopior på de här vad jag förstått det som, alla verkar dock hålla bra kvalitet.

    [​IMG]
     
  8. thiger

    thiger Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2010
    Inlägg:
    277
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Ahaj du, då hänger jag med. såg en recension på tuben om armor skalet och det "uttaget" ska såvitt jag förstår vara till för om man köper till en baksida, så ska baksidan sättas fast där.
     
  9. Magget

    Magget Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2011
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Ok. Jag läste någonstans att det handlade om ett uttag för en antenn som tydligen finns på den taiwanesiska versionen av S2. Jag beställde iaf utan det uttaget för jag tyckte det såg snyggare ut.