4.1.1 är här

Diskussion i 'Samsung' startad av rawland, 27 nov 2012.

  1. RoidRage

    RoidRage Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2010
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag har också fått 4.1.2 OTA uppdatering, men jag har inte lyckats lista ut vad skillnaden är. Finns det någon blog eller liknande som förklarar vad som hänt?

    Sent from my GT-N8010 using Tapatalk HD
     
  2. Kiane

    Kiane Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2009
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Har du nordiska varianten av N8010 eller har du flashat in den tyska romen?
     
  3. RoidRage

    RoidRage Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2010
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag köpte min i London så jag utgår från att jag har en brittisk variant.

    Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
     
  4. st84

    st84 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag köpte en Note 10.1 3G på Siba 20:e februari, och den hade redan 4.12 installerat. Är inte det lite konstigt om till och med uppdateringen inte skickats ut till många än? Och idag fick jag en till uppdatering, men vet inte vad som ändrats i den.

    Kartongen var öppnad och lite bucklig, men försäljaren sa att dom bara hade lånat en kontakt från förpackningen och att själva surfplattan var orörd. Och jag undersökte den noga, och den verkade helt orörd och alla "klisterskydd var kvar på skärm mm o_O
     
    Last edited: 28 feb 2013
  5. tcntad

    tcntad Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2012
    Inlägg:
    1 842
    Mottagna gillanden:
    183
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A6
    ROM:
    Stock Nougat
    Köpte en Note men kartongen var öppnad och tycker det var konstigt att den hade 4.1.2 installerat? Nja tycker inte jag, morsan fick sin S3a med 4.1.2 för ett litet tag sen.

    4.1.2 har vad jag vet släppts för den nordiska regionen och även alla andra, inte så att den är operatörslåst;)
     
  6. phlygarn

    phlygarn Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2013
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har 4.1.2 till min gt-n8010. Slängde in den tyska och det var hur simpelt som helst med odin. Klart värt det..
     
  7. suprc

    suprc Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Är det någon skillnad mellan den och den svenska versionen?
     
  8. tcntad

    tcntad Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2012
    Inlägg:
    1 842
    Mottagna gillanden:
    183
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A6
    ROM:
    Stock Nougat
    Annan region och standardspråk är det enda synliga.
    Möjligen att det finns nåt mer men det lär inte påverka dig alls.
     
  9. phlygarn

    phlygarn Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2013
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  10. suprc

    suprc Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Tack så mycket, ska kika när jag kommer hem.
     
  11. mas

    mas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2011
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Okej, Nu har även jag tröttnat på 4.0.4 på min 8010...
    Har jag fattat rätt: Jag vill uppdatera till 4.1.2 och roota(CWM).

    DBT har inga drawbacks?

    Jag laddar hem Samsung-Updates.com-GT-N8010-DBT-N8010XXUCMA8-1359098283.zip, flashar med odin och sen flashar jag in in HighOnAndroidCWMRecoveryGTN8000.tar med Odin (PDA).
    Tills sist kör jag CWM på plattan och kör CWM-SuperSU-v0.94.zip.

    Stämmer detta?

    Tappar jag alla appar och inställningar?

    Hur kommer jag tillbaka till stock (om det skulle behövas)? Flashar in nån NEE med odin bara?

    Tacksam för kommentarer, om jag fattar rätt eller om det finns uppdaterade filer som bör användas!
     
    Last edited: 2 mar 2013
  12. Runarsson

    Runarsson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2012
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Info:
    Apex Launcher Pro
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1 2014
    Info:
    Apex Launcher Pro
    Önskar man hade lite mer ryggrad. Odin, drivarna och den tyska versionen ligger och väntar på datorn, men längre än så blir det inte verkar det som. Man är bara en sån där vanlig medelanvändare... en sån där som kan hantera enheten på det sätt det står i instruktionsboken, men blir mer tveksam till att prova något på egen hand. För många frågetecken.

    Jag önskar att det var som med datorn, där jag kan skapa en avbild av disken och vara 100% säker på att jag kan komma tillbaka EXAKT dit jag var när jag började... om något skulle gå fel och jag skulle vilja återvända "hem" igen.

    Det blir väl till att vänta, så man kan lägga in det som 'egentligen' ska läggas in... på det sätt det 'egentligen' ska läggas in.
     
  13. mas

    mas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2011
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Gjorde enligt mitt tidigare inlägg, gick smidigt, snabbt och blev skitbra. Inga inställningar eller appar försvann!
     
  14. Runarsson

    Runarsson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2012
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Info:
    Apex Launcher Pro
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1 2014
    Info:
    Apex Launcher Pro
    Ja, efter att ha talat om i vilken liga jag spelar, ska väl inga dumma frågor skada ytterligare...

    * Framtida uppdateringar (av det vanliga mindre slaget): Kommer detta att påverkas? Har för mig att jag sett någon skriva om detta... koder som ändrats etc. (Är dock inte säker på detta eftersom jag inte utgår från att jag fattar allt rätt här.)

    * Fabriksåterställning: När man uppdaterar till en tysk version, kommer fabriksåterställningen i plattan att påverkas? Om jag ångrar mig, kommer en fabriksåterställning att göra den till en sprillans ny tysk platta eller göra den till den svenska jag packade upp i julas... där jag vet att jag en gång varit (och kan börja om ifrån och gå den säkra Kies-vägen när den "avsedda" uppdateringen är här)?

    * Justering från den tyska: När den svenska kommer och jag av någon anledning vill ha den, antar jag att jag får gå Odin-vägen eftersom plattan nu är tysk (rätt?). Men kommer ett flashande till en svensk från en tysk att ta mig till samma plats som en svensk-till-svensk skulle göra (med tanke på dessa koder jag förstod skulle ha ändrats)?

    * Mas - Tack så mycket för infot om appar/inställningar!! Det var ett av mina frågetecken. Så en fråga till för dig: Instruktionerna i beskrivningen som DroidViews-länken i inlägget lite längre upp leder till verkar göra det till något som t.o.m. jag känner mig trygg i, men din beskrivning ser krångligare ut och med en hög av grejor jag inte känner igen. Är det något "extra" du gjort förutom androiduppdateringen, eller är ditt "lilla extra" något som beskrivningen (länken) förutsätter att man gjort innan man börjar med vad som står där (d.v.s. något jag också måste göra)?

    * Tillbehör: Kommer mina fodral att passa efter att jag gjort den till en tysk platta... och kommer Långa Bollar På Bengt jag laddat ner i min svenska fortfarande att ha svensk sång, eller kommer den att få det där Rammstein-stuket?

    Ja, den där sista var ju förstås bara ett skämt såhär på den trötta söndagsförmiddagen, men frågetecknen ovanför den tillhör iallafall listan av sånt som håller mig tillbaka. Man kan nog påstå att det om fabriksåterställningen är det tyngst vägande. Kan jag lätt vrida tillbaka tiden och börja om, är ett misslyckande iallafall ingen katastrof.
     
  15. mas

    mas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2011
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Nja, jag ville även roota. För att bara uppdatera till tyska 4.1.2 var det att tanka hem och flasha Samsung-Updates.com-GT-N8010-DBT-N8010XXUCMA8-1359098283.zip med Odin. Alla inställaningar och appar osv är som innan.

    Va är du rädd för i fabriksåterställnignen?
     
    Runarsson gillar detta.
  16. Runarsson

    Runarsson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2012
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Info:
    Apex Launcher Pro
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1 2014
    Info:
    Apex Launcher Pro
    Jag är inte rädd för något I själva fabriksåterställningen. Det är väl snarare så att jag är rädd OM den nuvarande. Jag vill veta att det finns en (enkel) väg att återgå till dagen jag packade upp den (dvs. med en svensk 4.0.1) och att inte fabriksåterställningen efter installationen av den tyska kommer att återställa den till en tysk version.

    Som sagt... jag är inte särskilt hemma på området och självförtroendet är minimalt, så en livlina är önskvärd. En flytväst för den som inte vet om han kan simma, typ :)
     
    Last edited: 4 mar 2013
  17. wick3d

    wick3d Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2010
    Inlägg:
    361
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    2012-11-27, 4.1.1 är här...
    Och fortfarande inget till N8010 (wifi), bra jobbat Samsung,
     
  18. mas

    mas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2011
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hm.. verkar som jag tappade HBO kontot när jag uppgraderade till tyska.. Nån som har en lösning på det?

    Står "service not available on this device because it has been modified" direkt när jag drar igång HBO appen
     
  19. SoMann

    SoMann Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2012
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hbo fungerar inte om du har root'at den, eller om den tror att du gjort det.
    För mig fungerade det utan root fast "modified".

    Tapatalk2 :: i9300 :: AOKP Siyah kernel
     
  20. mas

    mas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2011
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Aha. Det har jag ju gjort... Finns det nått sätt att kringgå det?