Fråga: Bästa stället att köpa delar

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av pimmen, 16 jan 2013.

  1. pimmen

    pimmen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    464
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Jag har fått tre sprickor i glaset som går samman i en "punkt" och hade tänkt byta detta själv då reparations ställena vill ha i princip mer än hälften av vad en ny lur skulle kosta.
    Ebay finns ju riktigt billiga, men det känns ändå som man vill ha oem så att säga.
    Tacksam för svar

    Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2
     
  2. eXeem

    eXeem Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2010
    Inlägg:
    317
    Mottagna gillanden:
    44
    Telefon:
    Galaxy S9+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S9+
    Platta:
    MediaPad M5 10.8
    Jag köpte denna. Valde modellen som var komplett med ram för att slippa allt tjorv som man får om man bara köper displayen för sig. ganska enkelt byte hade det fixat på 30min. Tror jag fick vänta 2-3 veckor på den.

    Edit: såg nu att du skrev att du vill ha oem. jag har nog väldigt svårt att tro att någon annan än samsung tillverkar dessa displayer. det är ju ändå oled är nog inte så många som pirat tillverkar såna.

    kan även tillägga att jag bytte till ett vitt housing blev som en ny telefon :)
     
    Last edited: 17 jan 2013
  3. pimmen

    pimmen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    464
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Ja det är största anledningen att jag frågar, just för att på många av dom jag såg på ebay så stod det lcd och grejer.
    Får hitta billigaste stället helt enkelt eller bara köpa nexus 4 eller någon het HTC istället.

    Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2
     
  4. eXeem

    eXeem Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2010
    Inlägg:
    317
    Mottagna gillanden:
    44
    Telefon:
    Galaxy S9+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S9+
    Platta:
    MediaPad M5 10.8
    Jag alltså är du nöjd med din gnex så repa den då själv för 1000-1500kr. Är du sugen på nånting nytt så är det väll inte så mkt att fundera på. Knappast värt att repa den om du har tänkt sälja den. Bättre då att sälja den med trasig display för några hundra. Eller ha kvar den som reserv mobil.
     
  5. Fredarp

    Fredarp Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2010
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER