Seriös jämförelse mellan Android och Ios (Ej någon fanboyism)

Diskussion i 'Allmänt' startad av kendobendo, 11 apr 2012.

  1. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 016
    Mottagna gillanden:
    1 957
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Önskar jag kunde hålla med dig där

    Min ipad mini är betydligt mer smooth (inte alls nödvändigtvis snabbare) än min nexus 7
    Det är en känsla i iOS som jag inte hittar hos android helt enkelt. Däremot är nog android i de bra lurarna betydligt snabbare i de flesta fall


    Sent from my great not at all laggy iPad Mini
     
  2. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Nexus 7 flyter långt ifrån som en Nexus 4.

    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
     
  3. elpapo

    elpapo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2010
    Inlägg:
    1 353
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Härligt. Androidlurar dunkas ut på marknaden i fasligt tempo nu. Men ska jag överge min Note så är det till en Nexus. Under den tiden jag hade Xoom US och Nexus 7 fick man det senaste snabbt som ögat! :)

    Kameran som gjort att jag dissat Nexus lur serien hittills, men nu ska det tydligen bli fokus på det läste jag.
     
  4. Mjölk

    Mjölk Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2012
    Inlägg:
    181
    Mottagna gillanden:
    47

    MINA ENHETER

    Alla säger ju att ios också har fördelar mot android men anger inte vilka? Användarvänligt ja eftersom det inte finns något att justera.
     
  5. Papazian

    Papazian Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    1 141
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Fördelar med ios skulle jag väl jag säga var Airplay och möjligheten att få bra hårdvara i ett mindre format än Android erbjuder.
     
  6. antstrm

    antstrm Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2011
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Till min One X använder jag HTC Media Link och då strömmar man ju allt som du gör på mobilen till tv:n, fungerar Airplay till iOS på något annat sätt eller hur är det?
     
  7. Droid55

    Droid55 Guest

    Seriös jämförelse? Ej någon fanboyism? :ehm:

    Jag såg säkert 3-4 delar innan jag gav upp. Han talar ju enbart för Android. Det räcker inte med att hela tiden säga "Jag har inget emot Apple, jag äger flera Appleprodukter MEN" och sen gång på gång förklara vad Android har som inte iOS har.

    Första delen såg jag faktiskt för ett tag sedan. Jag har sett betydligt mer objektiva klipp som lyfter fram för- och nackdelar med båda systemen. Aldrig att jag skulle rekommendera dessa delar för en novis, då kan jag lika gärna säga "Välj Android!".

    Han ger bra och konkreta exempel på fördelar med Android men nämner inga fördelar med iOS. Bortsett från hans sätt att presentera fördelarna med Android gentemot iOS så ser jag inte hur hans jämförelse är bättre än andras eller ens en jämförelse. Han förklarar ju enbart varför han föredrar Android framför iOS.

    Ödmjuk? Ja.
    Objektiv? Nej.
     
  8. Hund

    Hund Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    15 aug 2009
    Inlägg:
    5 572
    Mottagna gillanden:
    1 006
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a
    ROM:
    Lineage OS
    Jag tycker att alla jämförelser, oavsett hur väl man än menar är fel. Vad som gör ett OS och/eller en telefon bättre än deras alternativ beror helt på personliga preferenser och krav, samt hur väl den uppfyller just dina behov.

    Det finns inget som är 'bäst', i allmän bemärkelse givetvis.

    Just därför kan jag tycka att dessa 'X vs Y' tester/recensioner aldrig kommer vara helt ofärgade.

    ~ Sent from my Nexus 4 using Tapatalk ~
     
  9. Fet

    Fet Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2011
    Inlägg:
    143
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    I princip så släpps alla appar först till iOS samt är bättre och snyggare där.
    Ta världens snabbaste android-lur och en slumpmässigt vald app och jämför mellan en några år gammal iPhone, så kommer appen att flyta bättre på iOS.
     
  10. AKERSKUUUG

    AKERSKUUUG Adult Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 dec 2010
    Inlägg:
    513
    Mottagna gillanden:
    116
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Telefon 2:
    HTC One M8
    Telefon 3:
    Apple iPhone 6 Plus
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Som tur är - för oss Androidanvändare - är detta inte lika sant längre. Många applikationer flyter på utan frysningar eller liknande på min Nexus 4, och de som inte fungerar så väl är oftast bristfälligt kodade med alltför mycket overdraw och dylikt.

    När jag var på MWC och kände på nya telefoner hade till och med de billigare telefonerna bra flyt, mycket tack vare Project Butter och allt mer kompetent hårdvara även i det lägre segmentet. Dessa lär dock, med all sannolikhet, ha sämre flyt än en iPhone 5 - men också bättre Androidenheter.
     
  11. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Fast så är det inte längre. En iphone 4 flyter grymt mycket sämre i systemet eller apparna än min Nexus 4. Samma sak, fast inte lika påtagligt, i en 4S.

    Detta är testat när alla telefoner var uppdaterade med den senaste programvaran.

    Det finns andra argument för iPhone men flytet finns över alla tre system. Över lag flyter min Nexus 4 bättre än min Lumia 800 och absolut bättre än min två år gamla iPod touch. Den sistnämnda är horribel...

    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
     
  12. Fet

    Fet Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2011
    Inlägg:
    143
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    När du mäter ditt flyt så ska du testa tredjepartsappar, jämför t.ex. Facebook, Spotify, Blocket, Hemnet, WhatsApp mfl.
    Nästan alltid är android-versionen av apparna sämre och saknar funktioner som iOS-versionen har.
     
  13. urbanlarsson

    urbanlarsson Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    686
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Prova utveckla till de båda plattformarna så ska du få se, Apple är faktiskt betydligt enklare. Det är fragmenting på Android medan Apple är riktigt bra på att stödja gamla enheter.

    Jag föredrar Android men Apple har också positiva aspekter.

    Behöver ju bara kolla Swedroid ibland för att se hur kassa vissa tillverkare är på att uppdatera.

    Skapa en Android app som bara funkar på 4.2 och upp, skapa sen en Ios app som bara funkar på 6.1 och upp, hur många procent av respektive stödjer appen? För apple så kan alla enheter, även de som är 3 år gamla, köra 6.1. Hur många Android enheter som är 3 år gamla stödjer 4.2?

    Sent from my Nexus 4
     
  14. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Fast nä, jag tror inte du vet riktigt vad du pratar om här. Jag har alla appar du räknar upp bortsett ifrån Whatsapp och jag ser inte att det laggar mer i min telefon än i en arbetskamrat 5:a.

    Lagget går inte att beskylla Android för. Allt beror på vilken telefon du jämför med.

    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
     
    Kirk242 gillar detta.