Youtube och video i Legend

Diskussion i 'Legend' startad av KluddKalle, 6 maj 2010.

  1. KluddKalle

    KluddKalle Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hittade den här videon som jämför en Legend med en Hero. Vad som förbryllar mig och får mig att tveka lite är just videouppspelningen, både från Youtube och minneskortet. Det verkar som att Legend inte utnyttjar hela skärmen.

    http://www.youtube.com/watch?v=NuAjh0_DUyA

    Är det någon som kan bekräfta detta? Kan man ändra/zooma? Blir det likadant i Svt play (mobilversionen)?

    I min frus HTC Tattoo spelas videoklipp upp i hela fönstret så det verkar mycket konstigt om det inte blir så i Legend.
     
  2. eg0n

    eg0n Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2010
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    mm det stämmer.. jag har sammanlagt 1cm som inte kommer med i videon av nån anledning.. ungefär en halv cm på varje sida. det är störande faktiskt samtidigt som de inte påverkar direkt jättemycket.. kollar på serier ändå i legend :P
     
  3. KluddKalle

    KluddKalle Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Störigt, mycket störigt. Undra varför det är så med tanke på att det inte är så på Hero?

    Såg en annan youtube-video där någon surfade på Legend. På hemsidan fanns ett inbäddat youtube-klipp som personen klickade på. Då minsann visades klippet i fullskärm?!? o_O

    EDIT: Hittade en till video som visar video i helskärm?!? Kan det ha med filformatet/upplösningen att göra kanske?

    http://www.youtube.com/watch?v=TFIcZPdfVe4
     
    Last edited: 6 maj 2010
  4. mmanson

    mmanson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER


    Blir det samma då man öppnar youtubevideon i HTC appen speciell anpassad för youtube?
     
  5. KluddKalle

    KluddKalle Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag tror det är i appen den inte utnyttjar hela skärmen. Youtube via webbläsaren verkar använda hela skärmen. Men jag baserar allt detta på vad jag sett i videoklipp. Skulle vara grymt om nån med en Legend kunde testa lite och berätta exakt hur det ligger till.
     
  6. Pesson

    Pesson Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det stämmer appen är inte så bra tycker jag, men via webbläsaren är det inga problem.
     
  7. KluddKalle

    KluddKalle Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hur är det med egna mp4 videoklipp då? Är det samma där att den medföljande videospelaren suger? Det finns kanske nån bättre att ladda ner via market?
     
  8. Pesson

    Pesson Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    använder inte mp4 så vet ej.
     
  9. mickwald

    mickwald Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2010
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag använder Meridian Media Player.. finns många som använder den för musik, jag tycker dock väldigt mkt om "Music" appen som följer med, så jag använder bara meridian för film, har konverterat lite anime till 480x320 och hela bredden (landscape) används, dock smala strips uppe nere, men det är förståligt då sourcen är 1280x720 = 16:9, skärmen är som sagt 480x320 = 3:2 = 15:10 (närmaste jag kom med simpel matte iaf >.<) så allt handlar om vilket format det är på sourcen, det känns dock som att appen är lite sämre på att välja rätt.. men jag har hittat 16:9 klipp som drar ut hela bredden, men då inte använder hela höjden ist.. annars blir det väl att den croppar eller nåt, och det vill man ju inte heller..