Swedroid rabatt på XPERIA Z från CDON.COM

Diskussion i 'Xperia Z - Allmänt' startad av CDON.COM, 22 jan 2013.

  1. Kherberos

    Kherberos Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2012
    Inlägg:
    271
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Hoppas innerligt jag får min från CDON den 6e och inte en vecka senare. Har redan mailat de och frågat om när leveransen förväntaas trycka ut, och om det nu blir senare än 6e har jag inga problem med att punga ut en 500-lapp extra för att få den fortare.
    Ja, jag är såpass desperat nu.
     
  2. TommyTS

    TommyTS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2011
    Inlägg:
    818
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Eller hur.
    Kommer ihåg hysterin från O2X, dock var ju telefonen i sig en besvikelse men den vart ju sjukt försenad och allt vart skit med den :P

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  3. Kherberos

    Kherberos Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2012
    Inlägg:
    271
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Mailade ganska nyligen CDON gällande om mobilen är försenad.

    Fråga:
    Undrar när Xperia Z (svart) beräknas komma in. Har läst något om att ni har förseningar i leveransen av mobilen.

    Svar:
    Hej,
    Tack för att du kontaktade oss.

    Din vara har tyvärr tagit tillfällingt slut hos leverantören och de väntar på att få in nya exemplar.
    Ibland går detta väldigt snabbt, andra gånger kan man få vänta lite längre Vi gör vårt yttersta för att minimera väntetiden för våra kunder. Något exakt besked på just den produkten du har beställt kan vi dessvärre inte ge då vår leverantör enbart kan bekräfta att varan är beställd och påväg till deras lager.


    Lite besviken är jag allt, då herr CDON tidigare skrev här att första batchen inte är slut, vilket den verkar vara. Att man heller inte får informationen via mail utan måste jaga den känns ganska sådär.
     
  4. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Om du skickar det mailet till CDON så utgår dom säkerligen från att du inte har beställt någon telefon och då kan det ju vara så att första sändningen redan har hunnit bli uppbokad sedan dom skrev här senast.

    Har du däremot beställt och kommer få din telefon med första sändningen så är det ju ingen mening med att dom skickar ut ett mail till dig och meddelar att första sändningen nu är slut....
     
  5. Kherberos

    Kherberos Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2012
    Inlägg:
    271
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Du har helt rätt i din förklaring, däremot förstår jag inte logiken från deras sida. Jag är trots allt inloggad på mitt konto när frågan skickades, och på mitt konto ligger min beställning samt när den lades. De bör utgå utifrån faktan de har snarare än att dra vilda slutsatser och därmed ge mig fel information, vilket i det här fallet (då jag har beställt mobilen) det då är.
     
    Last edited: 25 feb 2013
  6. Banan

    Banan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2010
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Det är mest troligt ett standardsvar, personen i supporten kollade på luren och såg att den inte fanns i lager och kritade sen ner detta. Det är nog inte mycket arbete bakom det där svaret ska du se :)
     
  7. BrittBastard

    BrittBastard Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2010
    Inlägg:
    124
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Nej, man måste nog ange ordernummer för att dom ska kolla ordentligt.
     
  8. mgman

    mgman Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    670
    Mottagna gillanden:
    68
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia Z

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia Z
    Telefon 2:
    One+3
    Platta:
    Asus
    Platta 2:
    Lenovo
    önskar CDON kan komma in och bekräfta om batchen är fullbokad eller inte. Funderar på att göra en beställning (fått mina bonuspengar nu för 2012 :) )men vill först veta om det är värt besväret. Och som några redan tagit upp, när skickas den? och när bör jag få luren?
    mgman
     
  9. Kherberos

    Kherberos Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2012
    Inlägg:
    271
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Lagt i mig ytterligare i ärendet jag hade med de, och det verkar som att första batchen blir försenad, i alla fall som preliminärt svar. Blir nämligen runtkastad en hel del av de. Varför den blir det, och hur den blev "slut" har jag dock inte fått förklarat ännu.
    Återkommer med uppdatering om situationen så fort jag får ett svar.
    Som sagt - ganska kasst hanterat av de. Om batchen ens beställning sitter på blir försenad bör man bli uppdaterad om läget när de misstänker att den blir försenad; jag ska inte behöva jaga informationen.
    Blir den alltför försenad kör jag på en från Comviq istället; de verkar redan ha den i lager och kan garantera att det tar 1-2 veckor.
     
    Last edited: 25 feb 2013
  10. BrittBastard

    BrittBastard Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2010
    Inlägg:
    124
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Nja, om Comviq har den i lager kan det väl knappast ta 1-2 veckor? Då borde det ju handla om 1-2 dagar istället.
     
  11. Kherberos

    Kherberos Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2012
    Inlägg:
    271
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Tycker jag med. Det är dock förmodligen inte deras lager, eller så är det i mån av vilka som beställt/köpt den. Vet att jag var i samma läge när jag beställde min iPhone 4; att den var i lager men att jag trots det fick den tre dagar senare.

    Såg det nämligen på pricerunner, där det till höger om priset på PR står 1-3 dagar, men på deras sida står det 1-2 veckor. Kan dock ha fel. Ska sätta mig i chatten med de och se om jag får ett annat svar än sist, haha. ;P
     
  12. TommyTS

    TommyTS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2011
    Inlägg:
    818
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Sitter i chatten med Comviq nu, återkommer med log när vi är klara.
     
    Kherberos gillar detta.
  13. TommyTS

    TommyTS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2011
    Inlägg:
    818
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Klar nu, mina frågor vara alltså följande:

    Om jag köper Xperia Z från er med kontantkort för 5750kr, är den;
    Låst till comviq?
    Brandad?

    Hej, tack för att du fyllde i uppgifterna innan du startade chatten, vill du lägga till någonting så att vi kan ge dig ett bra svar?
    Skickas den direkt eftersom ni har den i lager?

    Ollie
    Ja den är låst till comviq i 12 månader, brandad vet jag inte, telefonen är i lager men leveranstiden ligger på 1-2 veckor

    Jag
    Hur kan det vara 1-2 veckor på leveranstiden när den finns på lager?

    Ollie
    Det är en tid som våran webbutik har satt på telefonen, jag kan tyvärr inte se något mer angående den frågan. Jag skulle gissa på att det är ett högt tryck på beställningarna och därför har man satt en hög tid för leverans. Var det något annat jag kunde hjälpa dig med?

    Jag
    Det var nog allt. tack tack

    Ollie
    Okej, då får jag tacka för samtalet och önska en trevlig dag!

    Jag
    tack detsamma :)

    EDIT: Så tidigare blir det tydligen inte, vore ju väldigt tråkigt också om telefonerna från CDON blir försenade utan att vi får veta det, har precis sålt min S3:a i förmån för Xperia Z och sitter med en Nokia från 2004 för tillfället, ingen vidare trevlig upplevelse när man vet vad som väntar ;)
     
    Last edited: 25 feb 2013
  14. Kherberos

    Kherberos Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2012
    Inlägg:
    271
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER


    Lär inte bli ett köp från Comviq oavsett om den ska vara låst och jävlas. Sitter redan på ett abonnemang från Telesnor och tänkte använda mitt Sim i den nya telefonjäveln, och då måste jag ha den upplåst.
    Hoppas innerligt att CDON inte blir försenade med leveransen. Kollar mitt ärende stup i kvarten och uppdaterar tråden med svar så fort som.
     
  15. TommyTS

    TommyTS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2011
    Inlägg:
    818
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Typ samma här.
    Det jag också vill veta är om den kommer till kund (oss) den 6:e eller om den kommer till deras lager den 6:e, vore ju trevligt att få den till nästa helg så man slipper vänta ännu mer.
     
  16. Bjornbyxa

    Bjornbyxa Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 dec 2012
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER


    Bokade precis.. Måste jag göra något speciellt för att erhålla högtalaren eller har ni koll på att den kommer med bara ;)
     
  17. Kherberos

    Kherberos Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2012
    Inlägg:
    271
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    "Hej,

    Vi kan ej ge dig något datum för när produkten kommer in i lager."

    Sjukt besviken på att de lovar datum men inte kan hålla det. Funderar på att avbeställa den och beställa på annat håll där ett leveransdatum är garanterat.


    Edit: Någon som har någon koll på om Proshop får in den 3e mars eller om även det är preliminärt?
     
  18. CDON.COM

    CDON.COM Teen Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    5 maj 2011
    Inlägg:
    282
    Mottagna gillanden:
    467

    MINA ENHETER

    Hej Kherberos

    Vårt mål är alltid att skicka ut telefonerna så att kunderna har de i handen på releasedagen. en förutsättning är dock att Sony levererar i tid.

    Hej someuser

    Tack för att du uppmärksammat felet. Fixat nu.
    22/03 som gäller just nu.

    Mvh CDON Crew
     
    Emptiness gillar detta.
  19. Kherberos

    Kherberos Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2012
    Inlägg:
    271
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER



    Då är jag med. Blev bara tämligen konfunderad då jag fick svaret att de är slut hos leverantören. Om ni ska kunna leverera på releasedatumet är väl en förutsättning för det att ni köper in en viss mängd i god tid så produkten inte tar slut, vilket den verkar ha gjort nu?

    Eller tänker jag helt fel?
     
  20. CDON.COM

    CDON.COM Teen Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    5 maj 2011
    Inlägg:
    282
    Mottagna gillanden:
    467

    MINA ENHETER

    Hej Kherberos

    Som vi skrivit tidigare här i forumet så är den vita Xperia z försenad och beräknas komma in den 22 mars, den svarta är som det ser ut just nu planerad att börja säljas den 6e mars.
    Vi har även nämnt att vi kommer meddela här på forumet så fort första batchen är slut och det är något vi kommer fullfölja.

    Så i fortsättningen har ni några funderingar eller är osäkra på något kring er beställning så kan ni alltid skicka ett PM till oss här på CDON Crew så svarar vi oftast inom någon timme.

    Mvh CDON Crew