Fråga: Nexus 7, fortfarande värd att köpa?

Diskussion i 'Google Nexus' startad av Swesnow, 25 jan 2013.

  1. Cee

    Cee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2009
    Inlägg:
    582
    Mottagna gillanden:
    74

    MINA ENHETER

    Augusti eller September med de vanliga förseningarna till U-landet Sverige, du lär inte behöva byta imorgon direkt. Man lär nog kunna sälja den gamla för en tusenlapp med.

    Jag köpte min i lördags. Lekt med den liten helgen och använt den på jobbet i två dagar nu. Fattar inte att jag inte köpt en tidigare.

    Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 2
     
  2. laxen2

    laxen2 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2011
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Min flickvän köpte en idag. Jag påpekade att det antagligen skulle komma en ny i maj. Hon brydde sig inte. Hon är så nöjd med min N7a att hon inte orkade vänta :)

    Som Cee säger så lär det dröja tills den nya finns i handeln.
    Kommer garanterat vara ett jädra tryck på den nya N7an om ryktena stämmer och jag tror inte norden kommer vara prioriterat.
     
  3. Cee

    Cee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2009
    Inlägg:
    582
    Mottagna gillanden:
    74

    MINA ENHETER

    Den nuvarande blir ju inte sämre heller bara för det. Även om det finns en uppgraderad variant är nuvarande N7 fortfarande en väldigt bra produkt. Sedan så förstår jag hur Shero tänker. Rykten om en ny skäm dök upp innan jul, då får man ju automatiskt tankarna om att vänta, men jag kände ändå att det inte var värt att vänta på något jag egentligen inte vet ur det kommer att bli.

    Sedan så fundrar jag på vad de kan tänkas kalla den? Nexus 7 2?
     
  4. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 023
    Mottagna gillanden:
    1 963
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    7.2 snarare :-)

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
     
  5. Gryph

    Gryph Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2009
    Inlägg:
    3 676
    Mottagna gillanden:
    981
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    The new nexus 7 så klart. :)
     
  6. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Jag får hålla med i kören! Jag älskar min N7. Kärringen älskar sin också. Hon kör sin stock å jag leker runt med Roms å skit i vanlig ordning å allt är prima! De bästa med N7:an är upplevd prestanda och formatet. Hade den varit större hade jag inte orkat släpa runt på den. Men som de är nu så hänger den med över allt. Jag stoppar bara in den i innerfickan i jackan. Får plats utan problem. Sedan köpte jag 2st dockningsstationer till våra plattor där hemma. Helt okej docka, skönt med pogopins.. för leta med usb-kabeln i mörkret va lite jobbigt förut.

    Ska jag leta efter något negativt att säga så är de väl Android 4.2.1 funkar inte så bra för alla (mig själv inkluderad). Så jag väntar på 4.2.2 och hoppas de blir mjukt å fint igen. Tills den dagen kör jag dock med 4.1.2 som går som en dröm. Sedan har jag kastat ut LaggChrome och kör med AOSP Browsern istället.

    Min egna platta kostade 2390kr.. kärringens köpte jag på webbhallens öppningserbjudande för 1990kr. bordsdockorna köpte jag av inet för 350kr styck. :)
     
  7. Mac

    Mac Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2011
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fortfarande värt att köpa den? Eller borde jag vänta till den nya kommer? Är det bara skärmen som är skillnaden? För isf bryr jag mig inte så mycket och köper den som finns nu...
     
  8. kiisen

    kiisen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Bara att slå till du kommer inte att ångra dig!

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
     
  9. Abzalon

    Abzalon Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2013
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tror inte heller att du kommer ångra dig. Är grymt nöjd med min trots att min var betydligt dyrare än alla andras i tråden. Köpte 3G-versionen med 32 GB för 2995:- främst för att användas vid en nära förestående backpackertur i Asien. Vill inte gärna flasha S3:an på gatan där utan kommer köra med nån billig dumbphone.

    Ursäkta att jag svävade iväg och lycka till med köpet. :)

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
     
  10. 3kgt

    3kgt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2012
    Inlägg:
    300
    Mottagna gillanden:
    107
    Telefon:
    Samsung Note 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Note 9
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Lenovo P2
    ROM:
    Stock
    Telefon 3:
    Samsung S8
    Platta:
    Asus Zeenpad 3S 10 LTE
    Platta 2:
    Asus Nexus 7 2gen
    ROM:
    LineageOS
    Prisvärd.. Det är bara att slå till ..
     
  11. Droid_Nexus

    Droid_Nexus Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 dec 2011
    Inlägg:
    295
    Mottagna gillanden:
    54
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Oneplus Nord

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Oneplus Nord
    ROM:
    Oxygen
    Info:
    kör stock
    Telefon 2:
    Oneplus 6
    ROM:
    Stock
    Platta:
    HP Chromebook 13 360
    ROM:
    stock
    slå till! helt underbar platta och storlek!
    kommer hänga med lång tid framöver, det är ju en nexus :)
     
  12. Sweden2

    Sweden2 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2012
    Inlägg:
    2 863
    Mottagna gillanden:
    560
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro/Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro/Galaxy S20+
    Telefon 2:
    Huawei P10
    Platta 2:
    ASUS ME173X
    Övrigt:
    Chromecast, CC Audio x3, Huawei Watch
    Köpte en Nexus 7 igår och är jättenöjd nöjd än så länge. Har även en Xperia S och en iPad 4. Telefonen använder jag som jag brukar, men jag surfar mindre på den. Nexus 7 använder jag ganska ofta och iPaden använder jag inte så mkt.
     
  13. Loka04

    Loka04 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 sept 2011
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Skulle inte tveka, Tycker den har allt. Snabbhet och perfekt storlek.

    Har även en Tab 10.1, Tab2 10.1 och en Galaxy S3. Så länge jag är hemma använder jag enbart Nexus 7:an.

    Köpte den för 2 veckor sen och det är nog det bästa köp jag gjort inom Mobil/platta på flera år. sjukt nöjd med den :)
     
  14. bobba

    bobba Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tittade på nexus 7:an innan den hade kommit till Sverige och var sugen på att köpa en, men det vart aldrig att jag köpte en och glömde bort att den fanns tills nu när jag såg att dustinhome ska ha en weekend rush på söndagen (börjar 24/2-13 kl 12:00) med just nexus 7:an. Så om den hamnar under 2000 kr, vilket den borde efter som jag läste att den sålts för 1990 (om jag inte mins fel), så kommer jag att köpa en.

    Har nu suttit och kollat runt på olika aspekter angående Nexus 7:an:
    Hårdvarn i nexus 7:an kommer för min del att vara en uppgradering från både min Samsung Galaxy S 2:a och min laptop en Compaq n610c (mobile intel p4 @ 2ghz, mobilty radeon 7500 och 1 Gb Ram). När jag är i soffan eller ligger i sängen använder jag laptopen till att surfa på och mobilen till youtube två funktioner som jag utan problem kommer att kunna nexus 7:an till.

    Verkar som att det finns några väldigt aktive rom distributioner till enheten så som Vanilla root box som jag kör på min Samsung Galaxy S 2:a som jag är väldigt nöjd med så det är ett stort plus för mig.

    Tillbehör såsom olika fodral finns det en hel del alternativ inom, även sett varianter med blåtands tangentbord vilket är ett plus. Tyvärr så fann jag ingen en variant av Targus THZ156EU till nexus 7:an ett fodral som min bror använder till sin ipad. Väldigt bra kvalitet, inga synliga repor på ipad eller fodralet trots hans 6 åriga son, men jag har hittat väldigt många plagiat av just den designen till nexus 7:an på ebuy, amazon och även några svenska sidor som jag funderar på att köpa till, men det är något jag skulle bestämma mig för först efter att jag fått hem produkten och använt den ett tag. Jag ogillar i allmänhet alla typer av skärm skydd och fodral till telefoner och det har aldrig varit nått som jag känt att jag behövt använda. Men jag gillar det faktum att just den modellen som jag tittat på har ett inbyggt stöd för både porträtt och landskaps läge.

    Även sett många smarta gör det själv lösningar så som att montera in nexus 7:an i en bils 2 din stereo plats, stative i lego, hur och vart man ska montera en magnet för att göra sitt fodral till ett "smart fodral" för att nämna några grejer jag kan komma på just nu.

    Jag tror att nexus 7:an kommer passa mig utmärkt som en surf, youtube/video och musik platta, att använda i sängen, soffan och på bussen. Hårdvaru specifikationerna är ju superba med tanke på priset och så länge jag inte lyckas ha sönder den kommer den vara i min ägo i minst 2 år.
     
  15. Ood

    Ood Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2011
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Tack för tipset!
    1790kr för en 32gb Nexus 7 på dustin idag - jag har sneglat på en nexus 7 länge och detta fick mig slutligen att slå till!
     
  16. Sorid

    Sorid Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2010
    Inlägg:
    854
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    1790kr är ett riktigt bra pris för en sådan bra platta. När jag köpte min så fick jag betala 2200kr men jag tycker det är ett rätt bra pris det med, med tanke på att man får en platta med bra prestanda + vanilla Android :)

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
     
  17. consone

    consone Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2012
    Inlägg:
    158
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Dom sålde slut på 20min, ångrar mig nu att jag tvekade.. :(
     
  18. lajuz

    lajuz Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 nov 2010
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    La en beställning några minuter efter 12, tur att man inte segade!
     
  19. krickan

    krickan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2010
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Idag blev man med nexus 7 från Dustin :)

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  20. Gregger

    Gregger Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2012
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    God damn, köpte min på webhallen i lördags utan rabatt :/. Hur som haver, underbar platta. Va först ganska osäker på skärmen och tänkte att det kunde vara bra och vänta på den nya, men är väldigt nöjd med den. Helt fantastisk. Min s3:a gick nyss sönder så denna platta kommer att passa perfekt på muggen medan s3:an är på lagning.

    Allt jag söker efter nu är ett fint skal (tycker alla har sån där äcklig 80-tals sosse matta beläggning på insidan) och en bra pdf läsare där man lätt kan slänga in små anteckningar på redan färdiga pdf:er.